th
door thomik23 Aug 19, 2008 om 15:54
Computers & telefonie

Windows anti virus 2008

Hoe raak ik dit rotding in vredesnaam weer kwijt. Kwam binnenn via een greetings kaart. Zogenaamd dan. En ik was er nog wel voor gewaarschuwd.

MAAR NU MOET IK HEM WEER KWIJT. Wil niet via de software.Ook Hitman pro werkt er niet op.

Wie helpt ff

1303 34 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 19, 2008 om 16:19
1918 Antwoorden / 10 Vragen

bron http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-6837nl.html

freya
door freya - Aug 19, 2008 om 16:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jaap,

Antivirus 2008 is inderdaad wel één van de ergste in zijn soort. Dit programma laat zich, zonder hulpmiddelen maar moeilijk verwijderen.
Je zou het eens met RogueRemover kunnen proberen. Via onderstaande 'link' te downloaden.

RogueRemover
1.24

Na installatie en opstarten even 'updaten' en dan laten scannen.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Aug 19, 2008 om 17:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

MBAM Downloaden Installeren, Updaten, Snelle scan, Aangevinkte zaken verwijderen (quarantaine) en eventueel nog een volledige scan.
Downloaden van MBAM update via GT500.org

GSM

dirck
door dirck - Aug 19, 2008 om 18:29
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Antivirus 2008 is zogenaamde Rogue security software (neppe, slechte beveiligingssoftware)
Rogue
software snel verwijderen met RogueRemover!

Van dezelfde makers (www.idealsoftware.nl/MBAM

Spyhunter kun je beter links laten liggen, omdat je hiervoor moet betalen.

Groet, Dirck

holpen
door holpen - Aug 19, 2008 om 20:33
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De MBAM software die hierboven wordt genoemd verwijdert dit ellendige stukje software uitstekend. Heb het zelf al bij diverse kennissen gedraaid. En ook die hadden het binnengekregen door te klikken op een link in het genoemde e-card/greetings-mailtje.

Mocht je ooit weer een mailtje met een link naar zoiets binnenkrijgen, let dan even goed op: de link wijst naar een bestandje dat op .exe eindigt (is heel duidelijk te lezen in het mailtje). Een bestand dat eindigt op .exe is een programma en dat kan allerlei vervelende zaken op je computer zetten als je het uitvoert. Waarschijnlijk heb je ook een venster te zien gekregen dat je vraagt of je zeker weet dat je het wilt uitvoeren.
De argeloze gebruiker vindt een dergelijk scherm meestal alleen maar vervelend en klikt dan ook begrijpelijkerwijs zonder verder na te denken op Ja (Uitvoeren). Daarmee start je dan het programma dat het virus installeert...
Dus in het vervolg nooit meer zulke programma's die via een linkje in een mailtje binnenkomen uitvoeren.

labswans
door labswans - Aug 19, 2008 om 21:32
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Antivirus 2008

Antivirus 2008 (oder Antivirus2008) is een corrupte anti-spywaretoepassing die meestal geïnstalleerd wordt door het uitbuiten van gaten in de beveiliging van de browser. De belangrijkste besmettingenbron is het Trojaanse paard Vundo, dat afkomstig is van warez en porno-websites. Antivirus 2008 doet zich voor als een door Microsoft aanbevolen spywareverwijderaar - zijn valse waarschuwingen zien eruit als Windows Antivirus waarschuwingen. Als u waarschuwingen ziet zoals "Windows heeft een spyware-besmetting gededecteerd. Wij bevelen aan om een speciaal antispyware hulpmiddel te gebruiken om gegevensverlies te voorkomen. Windows zal nu de meest recente antispyware voor u downloaden en installeren ", of vergelijkbare berichten, geloof ze dan niet! Dit is een indicatie dat uw PC is besmet met Antivirus 2008, één van de ontelbare bedrieglijke anti-spywarehulpmiddelen die vandaag de dag rondwaren op het Internet.

Antivirus 2008's website verschilt niet veel van andere malware websites - dezelfde software wordt gebruikt voor allemaal. 30 Euro betalen voor dit soort zwendel beteken 30 Euro teveel betalen, aangezien Antivirus 2008 geen enkele echte bescherming biedt. Het domein is geregistreerd onder de naam Trademax LTD, met het hoofdkwartier in Moskou – net zoals UltimateFixer. Vreemd genoeg beweert the website te behoren tot WinTechProtection Ltd. We gaan ervan uit dat geen van deze bedrijven bestaan of dat tenminste de verspreiders van de besmetting de naam van anderen gebruiken om het vuile werk op te knappen.

Probeer deze „zwendelware“ te vermijden en verwijder het onmiddellijk zodra u het opmerkt op uw PC. Antivirus 2008 besmetting kan leiden tot aanvullende besmettingen, en toegang tot uw persoonlijke gegevens door spyware en adware verkopers.

