tu
door tukkertje Oct 21, 2010 om 10:10
Computers & telefonie

Windows mail

Ik wil email verzenden met windows mail, maar krijg de hieronder volgende foutmelding. Wat doe ik verkeerd, of welke instelling staat niet goed?

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'E-mail verzenden: viewer', Account: 'pop.ziggo.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

10898 27 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 21, 2010 om 13:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je nog wel Ziggo als provider? Bij een nieuwe provider moet altijd de smtp server van de nieuwe provider ingevuld worden!

Wanneer je draadloos werkt is de kans aanwezig dat je per ongeluk verbinding gemaakt hebt met een draadloze modem in de buurt. Ook dan zul je SMTP problemen ondervinden, omdat je bij de verkeerde provider zit te werken.

Verwijder uit je draadloze netwerk (op de PC) alle verbindingen, behalve die ene van jezelf.

gsm
door gsm - Oct 21, 2010 om 13:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Soms is het nodig om de e-mail server instelling geheel te verwijderen en daarna opnieuw in te stellen.

tu
door tukkertje - Oct 21, 2010 om 14:51
176 Antwoorden / 159 Vragen

Goedemiddag GSM. Ja ik zit nog wel bij ziggo en die mail werkt wel goed. Maar ik heb ook Windows Live Mail en die werkt niet. Ik vermoed dat ik daar een instelling niet goed heb. Waar kan ik die mail verwijderen en opnieuw installeren? Of hoe kan ik de huidige instelling wijzigen? Als ik namelijk iets van een internetsite wil doorsturen per mail krijg ik automatisch Windows Mail en dan kan ik dus niet verzenden. Ik moet dan eerst een kopie maken en naar mijn gmailadres sturen en dan pas kan ik de mail van daaruit naar anderen sturen.
Ik hoop dat ik, als digibeet, duidelijk genoeg ben.

gsm
door gsm - Oct 21, 2010 om 19:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Alles lijkt goed ingesteld te zijn. Ik denk dat je het probleem aan de kant van Ziggo moet zoeken.

Je kunt indien gewenst, in Windows Mail het account verwijderen (en later opnieuw instellen).
Via Extra (indien nodig eerst op de linker Alt-toets drukken), Accounts, E-mail accounts.
Je hebt dan de juiste namen nodig voor de POP3 server, de SMTP server, jouw eigen accountnaam inclusief @ziggo.nl en het wachtwoord wat je voor Ziggo gebruikt.
Zie de Instructie video voor Windows Live Mail.

jscholtes
door jscholtes - Oct 22, 2010 om 09:59
777 Antwoorden / 31 Vragen

De ziggo mailinstellingen zijn correct. Wellicht is er een storing in uw buurt of wijk. Probeer later nog eens, verander vooral niets aan de instellingen!
Laat u even weten of vanochtend alles weer wel naar behoren werkt?

jscholtes
door jscholtes - Oct 22, 2010 om 10:01
777 Antwoorden / 31 Vragen

Excuus; nalezen van de volledige track maakt duidelijk dat ziggo mail gewoon werkt, maar windows mail niet. Dat zijn 2 verschillende zaken.

tu
door tukkertje - Oct 22, 2010 om 10:05
176 Antwoorden / 159 Vragen

ja idd, ziggo werkt wel maar windows niet. ik vermoed dat de instellingen, die verwijzen naar de mailinstellingen bij ziggo, bij windows niet goed zijn. maar hoe wijzig ik die in de correcte instellingen en wat zijn die correcte instellingen.

jscholtes
door jscholtes - Oct 22, 2010 om 10:42
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tukkertje schreef op vrijdag 22 okt 2010, 10:05]ja idd, ziggo werkt wel maar windows niet. ik vermoed dat de instellingen, die verwijzen naar de mailinstellingen bij ziggo, bij windows niet goed zijn. maar hoe wijzig ik die in de correcte instellingen en wat zijn die correcte instellingen.

De mailinstellingen van ziggo zijn de mailinstellingen die behoren bij ziggo. U geeft zelf aan dat u die mail gewoon ontvangt.
De mailinstellingen van windows mail zijn andere mailinstellingen dan die van ziggo. U dient deze apart in te stellen. Welke de juiste hierbij zijn kan ik u helaas niet vertellen.

