cl
door clasie Jan 10, 2008 om 01:48
Computers & telefonie

Windows messenger verwijderen

een familielid heeft op mijn laptop windows messenger geactiveerd en alles aangevinkt. Ik zit dus met honderden chatfiguren die steeds binnenkomen. Via extra en options het vinkje weggenomen voor het automatisch starten van messenger maar toch start hij automatisch als ik outlook expres srart. Ik wil geen messenger. Graag een suggestie.

Veel namen krijg ik niet weg omdat zij een blokkade geblokkeerd hebben. Ik krijg nog steeds tientalle namen als ik outlook expres start die krijg ik wel weg via afmelden maar ze zijn er wel. Graag hulp.

2455 6 Rapporteer

xandor020
door xandor020 - Jan 10, 2008 om 02:05
180 Antwoorden / 8 Vragen

Ik begrijp dat u geen behoefte hebt aan messenger,

Ga naar start

dan configuratiescherm

programma's toevogen/verwijderen

U krijgt een lijst geinstalleerde programma's

zoek naar Windows Messenger of Windows live messenger

Selecteer deze en kies verwijderen.

In het zeer zeldzame geval dat het om een hele oude versie  gaat zou het ook nog MSN messenger kunnen heten

cl
door clasie - Jan 10, 2008 om 02:14
3 Antwoorden / 3 Vragen

dank voor uw antwoord. Ik dacht dat messenger verwijderen een probleem zou geven maar zag het nu op de lijst staan via config etc. Fijn dat u zo snel reageerde.

edwardus
door edwardus - Jan 10, 2008 om 14:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Simpelweg uitloggen en het vinkje weghalen bij wachtwoord onthouden moet ook genoeg zijn om ervanaf te zijn.

jo
door jodevril - Jan 11, 2008 om 14:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Volgende geldt voor Win XP. Ga naar start - configuratiescherm - software - windows programmaonderdelen toevoegen/verwijderen - scroll naat windows messenger en haal het vinkje weg. En druk op toepassen/ok. Ga daarna naar Programmatoegang en instellingen. Kies hier de optie aangepast en druk op het pijltje. Scroll naar Kies een standaardprogramma voor expresberichten. In het cirkeltje voor Mijn huidige programma gebruiken mag een stip staan. Bij windows messenger mag geen stip staan en ook geen vinkje bij toegankelijk maken.

Jodevril

flipjeburum
door flipjeburum - Jan 11, 2008 om 14:51
155 Antwoorden / 6 Vragen

Aan de redactie van de kassa nieuwsbrief,

Waarom telkens weer vragen in de nieuwsbrief opnemen die al beantwoord zijn. In dit geval heeft de vragensteller zelfs al gereageerd!

dank voor uw antwoord. Ik dacht dat messenger verwijderen een probleem
zou geven maar zag het nu op de lijst staan via config etc. Fijn dat u
zo snel reageerde.

Ik neem toch aan dat het dan opgelost is!

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om uit de tientallen vragen die wekelijks binnenkomen er vijf te kiezen die iets ingewikkelder, meer discussie geven en/of onopgelost zijn???

Sorry moest even mijn gal kwijt

Flipje

st
door stefanos - Jan 11, 2008 om 16:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

vraag mij af waarom iedereen zo moeilijk doet.

Deze vraag is heel simpel te beantwoorden.

Als je windows messenger definitief wilt verwijderen van je pc uit windows ga naar....

start------> uitvoeren-----> en type ( of kopieer ) daar de volgende regel...

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Daarna even op "ja" klikken en messenger met alle bijbehorende kontakten en berichten zijn voorgoed verleden tijd.

Succes ermee.......