bi
door biosbart Feb 18, 2008 om 16:36
Computers & telefonie

Windows accepteert wachtwoord email niet

Ik heb bij een vriendin Het Net geinstalleerd. Alles ging goed wat het
surfen betreft. Alleen blijft ie maar foutmeldingen geven dat het
wachtwoord niet geaccepteerd wordt als ik outlook express 6 gebruik.

Nou weet ik van het verre verleden dat ik zo'n soortgelijk
probleem heb gehad.Daar is zo'n stom grijs vakje wat aangevinkt is en
wat je ook niet wegkrijgt en waarbij staat: wachtwoord onthouden.

Ik heb het vermoeden dat ie kost wat kost vasthoudt aan een oud wachtwoord.

Hoe kill ik deze bug?

Ze heeft windows 2000 professional.

1279 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je dat Vinkje voor of na het invullen wachtwoord gedaan....
Ik liet hem ook ooit wel eens een blanco vakje onthouden!

Eerst invullen dan aanvinken, en soms moet je voor het invullen deze eerst uit zetten en dan weer aan....

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt zo simpel dat als het klopt ik mezelf wel voor de kop kan slaan.

Dacht echter ook dat er ergens anders diep diep in een menu ook nog een regeltje zat wat je moest veranderen.

Maar door alle frustratie zou het best eens kunnen dat ik de volgorde verkeerd heb gedaan.....

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

4711 ?????

Vraagsteller: het kan niet anders dan zo zijn dat er al een wachtwoord is ingevoerd. Daarom wordt het wachtwoord dat u ingeeft niet geaccepteerd. U zult dus op de één of andere manier het juiste wachtwoord moeten invoeren. Een andere optie is outlook ex geheel verwijderen en dan opnieuw installeren met nieuw wachtwoord.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet het niet meer precies als Linux  gebruiker maar diverse mail programma's gehad, soms eerst vinken en dan invullen, andere eerst invullen en dan aanvinken...
Maar ik gebruikte vorige eeuw dit Outlook nog, en via Netscape en Opera bij Mozilla uitgekomen en die is dus nu....
Maar ik wist dat ik het ook ooit fout heb gedaan!

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit

Dat is wel erg resoluut om voor zoiets een programma helemaal te verwijderen.
Bovendien is OE normaal gesproken niet te verwijderen omdat het onderdeel uitmaakt van Windows.
Als het echt niet gaat lukken kan je nog overwegen om Mozilla Thunderbird i.p.v. OE als emailprogramma te gebruiken maar eerst de suggestie van @4711 maar proberen zou ik zeggen.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkefiet@ het is wel degelijk te verwijderen als alle windows onderdelen. het is inderdaad drastisch maar wel een oplossing als niets anders gaat.

4711@ dat Linux geklets kennen we nu wel! En waarom antwoord als u zelf al zegt er weinig verstand van te hebben? (Met excuses aan de andere lezers)

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gerrit @ltena,

Het Linux geklets is omdat ik vermoed dat het zo is, maar ik heb nu geen Windows meer.....
Wel erg veel ervaring met diverse programma's zodat ik weet dat het daarom bij mijn ook wel eens fout gaat!

Ik weet alleen dat deze fout wel vaker gemaakt word, en door mijn geliefde Linux Ubuntu te noemen weten ze dat ze moeten proberen, en dat ik daarom geen 100% garantie kan geven of het werkt!
Juist door zo te reageren zal ik juist extra reclame maken, en ik ben zeer blij met Vista.....
Vele 2e hands printers die niet meer werkten en andere die niet het nieuwste wilden kopen  omdat dan hun oude spellen niet meer werkten, dus sinds introductie Vista is het aantal Linux gebruikers wel sterk gestegen, dus Billy Bedankt!

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder het vinkje verwijderd het oude wachtwoord ga terug dan weer naat het opgeven van het wachtwoord vul het wachtwoord in geef dan weer het vinkje.

Valerius

ve
door verwijderd - Feb 18, 2008 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Óf ik moet me vergissen, óf het is zo simpel als Outlook Express opstarten, laat 'm maar foutmeldingen geven enz. over foute wachtwoorden, desnoods druk je op Annuleren. Als hij eenmaal klaar is met opstarten, dan ga je naar Extra -> Accounts, selecteer het betreffende E-Mail account en klik op Eigenschappen. Ga dan naar tabblad Server en vul dan het juiste wachtwoord in, zet het vinkje aan bij Wachtwoord onthouden en daarna OK, sluiten etc.

Klaar is Bart

ve
door verwijderd - Feb 20, 2008 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu weet ik niet meer of 2000 een herstelfunctie heeft (Systeemherstel) maar zo ja: ga eens terug naar een poos geleden. Ik doel op de tijd dat het OUDE wachtwoord WEL werkte.  Verander daarna het wachtwoord (event. in een blanco)  ga terug naar de huidige omgeving en geef het nieuwe wachtwoord op... Misschien werkt het!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Ik denk dat ik ga kijken of ik outlook opnieuw kan installeren.
Maar neemt ie dan niet ook automatisch de laatst ingevoerde
wachtwoorden over?

Ik heb mijn vriendin maar even een gmail adres gegeven. Binnen een minuut geregeld: windows eat your heart out!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hgallo biosbart, kennelijk is het dus nog niet gelukt.

Het de-installeren van outlook is inderdaad een goede optie maar zorg dan wel dat u alles verwijderd dus ook, na het verwijderen de aan outlook gerelateerde registerverwijzingen (sleutels) dat kunt u doen met bijv. de gratis ccleaner (www.ccleaner.com).

Doet u dan niet, dan blijft mogelijk een verwijzing nbaar het oude wachtwoord bestaan.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan toch bij de account instellingen opnieuw het wachtwoord instellen of lukt dat ook niet?

Kies Extra, dan accounts. Klik op de betreffende account en kies eigenschappen. Ga naar het tabblad Servers en voer hier opnieuw het wachtwoord in...