jh
door jhaams Nov 22, 2012 om 13:29
Computers & telefonie

Windows 8

Wie heeft er nog meer last van slecht lopende
windows 8,
Explorer loopt , outlook loopt vast , apps en buraeublad loopt slecht samen, dubbele bestanden lopen, alleen onder win 8 wordt geaccepteerd.
je wordt gedwongen bureaublad niet te gebruiken , dus het loopt slecht, geregeld vastlopen, alleen als men firefox gebruikt gebeurt dat niet.... wie ook wie heeft dat ook anders wordt dit de miskoop van het jaar

2065 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 22, 2012 om 14:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het kan verschillende oorzaken hebben . De combinatie hardware en software is niet op elkaar afegesteld. U bent het eerste jaar gewoon proefkonijn.

ikbenik
door ikbenik - Nov 22, 2012 om 15:49
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 22 nov 2012, 14:02]U bent het eerste jaar gewoon proefkonijn.
Zo zou ik het niet willen omschrijven.

Het is een feit dat als er een nieuw OS uitkomt dat gedurende het eerste jaar de kinderziektes eruit worden gehaald.
De diverse consumentenorganisaties hebben bij het uitkomen van Vista (dacht ik) moord en brand geroepen dat Windows nog niet "af" was. Zij oordeelden dat als Windows voor de consument beschikbaar komt, dat die dan "af" dient te zijn en dat er geen fouten in mogen zitten. Tja, wat moet ik daarop antwoorden........(je kunt het al raden)

Het feit is dat bij het uitkomen van de nieuwe versie gedurende de eerste jaar nog problemen kunnen optreden.
Eigenlijk is de stelregel dat bij het uitkomen van de eerste servicepack het OS stabiel en foutvrij is en dat vanaf dat moment je kunt overstappen.

Ik wil hierbij toevoegen dat Windows XP nu heel stabiel is, maar tot het uitkomen van Servicepack 1 XP niet echt stabiel was.

Een ander aspect bij Windows 8 is dat Windows 8 niet echt geschikt is voor gebruik van toetsenbord en muis en dat bedoeld is voor bediening via touchscreen.
Aangezien het verkoop van nieuwe computers met touchscreen veel te weinig is (in de ogen van MS) schreeuwt MS nu moord en brand. Terwijl de meeste PC gebruikers geen touchscreen heeft en dat ook niet willen hebben. Me included.

De meest gehoorde klacht over W8 is toch wel: bestandsbeheer via de nieuwe GUI (Metro) ontbreekt, de tiles kunnen alleen apps bevatten welke via de appstore zijn aangeschaft/gedownload en eigen programma's kunnen niet via die tiles weergegeven worden, slechte bediening, enz.

Het grootste probleem is dat MS voornamelijk naar de tablet gebruikers gekeken heeft en niet naar de intensieve PC gebruiker.
Ieder die voornamelijk simpel werk doet via de tablet, is W8 geen probleem. Voor de intensieve PC gebruiker is W8 een echte nachtmerrie.

gsm
door gsm - Nov 22, 2012 om 20:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op mijn oudere HP Pavillion DV9000 (voorheen Vista) draait Windows 8 Pro met Media Center soepeltjes en veeeeel beter en sneller dan Vista deed.
Even de desktop starten en alles werkt bijna hetzelfde als bij Windows 7.
Windows 8 valt me hard mee, al is het wel heel erg wennen op een desktop of laptop zonder aanraakscherm.

Outlook (welke Outlook??) heb ik niet geprobeerd.
Het in Windows 8 ingebouwde Mail programma is zeer uitgekleed, alleen geschikt voor imap en kan dus niet met pop accounts zoals KPNmail werken. Daarvoor dien je Windows Live Mail 2012 of een ander e-mail programma te downloaden.

Je kunt ook een Outlook.com of Gmail.com account nemen en alles vanuit je POP account daarheen laten doorsturen (klik). Windows 8 mail werkt wel samen met Gmail en Hotmail of Outlook.com

gsm
door gsm - Nov 22, 2012 om 21:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik wil nog wel even toevoegen dat ik op de DV9000 een schone installatie heb uitgevoerd, d.w.z. zonder het overnemen van instellingen of bestanden.

Upgrade van 7 naar 8 lijkt in eerste instantie misschien prima te werken, maar niet zelden is het upgraden met het behoud van instellingen tevens het behoud van ellende.

jh
door jhaams - Nov 23, 2012 om 08:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jhaams schreef op donderdag 22 nov 2012, 13:29]Wie heeft er nog meer last van slecht lopende
windows 8,
Explorer loopt , outlook loopt vast , apps en buraeublad loopt slecht samen, dubbele bestanden lopen, alleen onder win 8 wordt geaccepteerd.
je wordt gedwongen bureaublad niet te gebruiken , dus het loopt slecht, geregeld vastlopen, alleen als men firefox gebruikt gebeurt dat niet.... wie ook wie heeft dat ook anders wordt dit de miskoop van het jaar

Dan nog loopt firefox 100% beter ook onder windows 8 ??

so
door sonja77 - Nov 23, 2012 om 09:40
53 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik nu ook een paar weken Windows 8 en ben er al aan gewend. Overigens klik ik na opstarten gelijk op de "app" buraublad en dan lijkt er niet veel anders. Heb wel het idee (kan dus ook alleen het idee zijn) dat mijn pc sneller opstart dan voorheen.

