ci
door cisdy Feb 4, 2006 om 19:10
Computers & telefonie

Windws xp installatie hellup

nieuwe hdd gekocht, wil nu wd-xp erop zetten maar na formatteren gaat ie niet verder. weet iemand waar dit aan kan liggen?

is legale versie,vanmiddag gekocht

bvd cisdy

292 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 4, 2006 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht is de bootvolgorde in de BIOS van je moederbord verkeerd ingesteld. Die moet in elk geval HDD-0 bevatten anders kan Windows niet weggeschreven worden op de harde schijf.

Je komt in de BIOS door vlak na het opstarten "del" of F2 te drukken. Zoek daar naar de bootvolgorde en stel dan het volgende in: Floppy, HDD-0, CD-rom.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Cisdy,

Controleer alle BIOS instellingen die met de harde schijf te maken hebben. Even uitgaande van een IDE harddisk:
Controleer eventuele jumpers op de harde schijf. Een IDE schijf moet master zijn of gebruik maken van CS en van de zwarte connector op een 80-draads IDE kabel. Koppel een eventuele tweede harde schijf los.
Gebruik altijd de CS (Cable Select) instelling bij een 80 draads (high density) IDE kabel met blauwe (IDE0 op moederbord), zwarte (master disk) en grijze (Slave disk) IDE connector. Gebruik geen 40 draads IDE kabel voor de harde schijf.
Sluit geen CD-ROM of DVD als Slave op de eerste IDE poort van het moederbord aan. Op de eerste IDE poort van het moederbord dus alleen hard disks aansluiten.

Laat Windows XP tijdens de setup eerst alle partities verwijderen en maak daarna met behulp van de XP setup nieuwe partities aan die dan NTFS geformatteerd dienen te worden.

Vr.groeten,
GSM

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hllo, het betreft een sata-2 hdd. verder alles nieuw dus lege pc.

na formatteren start ie nog wel opieuw op,maar dan vervolgens niet verder.

gr cisdy

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sata dient eerst met speciale software, vaak te krijgen op de website van de fabrikant, te worden geformateerd.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is er een speciale driver nodig om de disk interface aan te sturen tijdens de setup. Voor sommige, bijv. voor RAID, controllers heeft Windows XP geen goede driver op de eigen CD.
Bij de windows xp installatie krijg je heel even de tijd om aan te geven dat er een speciale driver nodig is. Je moet dan snel even de F6 functietoets aanraken.
Dan de, met het moederbord of met de controller meegeleverde, CD met het stuurprogramma voor de SATA harde schijf controller in de CD speler of floppy drive doen.

Vr.groet,
GSM

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

driver sata geprobeerd maar wil niet helpen.

alle pennetjes waren al gecontroleerd.

bel vandaag ff naar Norrod, kijken wat ze zeggen daaro.

'k laat de afloop nog ff weten.

in ieder geval bedankt voor de moeite.

o ja ook opstartdiskettes wil ie niet eten.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees in ieder geval ook het bij het moederbord horende handboek heel goed na op dit onderwerp.
Soms moet je nog eerst een floppy aanmaken met makedisk en die dan tijdens setup (F6) gebruiken.

GSM

ve
door verwijderd - Feb 17, 2006 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cisdy start de computer op met een opstartdisk met CD-Rom support.

Dus als hij opgestart moet de CD-Rom te benaderen zijn.

Ik ga er nu vanuit dat alleen een C: schijf hebt. (Anders de volgorde aanhouden)

Deze disk zal een RAM-disk aanmaken met de letter D: waar dan verschillende files in staan.
Als hij klaar is heeft de CD-Rom de letter E:

Type in D: Je krijgt dan te zien D:>

Type dan in achter deze prompt:

E:\i386\winnt.exe

Als het dan goed is zal Windows XP nu geïnstalleerd worden.

Als hij vraag waar de bestanden staan geef je aan E:\

Succes,

Oracle