Download Antivirus 2008 scanner aan

  • Snelle & geteste oplossing voor verwijderen van Antivirus 2008-bedreiging.
  • Nu opslaan op uw bureaublad & uitvoeren!

th
door thomik23 - Aug 19, 2008 om 21:33
17 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt, ik ben hem kwijt.

th
door thomik23 - Aug 19, 2008 om 21:34
17 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt, ik ben hem kwijt

th
door thomik23 - Aug 19, 2008 om 21:35
17 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt,ik ben hem kwijt

th
door thomik23 - Aug 19, 2008 om 21:36
17 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt, ik ben hem kwijt. Welke van de vijf antwoorden uiteindelijk geholpen heeft vertel ik niet want dat is niet leuk voor de andere vier. Maar iedereen bedankt.

labswans
door labswans - Aug 19, 2008 om 21:38
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Dat is mooi om te lezen :P

labswans

th
door thomik23 - Aug 19, 2008 om 21:39
17 Antwoorden / 14 Vragen

Prima tip, stuur hem door naar al mijn kennissen. Bedankt

Wat kan een mens simpel gelukkig worden. Ik heb trouwens begrepen dat die ongein uit rusland komt, die vallen ook overal binnen tegenwoordig.....

Poetin.... bedankt

gsm
door gsm - Aug 19, 2008 om 21:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo thomik,

Even recht zetten:
Het gaat er hier niet om of het "niet leuk is voor de andere
vier".
Dat zijn allemaal knapen die wel tegen een stootje kunnen en niet meteen mentaal instorten als hun antwoord even wat minder effectief was.

Denk eens aan al die lezers die ook met deze malafide software te maken kunnen krijgen. Juist voor hen is het heel erg leuk om ook te weten hoe het daadwerkelijk is opgelost. Daar gaat het hier om.
Hou die informatie dus a.u.b nooit alleen voor jezelf.

GSM

kiran
door kiran - Aug 19, 2008 om 22:16
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@thomik23

Als je nu zo gelukkig bent, en ik kan me daar heel wat bij voorstellen ...........

Beantwoord dan ook nog even de vraag van GSM.

Half Nederland heeft geloof ik met die rottige greetings kaarten te maken in zijn/haar mail.

Zou prettig zijn te vernemen, welk programma de verlossing brengt.

gsm
door gsm - Aug 19, 2008 om 22:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wel heel erg jammer dat hier de indruk gewekt wordt dat Labswans het beste antwoord gegeven zou hebben!
Ik wil Labswans niet teveel voor de voeten lopen, maar dit keer is het toch echt wel nodig.
Spyhunter, waar Labswans naar verwijst, is namelijk zelf ook kwalijke Rogueware. Het programma verwijdert niets. Eerst moet je er voor betalen en intussen sluist ook Spyhunter allerlei informatie over jouw PC door naar derden! Het is dus zelf ook Spyware!

Waarschuwing:
Volg NIET het advies van labswans en betaal zeker NOOIT voor spyhunter! Het brengt je alleen maar van de regen in de drup.

GSM

freya
door freya - Aug 19, 2008 om 22:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het met de voorgaande 'sprekers' eens. Wellicht zijn er meerdere programma's die de oplossing kunnen bieden, maar het is in ieder geval belangrijk om te weten welk programma het in ieder geval goed doet, daar hebben anderen ook wat aan.

Freya

thomik
door thomik - Aug 19, 2008 om 22:47
5 Antwoorden / 11 Vragen

Oeps.... Het wordt haast een discussie. Let wel. veel antwoorden geeft je de kans om wat uit te proberen en natuurlijk probeerde ik de gratis oplossingen. En hoe dan ook, door al die antwoorden ben ik hem kwijt en kunnen anderen daar ook weer gebruik van maken. Iedereen nog bedankt.

freya
door freya - Aug 19, 2008 om 23:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Alles goed en wel, maar nu weten we nog steeds niet welk programma je hebt gebruikt om er vanaf te komen.

Freya

th
door thomik23 - Aug 19, 2008 om 23:29
17 Antwoorden / 14 Vragen

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=300055

Via bovenstaande link kun je hem snel verwijderen.

gsm
door gsm - Aug 19, 2008 om 23:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

OK, hartelijk dank voor deze info.

GSM

be
door berbe027 - Aug 20, 2008 om 12:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik veelal doe en wat uitstekend werk is gewoon systeemherstel toepassen!! Al meermalen heeft dit mij geholpen.

ti
door tirsca - Aug 20, 2008 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het helemaal met Berbe027 eens! En is ook nog eens helemaal gratis.

Gelukkig is hij hem kwijt, nu maar hopen dat dit onding niet opnieuw toeslaat. Dit heb je echter veelal zelf in de hand.

freya
door freya - Aug 20, 2008 om 13:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het vervelende alleen van dit soort programma's (antivirus 2008) is, dat het vaak je 'taakbeheer' en 'systeemherstel' onbruikbaar maakt door allerlei wijzigingen in het register te maken. Je bent dan dus alsnog afhankelijk van één of ander verwijdertooltje. In dit geval dus b.v. RogueRemover.

Freya

tolsma1945
door tolsma1945 - Aug 20, 2008 om 13:25
229 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig komen dit soort greetingscards bij mij binnen in de SPAM folder.
Dus voor mij een extra waarschuwing om allert te blijven.Maar gelukkig ben je dat programma kwijt.Groetjes

pa
door pancho37 - Aug 20, 2008 om 13:49
12 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Freya

Heb je het ook al getest in Vista?
Ben benieuwd of het daar ook in  "werkt"?