Wat ik inderdaad wel merk, is dat internet explorer sindsdien regelmatig vastloopt of zichzelf afsluit. Bij diverse pagina's die ik onder google chrome wel probleemloos kan bekijken.
Best irritant, maar kan het niet door IE10 komen die blijkbaar automatisch meegekomen is?

Met outlook2010 heb ik geen problemen. In eerste instantie wel met synchroniseren iCoud (contactn en agenda), maar dat werkt nu allemaal weer prima. De mail komt ook gewoon op alle apparaten (iPhone, iPad en pc) binnen.

Als iemand inderdaad suggesties heeft voor het IE-probleem; graag!
Standaard chrome gebruiken is overigens geen optie omdat ik dan verplicht voor mijn werk de "light-versie" van de webmail moet gebruiken en dat vind ik vervelend.

gsm
door gsm - Nov 23, 2012 om 10:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=sonja77 schreef op vrijdag 23 nov 2012, 09:40]Ik gebruik nu ook een paar weken Windows 8 en ben er al aan gewend. Overigens klik ik na opstarten gelijk op de "app" buraublad en dan lijkt er niet veel anders. Heb wel het idee (kan dus ook alleen het idee zijn) dat mijn pc sneller opstart dan voorheen.

Wat ik inderdaad wel merk, is dat internet explorer sindsdien regelmatig vastloopt of zichzelf afsluit. Bij diverse pagina's die ik onder google chrome wel probleemloos kan bekijken.
Best irritant, maar kan het niet door IE10 komen die blijkbaar automatisch meegekomen is?

Met outlook2010 heb ik geen problemen. In eerste instantie wel met synchroniseren iCoud (contactn en agenda), maar dat werkt nu allemaal weer prima. De mail komt ook gewoon op alle apparaten (iPhone, iPad en pc) binnen.

Als iemand inderdaad suggesties heeft voor het IE-probleem; graag!
Standaard chrome gebruiken is overigens geen optie omdat ik dan verplicht voor mijn werk de "light-versie" van de webmail moet gebruiken en dat vind ik vervelend.

gsm
door gsm - Nov 23, 2012 om 11:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Sonja
Als je problemen specifiek met IE10 hebt, stel daar dan liever zelf een eigen vraag over. Dat houdt het overzichtelijk.

De vraag die hier gesteld wordt is of iemand het ook heeft, maar wat is mij nog niet geheel duidelijk ;-)

Je kunt Windows 8 eventueel resetten zonder verlies van data (hoop ik), via de Charm: Instellingen, PC-instellingen wijzigen, Algemeen, PC vernieuwen...

In het algemeen loopt met Windows 8 bijna alles prima. Het systeem lijkt sneller te starten dan Windows 7, maar dat is grotendeels maar schijn. Wel loopt het duidelijk vlotter dan Vista op dezelfde laptop.

Je kunt IE10 instellen via Extra en Internetopties (IE10 wel starten vanaf de taakbalk op het bureaublad).
Zet via Extra (tandwiel) eens alle Invoegtoepassingen uit en daarna eventueel weer een voor een weer aan. Verwijder ook alle toolbars en probeer hoe het gaat zonder betaalde antivirusprogramma's.

so
door sonja77 - Nov 23, 2012 om 11:26
53 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 23 nov 2012, 11:19]@Sonja
Als je problemen specifiek met IE10 hebt, stel daar dan liever zelf een eigen vraag over. Dat houdt het overzichtelijk.
.

Excuus; ik had de vraag van TS opgevat als reacties op niet-functioneren van programma's etc. door Windows 8 en wilde daar mijn bijdrage aan geven en evt. "meeliften" op de gegeven antwoorden. Het was niet mijn bedoeling om het topic over te nemen. Dan had ik idd wel een eigen vraag gesteld.

ha
door hamalikrimida - Nov 23, 2012 om 19:09
17 Antwoorden / 6 Vragen

heb toch echt heel andere ervaring. Op twee computers ( laptop en all in one) geinstalleerd, geen problemen, werkt perfect. Heb wel probleem met inhalen van mail, maar dat staat los van windows 8, denk ik.

ikbenik
door ikbenik - Nov 23, 2012 om 19:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=hamalikrimida schreef op vrijdag 23 nov 2012, 19:09]heb toch echt heel andere ervaring. Op twee computers ( laptop en all in one) geinstalleerd, geen problemen, werkt perfect. Heb wel probleem met inhalen van mail, maar dat staat los van windows 8, denk ik.

Als men simpele zaken doet, dus zoals men de pc gebruikt als men de tablet gebruikt, zal men inderdaad geen problemen hebben.

Mensen die de pc totaal anders gebruiken dan de tablet, komen wel in problemen.