aj
door ajvl Aug 2, 2014 om 00:33
Computers & telefonie

Windows opstartkeuze menu.

Goede Avond.
Ik heb op mijn compu Windows 7 en 8.1.
Bij het opstarten behoor ik dit opstartkeuze menu te zien en keuze te maken
Maar heel dikwijls komt dit niet en wordt er direct doorgestart naar W8.1.
Ook staat W 8.1 er twee maal in.
Wie kan mij vertellen hoe ik deze 2 probleempjes kan oplossen?
Op voorhand dank en groet,
Ton.

949 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 2, 2014 om 00:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is voor het reageren het handig om de informatie van de vorige vraag erbij te hebben: klik hier.
Wat heeft u tussen toen en nu nog aan handelingen verricht w.b. het installeren van W8/W8.1?
Kijk anders of u iets aan deze informatie heeft: klik hier.

aj
door ajvl - Aug 5, 2014 om 22:51
29 Antwoorden / 20 Vragen

Het eerdere probleem is inmiddels opgelost. De ssd kaart was stuk.
Opgelost met een andere HD schijf.

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2014 om 06:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Type in het startmenu, onderin, 'msconfig' in en druk op enter.

Je krijgt dan de systeemconfiguratie.

Bij de tweede tab 'Computer opstarten' staan als het goed is de boot opties, die kan je daar dan aanpassen. Zoals tweede vermelding W8.1 verwijderen en het aanpassen van de wachttijd van het menu.

aj
door ajvl - Aug 6, 2014 om 14:47
29 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Diumenge.
Bedankt, het is prima gelukt en simpel.
Groet,
ajvl

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2014 om 17:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden.