mw
door mwi0775 Jan 10, 2011 om 18:12
Computers & telefonie

XBOX 360 'waardeloos' / geld terug?

Hallo,

ik heb sinds kerst een xbox 360 slim 250gb aangeschaft, maar tot nu toe levert hij niets anders op dan problemen. De cd's beschadigen gewoon onder het afspelen of bewegen (perongeluk er aan stoten) met flink diepe krassen erin.

mijn xbox live GOLD werkt gewoon niet meer (hier is al naar microsoft voor opgebeld). ze zeiden dat ik mijn account opnieuw moest ''updaten'' via de middelste xbox knop op de controller, dit werkte de eerste keer maar na dit 1 keer te hebben gedaan viel hij weer weg. ik moet nu elke keer dus mijn xbox-account hiervoor ''updaten'' (mijn xbox live GOLD abbo was nog niet afgelopen, kon ik via de site zien en toch gaf de xbox dit aan. vandaar het ''updaten'' zei de medewerker van microsoft).

in een open ruimte (genoeg ventilatie dus wat mij betreft midden in de woonkamer) raakt de xbox bijna tot een stijgende kooktemperatuur. een nog steeds onopgelost probleem van xbox aangezien de nieuwe xbox 360 slim hiervan gaat vasthangen 5/6 keer per dag... word er ook erg traag door en reageert slecht.

De HDMI aansluiting is waardeloos, hij verliest om de 30 min de connectie met het beeld. (ligt niet aan de kabel is al nagekeken, en ligt dus aan de xbox).

Inruilen voor geld kan gewoon weg niet (dagen zijn voorbij) en om hem op garantie te zetten heeft geen zin aangezien microsoft al jaren met dezelfde problemen zitten in de xbox. de problemen zullen evenhard terugkomen met dezelfde materialen erin.

heeft iemand hier ervaringen mee of tips om toch alsnog mijn geld terug te krijgen?

Alvast bedankt!

2538 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 10, 2011 om 19:16
11716 Antwoorden / 52 Vragen

mwi, toets rechtsbovenin (bij zoeken) "xbox" in en klik op zoek. Dan kom je heel veel soortgelijke klachten tegen. Groet, mg.

mw
door mwi0775 - Jan 10, 2011 om 23:31
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 10 jan 2011, 19:16]mwi, toets rechtsbovenin (bij zoeken) "xbox" in en klik op zoek. Dan kom je heel veel soortgelijke klachten tegen. Groet, mg.

hallo,

er bleek een grote loods xbox 360 mis te zijn gelopen die met een fabrieksfout zijn geleverd. ik heb deze xbox gelijk kunnen retourneren voor een nieuwe ingepakt zonder fabrieksfouten. Tip voor meer mensen die dit hebben, de cd's kunnen door deze xbox bekrast raken maar deze kan je gewoon opsturen naar microsoft of omruilen voor een nieuwe in de winkel ;)

henson
door henson - Jan 12, 2011 om 11:02
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Voor klachten en garantie moet je bij de verkoper zijn. Staat vaak genoeg aangegeven op deze site. Ga met je defecte apparaat naar de winkel en laat hem repareren, je zult toch minimaal wel een jaar garantie hebben op een dergelijk toestel. Indien na reparatie het toestel nog steeds defect blijkt breng het dan direct weer naar de verkoper. Geef ze nog een keer de kans het apparaat te herstellen, eventueel kun je ze nog een derde kans geven, maar als het apparaat dan nog niet in orde is ga dan gewoon je geld terug vragen. Liefst op de allerdrukste periode in de winkel...zaterdagmiddag ofzo. Wees gerust boos (ze hebben je immers een niet goed werkend apparaat verkocht en je voelt je opgelicht), praat eventueel met stemverheffing zodat de hele zaak kan meeluisteren, maar blijf wel correct (niet gaan schelden e.d.), blijf volhouden dat je of je geld terug wilt of een nieuw toestel. En vraag direct naar de locatiemanager, niet met parttimers gaan discussieren, dan kun je je verhaal wel eindeloos herhalen.
Heb zelf op deze manier een PS3 kunnen omruilen voor een goed exemplaar (oude was 3x door Sony gerefurbished (maar niet heus..kreeg gewoon een ander defect apparaat retour!!)

Succes,

Henson.

re
door reddice - Jan 12, 2011 om 12:21
60 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zelf ook een Xbox 360, van de eerste generatie nog. Na ongeveer anderhalf jaar in mijn bezit te zijn geweest kreeg ik te maken met de zogenaamde Red Ring of Death. Heb hiervoor toentertijd contact opgenomen met Microsoft en heb de Xbox toen terug kunnen sturen op hun kosten. De garantietermijn was immers 2 jaar. Het was een hardwarematige fout die ze blijkbaar niet konden oplossen en heb er toen een nieuw apparaat voor in de plaats gekregen. Bovenop de resterende garantietermijn van het vorige apparaat, kreeg ik toen nog een jaar extra garantie. Wat mij betreft was het een prima oplossing. Tot op heden doet het apparaat het nog prima, heb er absoluut geen problemen mee gehad. We hebben het nu over 3-4 jaar geleden. Mijn ervaring met Microsoft is dat het, voor de Xbox in ieder geval, een goede service bied. Ik begrijp dan ook niet waarom ze jou adviseren om constant te updaten.

