libra15
door libra15 Apr 21, 2006 om 21:04
Computers & telefonie

Windows updates

Hallo.

Ik heb een akelig probleem. Telkens als ik de beveiligings updates installeer, reageert Explorer niet meer. De startpagina komt wel tevoorschijn, maar verder gebeurt er niets. Als ik de adresbalk aanklik krijg ik de zandloper, klik ik nog een keer dan krijg ik dat Explorer niet reageert en kan ik hem afsluiten. Als ik systeem-herstel laat uitvoeren werkt hij weer correct. Ik heb alles geprobeerd, Hitman-pro laten scannen, systeem-scan laten doen door Norton en gedefragmenteerd. Er zijn geen kwaadwillende objecten gevonden, dus daar kan het niet aan liggen. Nu heb ik vernomen dat er meer mensen zijn die problemen ondervinden met deze updates. Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen wat hier de oorzaak van is. Op de site van Microsoft word je ook niet wijzer gemaakt.

Anna.

434 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 02:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kun je iets met dit artikel van Microsoft. Het is in het Engels, maar gelukkig is er o.a. ook een Braziliaanse vertaling voorhanden ...

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi probeer deze update te installen.

 Windows XP Service Pack 2

Scan je pc eens na met

http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php

Noteer even de naam als je iets detecteerd bvd.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal dan ook eens Firefox van het internet af.
't Is gratis.
Doet hetzelfde (en zelfs meer) dan I.E.
En I.E kun je gewoon laten staan.
Alleen zul je Firefox als opstartbrowser moeten instellen.

I.E repareren kun je altijd nog repareren en gebruiken (naast Firefox).

Vind deze Vrije Vogel.
waar blijft de zon !!!

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader, ik heb al firefox, maar dat is niet de oplossing. Althans niet voor mij. Edwardus zit er volgens mij het dichtste bij. Er wordt op de site die je mij aangeraden hebt gesproken over HP software wat dit kan veroorzaken.  Ik heb inderdaad HP fotosmart. Dit heb ik gedeïnstalleerd. Met goed gevolg. Nu heb ik gelezen op de site van Microsoft dat er 25 april nieuwe updates komen om deze te vervangen. Er zijn nogal wat mensen die er ook last van hebben. Er blijkt van deze updates maar één te zijn die dit veroorzaakt, maar je kunt ze niet apart installeren, dus weet je niet welke de boosdoener is. In ieder geval bedankt voor de reakties.

Anna

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u HP-photosmart al verwijderd heeft dan kunt u wellicht met TweakNowRegCleaner (gratis)uw register opschonen en met Registry Mechanic (niet gratis) fouten in uw register opsporen en repareren.

De link naar Microsoft wel ook eerst bezocht voordat ik alsnog reageerde
maar ik kan daar weinig brood van bakken.
Zo'n handige Vrije Vogel ben ik ook weer niet.

Wel krijg ik alle MS-updates automatisch binnen dus waarschijnlijk ook de genoemde maar kennelijk omdat ik regelmatig scan en ook het register schoon met ccleaner en bovengenoemde programma's heb ik kennelijk die foute updates al verwijderd zonder dat deze schade konden doen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows updates (fout of niet) verwijderen met een registercleaner...?
Het moet niet gekker worden...! ;-)

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 02:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hou op met FireFox. Rotzooi is dat. Het laat een heleboel belangrijke bestanden achter. Active-X Java, Het zijn toch belangrijke programma's die in de meeste web sites geplaatst zijn. Dus met Internet Explorer gaat het stukken beter.

Gr,
RE

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Resmeyer,

Wil je s.v.p. vragen en reacties in gewone tekst typen en niet vet? Het staat zo schreeuwerig.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Active-X Java, Het zijn toch belangrijke programma's die in de
meeste web sites geplaatst zijn. Dus met Internet Explorer gaat het
stukken beter.

Hierin moet ik je gelijk geven, met IE gaat het inderdaad stukken beter om spyware en virussen te downloaden.
Virussen en spyware komen voornamelijk via ActiveX en Java binnen op je computer.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ActiveX is een Internet Explorer plug-in die al voor veel beveiligingsproblemen heeft gezorgd.
Maar als jij wilt dat er met zo'n ActiveX ongevraagd scripts op je PC worden uitgevoerd dan moet je dat zelf weten natuurlijk, ik weet wel beter...
Firefox accepteert zowieso geen enkele vorm van active scripting en daarom is Firefox stukken veiliger dan IE en worden steeds meer websites gebouwd waarmee Firefox prima kan werken.
Ik heb nu trouwens toch al op geen enkele site problemen met Firefox.
En met Java bedoel je waarschijnlijk Java-applets en deze vorm van scripting accepteert Firefox ook niet dus hoe veilig wil je het hebben...?

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise dan,

Als ik met "automatische updates" Windows binnenhaal wil dat nog niet zeggen dat ik deze met ccleaner weghaal !!
Ik gebruik o.a. ccleaner om na een antivirus/spywareprogramma of een verwijdering zoals dit werd genoemd van HP-photosmart ook het register te schonen en daarmee worden Windows-updates niet verwijderd !!

Ik had beter verwacht.

En dan alsnog voor de lezer/beginnende computeraar is altijd de procedure te volgen van elke avond "Schijfopruiming".
Bij twijfels of foutmeldingen een  aantal antivirus/ antispywareprogramma's draaien. Vele goede programma's zijn al in Vr&Antw voorbij gekomen.
Maar .... na verwijderen van bepaalde programma's en/of virussen/spyware ook  een registercleaner gebruiken omdat ook daar resten van programma's achterblijven.

