ka
door kalender Oct 20, 2013 om 13:20
Computers & telefonie

Windows 8.1

Is het wel verstandig om nu gelijk al windows 8.1 te installeren? Ik heb nu nog windows 8, en van de week in store de windows 8.1 binnen gekregen.

7789 41 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2013 om 13:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb Windows 8.1 op een Surface RT tablet geïnstalleerd en op een Netbook, beide zonder problemen.

De Surface RT versie is nu echter uit de store gehaald omdat ander mensen er wel problemen mee hadden. Voor zover ik weet is dat niet het geval met de normale versie van Windows 8.1.

Als je er geen haast mee hebt dan kan je net zo goed nog even wachten, er zullen vast nog wel wat kinderziektes naar boven komen de komende tijd.

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2013 om 13:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[url=http://webwereld.nl/software/79743-update-windows-8-1-rt-offline-na-problemen][u]Update Windows 8.1 RT offline na problemen[/u][/url]

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2013 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kalender,

Wat is verstandig?
Waarom zou je het niet installeren?
Lees hier ter info.

Suc6

br
door brui0929 - Oct 20, 2013 om 13:51
635 Antwoorden / 10 Vragen

Het is beter nog even te wachten met Windows 8.1.
Na installatie blijkt dat het met de pc versie ook niet goed gaat.
Windows 8.1 geeft dan als fout melding dat u te weinig RAM geheugen heeft.
om het te kunnen gebruiken volgens Microsoft is 4 Mb voldoende en zou
het dus moeten werken.

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2013 om 13:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=brui0929 schreef op zondag 20 okt 2013, 13:51]Het is beter nog even te wachten met Windows 8.1.
Na installatie blijkt dat het met de pc versie ook niet goed gaat.
Windows 8.1 geeft dan als fout melding dat u te weinig RAM geheugen heeft.
om het te kunnen gebruiken volgens Microsoft is 4 Mb voldoende en zou
het dus moeten werken.Heb je daar een bron (link) over?

br
door brui0929 - Oct 20, 2013 om 14:09
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb windows 8.1 niet een kennis van,ik heeft die wel geinstalleerden die belde mij hierover en vertelde mij dit.

br
door brui0929 - Oct 20, 2013 om 14:12
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb hier geen link over wel even naar de systeem eisen van Microsoft gekeken.
Om windows 8.1 te installeren.

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2013 om 14:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De systeemeisen van W8.1 zijn helemaal niet zo hoog, 1 of 2 GB RAM zou al voldoende moeten zijn. Wellicht is er bij die kennis iets anders aan de hand?

gsm
door gsm - Oct 20, 2013 om 16:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij mij lijkt alles goed te functioneren na de update naar Windows 8.1.
Ik gebruik nog steeds de originele virusscanner (Windows Defender). Andere beveiligingssoftware zou misschien nog problemen kunnen opleveren bij de update.

Het kan verstandig zijn om voor deze update eerst alle andere belangrijke updates voor Windows 8 te installeren.

Ik heb aan Windows 8.1 de Classic Shell toegevoegd, omdat Windows 8.1 zelf nog steeds geen Startmenu heeft, dat vergelijkbaar is met dat van Windows 7.

hakeni2
door hakeni2 - Oct 21, 2013 om 14:41
143 Antwoorden / 43 Vragen

Ik heb 8.1 geinstalleerd en nou werkt de app van STORE niet meer

audb
door audb - Oct 23, 2013 om 12:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Reacties op een internationale forum :Op een tablet met Windows 7 is het een leuk speelgoed maar op een PC? puinhoop slecht troep rotzooi.
Microsoft zegt zelf : Dit besturing programma hadden we nooit op de markt moeten zetten (Bron www.hardware.info & http://tweakers.net)
En goed nieuws (?) http://tweakers.net/nieuws/92105/microsoft-maakt-windows-rt-81-weer-beschikbaar.html?nb=2013-10-23&u=1200

mercvrivs
door mercvrivs - Oct 23, 2013 om 12:34
37 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb eerst op mijn eigen laptop geprobeerd 6 x windows 8.1 te installeren maar krijg elke keer de melding "0xc1900101 kan niet installeren".Vandaag heb ik geprobeerd 8.1 op een al geinstalleerde windows 8 laptop te installeren,geen foutmelding,en even leek het er op dat alles goed ging,maar
na het HP logo (het is een HP laptop) bleef het scherm zwart.Ik ben nu de pc aan het vernieuwen
maar dat duurt nog even...

haarp
door haarp - Oct 23, 2013 om 12:36
514 Antwoorden / 62 Vragen

Moet je fors betalen voor Windows 8.1 terwijl het gewoon een SP1 is! Sterker er is nog steeds geen "startknop"?