Overigens kan het zijn dat u denkt dat deze hetzelfde zijn als u een email programma op uw computer gebruikt (zoals outlook) om de mail van beide e-mail accounts op te halen.
De juiste email instellingen voor windows mail kunt u wellicht op de microsoft pagina's terugvinden....

op
door opapaul359 - Oct 22, 2010 om 14:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben wel eens tegen hetzelfde probleem aangelopen: wel e-mail ontvangen maar niet versturen ook met Live Mail.
De oorzaak was: Ik had een Ziggo-account maar mailde via een netwerk met een andere provider. Op te lossen door in het account alleen het smtp van Ziggo te vervangen door dat van de andere provider.

spooky01
door spooky01 - Oct 22, 2010 om 15:10
418 Antwoorden / 56 Vragen

tukkertje, kun je hier stap voor stap vertellen hoe je je emailaccount instelt bij live mail. Misschien kan ik dan vertellen wat er fout gaat. Je mag ook een email sturen. emailadres staat bij mijn profiel.

rickfokker
door rickfokker - Oct 22, 2010 om 15:11
6 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens op http://www.0x800ccc0e.nl/ Misschien is er een virusscanner of firewall aan het etteren.

vr1944
door vr1944 - Oct 22, 2010 om 16:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk staat er een poort dicht.Tijdelijk de firewal uitzetten en daarna de e-mail verzenden

cabai
door cabai - Oct 22, 2010 om 17:11
16 Antwoorden / 4 Vragen

probeer het volgende:
Internet-accounts
tapblad Eigenschappen
tapblad Geavanceerd
Uitgaande e- mail poort (SMTP) op 587 stellen
ok.
Mogelijk is dit de oorzaak omdat Ziggo over een Webmail beschikt hierdoor is het mogeliojk ook in het Buitenland uw mails te bekijken.
M.vr.gr.

spooky01
door spooky01 - Oct 22, 2010 om 17:14
418 Antwoorden / 56 Vragen
ma
door margotvd - Oct 22, 2010 om 17:38
11 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tukkertje schreef op donderdag 21 okt 2010, 14:51]Goedemiddag GSM. Ja ik zit nog wel bij ziggo en die mail werkt wel goed. Maar ik heb ook Windows Live Mail en die werkt niet. Ik vermoed dat ik daar een instelling niet goed heb. Waar kan ik die mail verwijderen en opnieuw installeren? Of hoe kan ik de huidige instelling wijzigen? Als ik namelijk iets van een internetsite wil doorsturen per mail krijg ik automatisch Windows Mail en dan kan ik dus niet verzenden. Ik moet dan eerst een kopie maken en naar mijn gmailadres sturen en dan pas kan ik de mail van daaruit naar anderen sturen.
Ik hoop dat ik, als digibeet, duidelijk genoeg ben.

spooky01
door spooky01 - Oct 22, 2010 om 17:42
418 Antwoorden / 56 Vragen

margotvd, wat is de betekenis hiervan

gerardk
door gerardk - Oct 22, 2010 om 17:58
175 Antwoorden / 8 Vragen

LET OP: het smtp adres in Outlook (Express) is ALTIJD dat van je provider, in dit geval dus smtp.ziggo.nl

jeroeningmar
door jeroeningmar - Oct 22, 2010 om 20:47
16 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn advies: stop met Windows Mail en installeer Mozilla Thunderbird. Dat ziet er net zo simpel uit en functioneert precies hetzelfde als Windows Mail – maar dan zonder de ondoorgrondelijke foutmeldingen van Microsoft.

Thunderbird kan er bovendien goed tegen als je meerdere mailboxen installeert. Ikzelf beheer er momenteel acht, van verschillende providers (zowel mijn eigen provider XS4ALL als Gmail), keurig op een rijtje in dezelfde mappenlijst. Windows Mail (gebaseerd op het vroegere Outlook Express) raakt van streek als je meerdere mailboxen wilt beheren: instellingen worden niet goed onthouden en soms zelfs door elkaar gegooid, waarna je met een vage foutmelding het bos in wordt gestuurd. Laat staan dat je met het IMAP-protocol wilt werken, of met een beveiligde verbinding: Windows Mail heeft liever het ouderwetse POP3 en dan het liefst rechttoe rechtaan, zonder beveiliging.

Eigenlijk is het schandalig dat Microsoft zo'n krakkemikkig (en onveilig) e-mailprogramma meelevert met Windows, zeker omdat het zich richt op minder geoefende gebruikers. Die krijgen nu niet een simpel e-mailprogramma dat altijd werkt, maar een dat al begint te irriteren bij de eerste de beste foutmelding.