Het grootste verschil tussen jou en mijn situatie is de termijn waarop het in je bezit is geweest. Ik kreeg de problemen pas na anderhalf jaar, dan is het makkelijker om direct contact op te nemen met Microsoft zelf. In jouw geval zou ik, zoals geadviseerd door Hanson, ook direct naar de verkoper gaan en een nieuw exemplaar opeisen. Geld terugvragen lijkt mij onredelijk, want de verkoper is niet in de gelegenheid gesteld om binnen een redelijke termijn een passende oplossing te vinden voor jouw probleem. Dit is, voor zover ik weet, wettelijk gezien wel een vereiste om de overeenkomst te kunnen ontbinden.

mw
door mwi0775 - Jan 12, 2011 om 14:26
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=reddice schreef op woensdag 12 jan 2011, 12:21]Ik heb zelf ook een Xbox 360, van de eerste generatie nog. Na ongeveer anderhalf jaar in mijn bezit te zijn geweest kreeg ik te maken met de zogenaamde Red Ring of Death. Heb hiervoor toentertijd contact opgenomen met Microsoft en heb de Xbox toen terug kunnen sturen op hun kosten. De garantietermijn was immers 2 jaar. Het was een hardwarematige fout die ze blijkbaar niet konden oplossen en heb er toen een nieuw apparaat voor in de plaats gekregen. Bovenop de resterende garantietermijn van het vorige apparaat, kreeg ik toen nog een jaar extra garantie. Wat mij betreft was het een prima oplossing. Tot op heden doet het apparaat het nog prima, heb er absoluut geen problemen mee gehad. We hebben het nu over 3-4 jaar geleden. Mijn ervaring met Microsoft is dat het, voor de Xbox in ieder geval, een goede service bied. Ik begrijp dan ook niet waarom ze jou adviseren om constant te updaten.

Het grootste verschil tussen jou en mijn situatie is de termijn waarop het in je bezit is geweest. Ik kreeg de problemen pas na anderhalf jaar, dan is het makkelijker om direct contact op te nemen met Microsoft zelf. In jouw geval zou ik, zoals geadviseerd door Hanson, ook direct naar de verkoper gaan en een nieuw exemplaar opeisen. Geld terugvragen lijkt mij onredelijk, want de verkoper is niet in de gelegenheid gesteld om binnen een redelijke termijn een passende oplossing te vinden voor jouw probleem. Dit is, voor zover ik weet, wettelijk gezien wel een vereiste om de overeenkomst te kunnen ontbinden.

nou, het leek me ook onredelijk als ik voor een 2e keer een defect apparaat zou meekrijgen. aangezien het gewoon een probleem met de xbox zelf was (fabrieksfout) kreeg ik er een nieuwe voor terug. alles is dus opgelost

re
door reddice - Jan 12, 2011 om 17:07
60 Antwoorden / 4 Vragen

Je angst voor een defect 2e product is begrijpelijk, maar niet rationeel. Xbox is een succesvolle divisie binnen Microsoft, die op de consoles markt heeft weten op te boksen tegen de al gevestigde en zeer sterke concurrentie van Nintendo en Playstation. Dit zouden ze niet hebben kunnen bewerkstelligen als ze een slecht product zouden verkopen. Dat er zich een probleem heeft voorgedaan met de Xbox had net zo goed met een andere console of product kunnen gebeuren, dus dat is geen issue. Het gaat erom dat het probleem correct wordt opgelost. Ik ben blij om te lezen dat de winkel dat ook zo ziet en jou een nieuw product heeft kunnen aanbieden. Veel plezier toegewenst!

mw
door mwi0775 - Jan 12, 2011 om 18:23
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=reddice schreef op woensdag 12 jan 2011, 17:07]Je angst voor een defect 2e product is begrijpelijk, maar niet rationeel. Xbox is een succesvolle divisie binnen Microsoft, die op de consoles markt heeft weten op te boksen tegen de al gevestigde en zeer sterke concurrentie van Nintendo en Playstation. Dit zouden ze niet hebben kunnen bewerkstelligen als ze een slecht product zouden verkopen. Dat er zich een probleem heeft voorgedaan met de Xbox had net zo goed met een andere console of product kunnen gebeuren, dus dat is geen issue. Het gaat erom dat het probleem correct wordt opgelost. Ik ben blij om te lezen dat de winkel dat ook zo ziet en jou een nieuw product heeft kunnen aanbieden. Veel plezier toegewenst!

nou mijn angst was er toch, aangezien ik hiervoor nooit een xbox heb gehad (oudere versie) en ik lees op internet dat er een overhittingsprobleem mee is die niet door microsoft kan worden opgelost was ik bang dat ik alsnog een defect apparaat als 2e keer terug kreeg.