KLIK HIER EN HUIVER

simon55
door simon55 - Oct 23, 2013 om 12:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo kalender ik had Windows 8 en nu 8.1 werkt uitstekend op de zelfde pc ook xp staan..en haarp bij Windows 8.1 is er wel degelijk n startknop maar wat heeft die voor nut Windows 8.1 is echt simpel om mee te werken

adriaan2
door adriaan2 - Oct 23, 2013 om 12:50
105 Antwoorden / 0 Vragen

Als men al windows 8 heeft dan gewoon 8.1 installeren. En verademing. Mijn PC is sneller geworden. Bij aankoop van mijn PC zei men al dat Windows 8 geen lang leven beschoren zou zijn en t.z.t. vervangen zou worden. Het is in mijn ogen geen update maar een compleet nieuwe en gratis versie.
Wel wordt er tijdens de installatie een code gezonden naar je mobieltje en naar je e-mail adres. De laatste zal je dan even op een andere computer via webmail bijv. moeten opzoeken.
Na het invullen van de opgegeven code gaat de rest vanzelf.

haarp
door haarp - Oct 23, 2013 om 12:53
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=adriaan2 schreef op woensdag 23 okt 2013, 12:50]Als men al windows 8 heeft dan gewoon 8.1 installeren. En verademing. Mijn PC is sneller geworden. Bij aankoop van mijn PC zei men al dat Windows 8 geen lang leven beschoren zou zijn en t.z.t. vervangen zou worden. Het is in mijn ogen geen update maar een compleet nieuwe en gratis versie.
Wel wordt er tijdens de installatie een code gezonden naar je mobieltje en naar je e-mail adres. De laatste zal je dan even op een andere computer via webmail bijv. moeten opzoeken.
Na het invullen van de opgegeven code gaat de rest vanzelf.

Wat heb je betaalt voor de update naar Windows 8,1?

pb
door pbarendse - Oct 23, 2013 om 13:02
406 Antwoorden / 1 Vragen

Als je al Windows 8 hebt, als het goed is niets. Windows 8.1 is een gratis upgrade voor gebruikers van Windows 8.

haarp
door haarp - Oct 23, 2013 om 13:08
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=pbarendse schreef op woensdag 23 okt 2013, 13:02]Als je al Windows 8 hebt, als het goed is niets. Windows 8.1 is een gratis upgrade voor gebruikers van Windows 8.

Kan het niet vinden. Maak een nieuwe topic aan.

natuurmens
door natuurmens - Oct 23, 2013 om 13:48
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou nog even wachten. Na installeren loopt de computer vast het is meestal opgelost door de computer uit te zetten en op nieuw op te starten. Maar het is wel gratis nu dat kan een overweging zijn eb office 365 vraag erom.

mercvrivs
door mercvrivs - Oct 23, 2013 om 13:50
37 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een deceptie dat windows 8.1.Geprobeerd op een voorgeinstalleerde windows 8 laptop te installeren maar dit werkt totaal niet!Waarom brengt microsoft dit soort updates uit als het probleem
al met de preview versie bekend was?

Mijn advies is begin er niet aan(tenzij je een volledige versie van 8.1 koopt)maar laat anders maar zitten!

eg
door egasrob - Oct 23, 2013 om 14:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon gebruiken, windows werkt alleen mar beter!

simon55
door simon55 - Oct 23, 2013 om 14:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

mercvris Ik begrijp t probleem niet hoor, gewoon 8.1 installeren zonder problemen en t werkt feilloos en zoals eerder hier beschreven die startknop heeft geen nut die hadden ze weg kunnen laten gewoon de tegels gebruiken en heen en weer scrollen bravo voor Microsoft

adriaan2
door adriaan2 - Oct 23, 2013 om 14:41
105 Antwoorden / 0 Vragen

Kost niks als je al windows 8 hebt. Upgraden van 7 en andere dat is natuurlijk even wat anders. Dan kost het wel geld.