Enterprise, is dit zo wel goed dan?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor degenen die niet al onmiddelijk zijn overgestapt op Firefox: ook in IE kun je Java applets en ActiveX controls geheel blokkeren.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader dan:

...ook het register te schonen en daarmee worden Windows-updates niet verwijderd !!...

Waarom zeg je dan in je eerste reactie dat je wellicht al wat foute updates hebt verwijderd met een registercleaner...?

De beveiligingsupdate waarover de vraagsteller spreekt levert inderdaad bij diverse PC's problemen op, de fout in deze update levert problemen op met de exlorer shell, waardoor o.a. programma's niet reageren of spontaan vastlopen.
Maar het is niet gezegd dat iedere PC daar last van kan krijgen.
Een Windows update is daarnaast alleen te verwijderen met de windows uninstaller en niet door wat spywareprogramma's te draaien en het register te schonen.
Een Windows update zal niet als spyware worden aangemerkt.
Dat wilde ik ermee zeggen...

De rest van je verhaal klopt als een bus...!

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Anna,

Er zijn problemen bekend met IE6, die optreden met een security update, wanneer IE7 Beta geïnstalleerd geweest is.
Zie:  http://windowsxp.mvps.org/ie/905915.htm
en:  http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/12/16/504864.aspx

Firefox is overigens prima, maar wordt niet op alle sites goed ondersteund. Er zijn echter uitbreidingen voor Firefox, waarmee voor dergelijke gevallen automatisch IE kan worden gebruikt.
Wie vooruit wil lopen op IE7 en dus al extra functionaliteit wil, kan overwegen om de Avant browser te installeren.
Deze maakt volledig gebruik van de bestaande IE6, maar met meer mogelijkheden, o.a. tabbladen zoals in Firefox.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gsm. Bedankt voor je reaktie. Ik ben op de sites geweest. Er wordt aanbevolen om een bepaalde sleutel te verwijderen in het register, maar daar wordt gesproken over IE SP1. Nu is mijn vraag of dit ook geldt voor IE SP2, die heb ik nl. IE7 durf ik nog niet te downloaden, want als je de reakties leest, zijn er verscheidene die er last mee hebben gekregen en deze weer verwijderd hebben. Kun je mij hier antwoord op geven?

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

IE7 Beta is (de naam zegt het al) een Beta-versie, oftewel een testversie. Dat gebruik je dus uitsluitend op een test-systeem, dan kun je naar believen testen en de pc opnieuw installeren als de test klaar is.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog even voor lezers en voor Enterprise.

Windows had in zijn laatste update ook een bestandje meegezonden dat allerlei problemen gaf maar veilig verwijderd kon worden.
Dat was de info op internet gegeven.

Dat bestandje had ik op dit bovenstaand advies dus op de gewone manier verwijderd. (prullebak=eventueel terug kunnen zetten).
Ik heb verder niets fouts kunnen ontdekken en dus de verder besproken procedure gebruikt.

De foutmelding die velen van ons kregen bleef bij mij daarna weg.

Dus konkluderend; Window-updates zijn niet weggehaald.
Het foute bestandje gaf een foutmeling in een eigen scherm.
Maar was wel degelijk met een Win-update meegezonden !
Wat die fout veroorzaakte opgezocht met "zoeken".
Alleen deze verwijderd (naar prullebak).
Geschoond en geen problemen meer.

Hè, eindelijk weer eens warme p****.zegt deze Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Anna,

Je kunt, in plaats van systeemherstel te gebruiken, via het Configuratiescherm, Software de geïnstalleerde recente updates één voor één verwijderen. Wel even Updates weergeven aanvinken. Noteer de namen van de updates en ga telkens kijken of het probleem na de verwijdering van de update is verholpen.
Hierdoor weet je precies welke update de oorzaak is.
In Windows Update is het mogelijk om aan te geven dat je een bepaalde update niet wilt installeren (verbergen). Mogelijk vind je dan later nog een artikel over deze update en een oplossing op het internet.

Het werken met regedit is niet geheel zonder risico, om het maar zachtjes uit te drukken. Zorg dat je zeker weet dat het precies dezelfde sleutel is als in de beschrijvingen, voordat je hem verwijderd.
Zorg in ieder geval eerst voor een zelf gemaakt herstelpunt (met systeemherstel), voordat je aan het register gaat sleutelen.
Van de te verwijderen sleutel kun je ook nog eerst met regedit een backup maken.
De backup wordt opgeslagen in een <naam>.reg bestand.
Mocht de oplossing om een sleutel te verwijderen niet de fout oplossen, dan kun je de sleutel altijd nog weer terugzetten door het <naam>.reg bestand dubbel te klikken, of anders door terug te gaan naar het eerder zelf gemaakte herstelpunt.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

IE& Beta:
Zoals edwardus al gezegd heeft is een Beta versie een test of probeerversie die je op een normale PC niet zou moeten installeren.
Installeer dan nog liever de Avant browser als uitbreiding op IE6, of wacht tot IE7 officieel vrijgegeven wordt.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gsm.

Je wordt hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik zal je raad niet in de wind slaan. Ik heb onderhand een update geïnstalleerd, deze is wel goed gegaan, IE werkt nu wel perfect.

Bedankt, ook ieder ander die heeft gereageerd!!

Anna