fgrijder
door fgrijder Aug 6, 2014 om 22:32
Computers & telefonie

Windows XP naar fabrieksstaat terug zetten

Hallo, ik wil mijn pc met windows XP binnenkort terug zetten naar fabrieksinstelling ivm mogelijke virusinfectie die ik niet weg krijg en zodat daarna alles weer vlot draait. Wie kan mij vertellen of ik daarna alle updates opnieuw kan downloaden die microsoft heeft uitgegeven voor windows XP tot 8 april van dit jaar.

2358 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 6, 2014 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou geen probleem moeten zijn, oude updates blijven beschikbaar. Je zou ook een installatie disk kunnen slipstreamen met alle updates, maar dat is niet heel eenvoudig.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2014 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me mogelijk, want er worden geen nieuwe uitgegeven, hij zou gewoon tot en met de opgegeven datum van uitgifte moeten updaten, trouwens dit lijkt me niet de oplossing om een virusinfectie weg te krijgen.....

ve
door verwijderd - Aug 7, 2014 om 08:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fgrijder,

.....mogelijke virusinfectie die ik niet weg krijg.....
Hoezo niet?
Goede virusscanner op je computer?
Gebruik anders Avast eens - klik hier. (maar niet gelijktijdig met je huidige (?) scanner)
Scan daarna eens met MBAM
Scan ook eens met AdwCleaner.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 7, 2014 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

breedbeeld schreef op woensdag 6 aug 2014, 22:58: trouwens dit lijkt me niet de oplossing om een virusinfectie weg te krijgen.....

Jawel hoor werkt prima (als laatste redmiddel), zou dan wel een schone installatie doen, dus geen recovery-rommel gebruiken.
Eén nadeel het updaten van XP neemt nogal wat tijd in beslag.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2014 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.bleepingcomputer.com/download/combofix/dl/12/
En werkt deze niet dan kan op die site ook hitman pro worden gedownload
http://www.bleepingcomputer.com/download/hitmanpro/
En werkt die dan ook niet dan is het wel tijd om een nieuwe installatie te doen.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2014 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan heb je ook nog dat register aanpassinkje die het updaten vooralsnog probleemloos mogelijk maakt ook na de datum waarop de support officieel beëindigd is.

Dus kladblok openen het volgende erin plakken:

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]
"Installed"=dword:00000001

Vervolgens opslaan als .reg bestand of gewoon opslaan en de extensie .txt veranderen in .reg waarna je er ff op dubbelklikt en hoppa updaten gaat weer gewoon (niet dat er na 13j nog veel te updaten/fixen valt).

ve
door verwijderd - Aug 10, 2014 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

een virus krijg je er zo niet uit dan moet je de computer gewoon helemaal opnieuw instaleren

ve
door verwijderd - Aug 10, 2014 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

en dan na de nieuwe instalatie een goede virus scanner erop zetten, die je natuurlijk in de winkel kan kopen want die vrije versies die je via internet kan krijgen die werken haast niet

ve
door verwijderd - Aug 10, 2014 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@labren,

Je zit weer eens onzin uit te kramen; zoals gewoonlijk.