Om 8.1 te downloaden ga naar de volgende link, maar ik had al een windows 8 info icoon op mijn bureaublad wat mij verwees naar de 8.1 downloadsite.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/download-shop

De problemen die anderen hebben ben ik niet tegen gekomen. Neem rustig de tijd. Vaak ontstaan problemen door ongeduld.

vr1944
door vr1944 - Oct 23, 2013 om 14:49
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb windows 8.1 nu zonder noemenswaardige probleem op 4 PC's geinstalleerd.Gewoon doen dus.Installatie en downloaden duurt ca 2uur.

jk
door jkoops - Oct 23, 2013 om 14:51
51 Antwoorden / 9 Vragen

IK heb gisteren W8.1 gedownload van de windows winkel van W 8.

Toen , na een vrij lange tijd, het programma geïnstalleerd was, kreeg ik de melding dat het niet gelukt was.

Ergens las ik later dat het kwam doordat ik een OEM versie op mijn PC geïnstalleerd heb.

Vreemd, immers ik heb bij aankoop van de PC ook betaald voor W 8.

Hoe kom ik nu aan de upgrade W 8.1 ?

Vriendelijke groet,

J. Koops

boerenbond
door boerenbond - Oct 23, 2013 om 14:52
44 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het installeren de volgende foutmelding op mijn bureaublad
als een watermerk.

SecureBoot is niet juist geconfigureerd Build 9600

wie weet hoe ik dit kan verwideren??

vr1944
door vr1944 - Oct 23, 2013 om 14:55
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar de Window 8 metro omgeving (blokkedoos) en klik op ''store'' Daar staat de gratis update

=jkoops schreef op woensdag 23 okt 2013, 14:51: IK heb gisteren W8.1 gedownload van de windows winkel van W 8.

Toen , na een vrij lange tijd, het programma geïnstalleerd was, kreeg ik de melding dat het niet gelukt was.

Ergens las ik later dat het kwam doordat ik een OEM versie op mijn PC geïnstalleerd heb.

Vreemd, immers ik heb bij aankoop van de PC ook betaald voor W 8.

Hoe kom ik nu aan de upgrade W 8.1 ?

Vriendelijke groet,

J. Koops

gr
door groja - Oct 23, 2013 om 15:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8.1 installeren ?.Ik zou nog maar even wachten. Downloaden en installeren ging bij mij zonder problemen. Maar toen!!!!.Door MS werd van te voren aangegeven, dat alles wat onder Windows 8 Pro goed functioneerde, dat het dan ook onder Windows 8.1 Pro ook zou doen. Vergeet dat laatste maar. Even een voorlopige opsomming : Symantec Norton 360 werkte niet meer. ( Met een gratis update van Norton opgelost.). A V G TuneUp Utlities 2013 lukte niet. ( Met een BETAALDE TuneUp Utilities Update 2014 opgelost ). Mediaprogramma Creative geen werking ( met een gratis update opgelost ).
In mijn systeem is geplaatst een SSD HD van Intel, type 510 128 GB . Met het back-up programma van Acronis 2013 lukte het niet een Image ( backup ) te maken van de C systeemschijf. Foutmelding dat niet alles te lezen is van de C schijf. Op internet een melding gevonden dat de
Intel SSD 510 HD geen comptabiliteit heeft met Windows 8.1 Pro .Hierover een mail gestuurd naar Acronis. Nog geen reactie ontvangen. O ja, Adobe Audtion werkt ook niet meer.

mercvrivs
door mercvrivs - Oct 23, 2013 om 16:41
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 23 okt 2013, 14:49]Ik heb windows 8.1 nu zonder noemenswaardige probleem op 4 PC's geinstalleerd.Gewoon doen dus.Installatie en downloaden duurt ca 2uur.
waarschijnlijk heb je geen oem versies maar volledige versies,waarschijnlijk is dat de oorzaak van het probleem,dat die update zich niet laat installeren op oem versies...

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 23, 2013 om 17:25
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb 8,1op mijn Asus tabtet,en werkt prima,hoe langer je weer bezig bent ,zie steeds weer nieuwe dingen,ik ben zeer tevreden.

adriaan2
door adriaan2 - Oct 23, 2013 om 17:54
105 Antwoorden / 0 Vragen

@mercvrivs

Ik heb ook een OEM versie. Geen problemen gehad. Draait als een tierelier.