Overigens las ik in de antwoorden ook ergens dat het zou liggen aan de provider waarmee u verbinding hebt (bijvoorbeeld die van de buren, doordat uw computer per ongeluk hun onbeveiligde wifi-verbinding zou hebben opgepikt). Dat is echt onzin. Via wie de verbinding loopt is echt niet van belang voor de werking van e-mail; er wordt gewoon ingelogd op de mailserver en zolang het wachtwoord klopt kun je mailen.

jeroeningmar
door jeroeningmar - Oct 23, 2010 om 15:25
16 Antwoorden / 1 Vragen

De reactie hierboven van gerardk is onjuist. Ik had er in eerste instantie overheen gelezen, maar hierbij toch een correctie omdat er anders juist allerlei problemen ontstaan.

Als je smtp.ziggo.nl invult als verzendende server voor andere accounts dan van Ziggo, gaat het absoluut niet lukken. Voor Hotmail/Windows Live Mail gebruik je smtp.live.com, voor Gmail smtp.googlemail.com etcetera.

Uitgaande servers zijn geblokkeerd voor mail van 'vreemde' afzenders: stel dat je mail van iemand@hotmail.com via de server van Ziggo zou kunnen versturen, dan geldt dat namelijk ook voor cheapviagra@illegalpharmacy.com en alle andere spammers.

tu
door tukkertje - Oct 23, 2010 om 15:51
176 Antwoorden / 159 Vragen

Mensen allemaal dank voor de overweldigende manier waarop hulp is geboden, maar als digibeet zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb alles geprobeerd, maar het probleem van het niet kunnen verzenden vanuit windows mail outlook blijft. ik zal er mee moeten leren leven en alleen gebruikmaken van gmail.
Nogmaals dank aan iedereen.
Tukkertje

jscholtes
door jscholtes - Oct 23, 2010 om 15:52
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=jeroeningmar schreef op vrijdag 22 okt 2010, 20:47]Mijn advies: stop met Windows Mail en installeer Mozilla Thunderbird. Dat ziet er net zo simpel uit en functioneert precies hetzelfde als Windows Mail – maar dan zonder de ondoorgrondelijke foutmeldingen van Microsoft.
.......

Ik heb een aantal jaren Thunderbird gebruikt en kon door middel van plug-ins een heel eind richting functionaliteit van Microsoft Outlook komen. Het ontbreekt bij gebruik van Thunderbird echter aan koppelingen richting bijvoorbeeld Microsoft Project.

Je advies is meestal correct, bedenk echter dat het afhankelijk is van welke producten je nog meer moet/wilt gebruiken. (je zult vaak gelijk hebben! 8-))

gsm
door gsm - Oct 23, 2010 om 16:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jeroeningmar schreef op zaterdag 23 okt 2010, 15:25]De reactie hierboven van gerardk is onjuist. Ik had er in eerste instantie overheen gelezen, maar hierbij toch een correctie omdat er anders juist allerlei problemen ontstaan.

Als je smtp.ziggo.nl invult als verzendende server voor andere accounts dan van Ziggo, gaat het absoluut niet lukken. Voor Hotmail/Windows Live Mail gebruik je smtp.live.com, voor Gmail smtp.googlemail.com etcetera.

Uitgaande servers zijn geblokkeerd voor mail van 'vreemde' afzenders: stel dat je mail van iemand@hotmail.com via de server van Ziggo zou kunnen versturen, dan geldt dat namelijk ook voor cheapviagra@illegalpharmacy.com en alle andere spammers.

Je hebt het niet erg goed begrepen vrees ik.
Je moet de naam van de SMTP server invullen van de provider bij wie je fysiek bent aangesloten met de modem. Dat geldt voor bijna alle accounts. Ben je dus bij Ziggo aangesloten, dan moet voor ieder account op je PC in principe SMTP.ZIGGO.NL gebruikt worden.
Bij Thunderbird is dat structureel ook zo geregeld (met één gemeenschappelijke SMTP) voor meerdere accounts, met verschillende pop servers.
Wanneer je , zonder het te weten, draadloos met het netwerk van iemand anders bent verbonden, dan is de kans groot dat je daardoor via het andere modem op de verkeerde provider bent aangesloten. In dat geval is het SMTP verkeer naar Ziggo geblokkeerd.

Je kunt ook dit proberen:
De e-mailinstellingen voor Veilig SMTP
Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl, TLS, poort 587
Gebruikersnaam: je e-mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord

spooky01
door spooky01 - Oct 23, 2010 om 17:21
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi Tukkertje, heb je niks aan die link naar ziggo. Ik vond dat wel redelijk begrijpbaar(ik ben ook niet de beste op computer gebied).

jeroeningmar
door jeroeningmar - Oct 23, 2010 om 17:32
16 Antwoorden / 1 Vragen

@gsm,

Wat je schrijft is niet waar en zet mensen op het verkeerde been.

