metal
door metal Dec 20, 2004 om 12:50
Computers & telefonie

WMA bijgeluiden

<sCRIPT> window.open=NS_ActualOpen;
Als ik WMA bestanden maak (rip), dan krijg ik op m'n mp3-speler een raar bijgeluid te horen (ook met mp3 trouwens, maar dan iets minder). Ik heb al meerdere mp3-spelers geprobeerd, maar ze hebben het allemaal. Kan het aan mijn computer o.i.d. liggen? Ik heb een oud beestje: 500 Mhz, 192 RAM, maar wel met XP. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zo is het niet leuk meer.

534 4 Rapporteer

freya
door freya - Dec 20, 2004 om 13:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo metal,

Om te kunnen beoordelen of het aan de mp3-speler ligt moet je eerst maar eens kijken of de mp3- en wma-bestanden goed zijn. Het beste doe je dat door deze bestanden op de PC af te spelen (met Windows mediaspeler of WinAmp oid) en er met een hoofdtelefoon naar te luisteren. Mocht het dan goed klinken dan ligt het dus aan de speler. Mochten ze op de PC ook slecht klinken, dan ligt het wellicht aan de manier waarop je ze geript hebt. Een te hoge of juist veel te lage samplefrekwentie geeft slechte resultaten. Experimenteer daar dan op de PC mee tot de kwaliteit goed is en zet ze dan pas over op de mp3-speler.

suc6, Freya

metal
door metal - Dec 22, 2004 om 12:48
2 Antwoorden / 2 Vragen

De Wma-bestanden zijn goed, evenals de MP3-bestanden. Dat is het dus niet. Het zal wel aan de speler liggen: weg met dat ding!

freya
door freya - Dec 22, 2004 om 13:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je iets nieuws wilt aanschaffen kijk dan eerst eens op de site van www.kieskeurig.nl , je vindt daar allerlei reviews van gebruikers.

suc6, Freya

cy
door cyrix - Jan 2, 2005 om 13:57
9 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even bij de fabrikant voor een firmware-update van de mp3 speler. Klinken de bestanden overgens op de pc wel goed? kies anders een hogere bitrate. (96 tot 128 kbps voor wma of 160-192 voor mp3)