Enigste oplossing voor U wat ik zou kunnen bedenken is een rigoureuze oplossing.
Sla eerst alle dingen extern op, daarna F11 en breng te computer terug naar de stand zoals die destijds is aangekocht c.q. de fabrieksstand.. Het zou best kunnen dat in tussentijd e.e.a. is verloren geraakt.
In zo'n geval werkt het programma niet meer 100%.
Daarna weer updaten en aansluitend 8.1 installeren.

Voor de goede orde, het is maar een suggestie om het zo te doen.

af
door aflierman - Oct 23, 2013 om 18:30
128 Antwoorden / 0 Vragen

kalender
Ik zou nog even wachten
Ik heb het wel gedaan en gelijk problemen met mij draadloos internet.
Krijg het niet meer aan de praat/

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 23, 2013 om 18:59
619 Antwoorden / 29 Vragen

Ja, dat deed ik vrijdagnacht 18 oktober jl. al, gratis, update Windows 8.1 via de Microsoft-website.

Start is teruggekeerd, presentatie foto's zijn ook verbeterd.

Je wel voor de update een paar uur voor uittrekken. Deed het 's nachts en was op 6:05 uur klaar! Je moet echt geduld hebben bij de installatie van de update.

Alleen het beeldscherm gaf enig probleem met de driver, kende de 8.1 nog niet. Overige programma's heb ik nog niet getest.

Windows 8.1 ziet er prima uit, Microsoft heeft geluisterd naar de gebruikers van Windows 8.0, met andere woorden eieren voor hun product gekozen. Met name de startknop is een zege op zich. Startmenu geeft linksonder een pijltje dat toegang geeft tot uitgebreide menu.

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 23, 2013 om 19:00
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=aflierman schreef op woensdag 23 okt 2013, 18:30]
kalender
Ik zou nog even wachten
Ik heb het wel gedaan en gelijk problemen met mij draadloos internet.
Krijg het niet meer aan de praat/

Geen probleem mee gehad met de Wi-Fi, opnieuw resetten en eventueel herinstalleren.

simon55
door simon55 - Oct 23, 2013 om 21:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Adriaan 2 n prima oplossing ik heb zelf Windows XP............Windows 7 en Windows 8.1 op een computer staan XP staat op de vaste schijf er n schijf bijgezet van 1 TB in partities gedeeld en dat gebruik ik voor Windows 7 en 8.1 en t restant voor documenten foto s etc

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 24, 2013 om 11:07
641 Antwoorden / 77 Vragen

Bij mij werkt Windows 8.1 goed, behalve Google Chrome.
Google Chrome heeft nu steeds 12 seconden nodig op op te starten, voorheen startte hij nagenoeg meteen op.
Andere browsers, I.E. en Firefox, weken wel perfect.

mercvrivs
door mercvrivs - Oct 25, 2013 om 09:32
37 Antwoorden / 3 Vragen

microsoft heeft gevraag om een diagnostisch programma te starten en de data naar microsoft te sturen
om de problemen met de update naar windows 8.1 op te lossen.Je kunt het verzoek(en het diagnostisch programma) vinden op...

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_install/error-0xc1900101-0x40017-when-installing-windows/8c893ae6-0e9b-4b7d-a647-b9065099efd6

haarp
door haarp - Oct 25, 2013 om 19:20
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ben heel tevreden over de nieuwe IE11 in Windows 8.1

mercvrivs
door mercvrivs - Dec 9, 2013 om 20:30
37 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb nu eindelijk na 10 pogingen windows 8.1 geïnstalleerdGewoon alle NVidea drivers er af halen en
slechts 1 versie installeren.Ik weet niet of de Nvidea Experience programma de oorzaak was,of ook de driver zelf ! Maar alles loopt lekker soepel nu,echt een verbetering!Alleen die snelkoppeling naar metro daar heb je niks aan..Ik gebruik die metro ook niet!In plaats daarvan heb ik "Start Menu 8 v 1.3.0"
Dat werkt een stuk prettiger

simon55
door simon55 - Dec 9, 2013 om 21:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

nou mercvrivs U reageert lekker snel zeg werk windows ook zo traag bij u

valerius-2
door valerius-2 - Dec 10, 2013 om 00:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ben er ook dik tevreden mee, zou niet meer terug willen naar win 8. Is nu veel prettiger g worden met de nieuwe functies in de start opties.. Ook de foto behandeling is veel leuker om mee te werken.