Punt 1: de verbinding die je mailprogramma met de server maakt, staat los van de verbinding met internet die via je provider loopt. Je kunt via elke willekeurige verbinding mailen met je account, zolang je het juiste wachtwoord hebt en de juiste mailserver instelt. Je internetverbinding is niet meer dan de infrastructuur.

Punt 2: smtp-servers staan dicht voor 'vreemde' adressen, om de reden die ik hierboven heb beschreven. Juist als je gaat proberen mail van je Hotmail-account via de server van Ziggo te versturen, gaat het mis. Dat zou ik dus nooit adviseren – en zeker niet aan iemand die verzendproblemen heeft en zichzelf als "digibeet" omschrijft.

En punt 3: Thunderbird stelt automatisch de juiste smtp-server in bij elk mailaccount dat je invoert. Dat is dus de server die bij het mailaccount hoort. Gebruik je accounts van verschillende providers, dan zijn er dus meerdere smtp-servers ingesteld. Welke gebruikt wordt hangt af van het account dat je als afzender meegeeft aan de mail.

Als het zo in elkaar zou zitten als jij omschrijft, zou je je e-mail enkel via je eigen verbinding thuis kunnen gebruiken. Maar dat gaat natuurlijk ook prima als je met je laptop bij vrienden zit, of in een café, of op Schiphol.

gsm
door gsm - Oct 23, 2010 om 21:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jeroeningmar schreef op zaterdag 23 okt 2010, 17:32]@gsm,

Wat je schrijft is niet waar en zet mensen op het verkeerde been.

Punt 1: de verbinding die je mailprogramma met de server maakt, staat los van de verbinding met internet die via je provider loopt. Je kunt via elke willekeurige verbinding mailen met je account, zolang je het juiste wachtwoord hebt en de juiste mailserver instelt. Je internetverbinding is niet meer dan de infrastructuur.

Punt 2: smtp-servers staan dicht voor 'vreemde' adressen, om de reden die ik hierboven heb beschreven. Juist als je gaat proberen mail van je Hotmail-account via de server van Ziggo te versturen, gaat het mis. Dat zou ik dus nooit adviseren – en zeker niet aan iemand die verzendproblemen heeft en zichzelf als "digibeet" omschrijft.

En punt 3: Thunderbird stelt automatisch de juiste smtp-server in bij elk mailaccount dat je invoert. Dat is dus de server die bij het mailaccount hoort. Gebruik je accounts van verschillende providers, dan zijn er dus meerdere smtp-servers ingesteld. Welke gebruikt wordt hangt af van het account dat je als afzender meegeeft aan de mail.

Als het zo in elkaar zou zitten als jij omschrijft, zou je je e-mail enkel via je eigen verbinding thuis kunnen gebruiken. Maar dat gaat natuurlijk ook prima als je met je laptop bij vrienden zit, of in een café, of op Schiphol.

Punt3
Bij mij verstuurd Thunderbird altijd via de als standaard ingestelde SMTP server, maar gebruikt daarbij wel als afzender het e-mail adres dat bij het eerste ingestelde pop account hoort. Ook kan ik bij een nieuw bericht, in het vak achter "Van", een adres uit een ander pop account kiezen. Mijn provider staat echter uitsluitend het gebruik van de eigen SMTP server toe! Die staat daarom dus ook als standaard SMTP server ingesteld.

Citaat:
Als het zo in elkaar zou zitten als jij omschrijft, zou je je e-mail enkel via je eigen verbinding thuis kunnen gebruiken.

Dat klopt voor SMTP inderdaad. Thuis kan ik geen andere SMTP gebruiken dan van mijn eigen provider. Op vakantie is webmail wel altijd bruikbaar, maar SMTP meestal alleen via de lokale SMTP server. Uitzondering is het Gmail account, dat ik wel overal zonder problemen kan gebruiken, maar dan via IMAP, poort 993. Eigenlijk werkt dat min of meer hetzelfde als webmail.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 27, 2010 om 18:43
229 Antwoorden / 6 Vragen

Er komt nog iemand bij die toch nog even wil reageren.

Bij het instellen van een email account,bij wie dan ook, buiten Ziggo, is de POORT het belangrijkste,587 is dan altijd normaal.De instructie daarvoor is al door iemand gegeven.

Wat ik zou doen om de zaak verder perfect te laten verlopen,is deze.

Outlook voor Ziggo gebruiken.

En voor die andere mailadressen Incredimail ,Opera of Thunderbird programma`s
te gebruiken.