Gr, Pancho37

freya
door freya - Aug 20, 2008 om 13:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@pancho37:

Geen idee, ik gebruik zelf (nog) geen Vista. Kwestie van proberen denk ik.

Freya

ca
door captainlouis - Aug 20, 2008 om 15:36
4 Antwoorden / 2 Vragen

hallo,

Het is misschien interessant voor de kenners te weten dat er ook al een Anti virus 2009 is voor zowel vista als voor xp.

http://malware-test-lab.blogspot.com/2008/08/analysis-of-mystery-eb-attack-hijacks.html

groetjes

fotoflex
door fotoflex - Aug 20, 2008 om 17:18
67 Antwoorden / 6 Vragen

Ik klikte op (www.jadegoodyonline.co m).

Daar kreeg ik dezelfde windows antivirus 2008, via een pop-up.

Ik klikte op het rode kruisje, maar dat had ik kunnen weten....

Het komt dus niet alleen via mail of greeting card.

In ieder geval reageerde nod32 meteen met een waarschuwingsscherm.

freya
door freya - Aug 20, 2008 om 17:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@fotoflex:

Lekker handig om zo'n link hier dan neer te zetten. Er zijn altijd wel weer mensen die het dan toch even moeten proberen. Ik zie de vragen binnenkort al weer binnenstromen........

Freya

he
door henk2401vp - Aug 20, 2008 om 18:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenljk is het heel simpel.Bij het installeren, niet automatisch te werk gaan, maar alleen daan ja zeggen of een vinkje plaatsen bij de software die u wel wenst te ontvangen.

Verder vi start naar bureau instellingen etc. klik op software verwijderen en/of toevoegen en verwijder microsoft virus 2008, hierna even de pc opnieuw opstarten en bent u hem kwijt. De laatste mogelijkheid is:via start, uitvoeren dan intikken mscomfig, dan kom jed in de systeemconfiguratie ga dan naar opstarten en haal het vinkje bij wondows virus 2008 (automatisch opstarten) weg. Op deze plaats kunt u wellicht nog meer storende automatisch opstarten programma'sbeteugelen maar ook komen hier vaak de foutmeldingen vandaan, bij het opstarten geeft het een mededeling op het scherm terwijl het programma niet meer op de schijf staat. Tenslotte op toepassen drukken, het systeem opnieuw opstarten. Er komt nu een scherm en daar plaatst u een vinkje bij en dan is alle leed geleden.

Veel plezier

Een tip voor trage ophaast niet werkende systemen: doe het zelfde als hierboven maar verwijder alle vinkjes, druk op toepassen en herstart het systeem. De oude (goede situatie) komt wel in orde maar je bent gegarandeerd van de troep af,

aurora1
door aurora1 - Aug 20, 2008 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als systeemherstel nog wèl werkt ondanks een virus, en je het virus kwijt bent, is het misschien niet onverstandig om de eerdere herstelpunten te verwijderen. Daarmee voorkom je dat je bij een ander probleem mogelijk een verkeerd (met virus) herstelpunt kiest. Via Schijfopruiming - meer opties - Systeemherstel - alle herstelpunten behalve het laatste verwijderen.

Ben ik mee eens: svp geen links vermelden waarmee je een virus oid kunt binnenhalen.

Als je op Google anti virus 2008 intikt, vind je mogelijk de opties voor verwijdering voor Vista. Ik kwam ze inmiddels tegen.

vr.gr.

fotoflex
door fotoflex - Aug 20, 2008 om 21:23
67 Antwoorden / 6 Vragen

@ freya en aurora1;

Het is geen link, er zit een spatie tussen de o en de m, en dan werkt-ie niet meer.  Om te voorkomen dat je er per ongeluk op klikt. In iedere dierentuin hangen bordjes dat je niet je vingers door de tralies van de leeuwenkooi moet steken. Ook daar zullen idioten zijn, die dat toch doen. Maar het gaat me te ver om een gevaarlijke site niet te melden, omdat misschien iemand het dan -bewust-  toch probeert!

st
door stdancer - Aug 20, 2008 om 23:04
8 Antwoorden / 2 Vragen

zoek in de eigenschappen de naam en waar het staat in de programfiles. schrijf dit op.

ga naar uitvoeren in menu start. typ daar regedit. zo komt u in het register

ga naar de bovenbalk zoeken en toets daar de naam van het antivirus programma.

laat hem zoeken. indien dezelfde overeenkomst is met de gegevens in eigenschappen. klik dan op verwijderen.

start de computer opnieuw op. indien nogmaals wordt weergegeven herhaal bovengenoemde stappen.

weet zeker dat het om dezelfde naam gaat. verwijderen uit het register is definitief. in het ergste geval windows er opnieuw op zetten.  veel succes JH.

edwardus
door edwardus - Aug 20, 2008 om 23:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou o.a. een exploit via Adobe Flash zijn:

Epidemie van 'klembordkapingen' via flashreclames