ma
door mauritspetri86 Sep 25, 2014 om 23:32
Computers & telefonie

Xbox Live; volksverlakkerij

Gisteren is mijn account van Xbox Live geblokkeerd. In een onleesbare moeilijke Engelstalige mail kon ik half opmaken dat ik aan "modificaties" zou hebben gedaan. Absolute onzin, ben een digibeet. Het punt is, men blokkeert mijn account (die ongeveer 60€ per jaar kost) zonder met bewijzen te komen of tekst en uitleg. Hierdoor is bijvoorbeeld Netflix (8€ per maand) op mijn console ook niet te bereiken. Mag Microsoft dit zomaar doen? Gelden de Amerikaanse wetten ook hier in Nederland?

5439 14 Rapporteer

door 1953 - Sep 26, 2014 om 03:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Mijn eerste gedachten hierbij zijn: phishing!

Waarschijnlijk probeert een internationale criminele organisatie u uw gegevens aftetroggelen en u financieel ook nog eens zou kunnen benadelen als benadeelde.

Hoe reageert Microsoft hierop, die al telefonisch benaderd? Microsoft heeft vaak last van ICO - met name Nigerianen - die uit naam van ... berichten versturen of zelfs anders deden voorkomen.

Xbox Live e.d. is en blijft een kwetsbare groep om iets plat te leggen.

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2014 om 05:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Plaats de tekst van die mail, zonder persoonlijke gegevens, eens hier. Wellicht wordt er dan wat meer duidelijk. Gezien het feit dat de account geblokkeerd is en phishers dat volgens mij niet voor elkaar krijgen, is phising mijn laatste gedachte hierbij.

ma
door mauritspetri86 - Sep 26, 2014 om 08:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft bellen is onmogelijk. Ik belandde in een haag van Amerikaanse telefoon nummers en kwam bij een Twitter account terecht. Door de slecht naar Nederlands vertaalde pagina's is hier geen touw aan vast te knopen. Via deze Twitter account werden enkel algemene nietszeggende antwoorden verstrekt. In het Engels uiteraard. Men kan je nergens verder helpen. De website staat dan ook vol met boze klanten van Microsoft. Ze hebben er weer één boze ontevreden klant bij.

Het ergste van alles is dat je als een crimineel wordt afgeschilderd. Ik heb al tijden een account, maar dit is echt ongehoord. En al zóu ik gedaan hebben wat ze vaag in onderstaande tekst omschrijven, met bewijsmateriaal komen ze dus kennelijk niet. Je bent afhankelijk van andere gefrustreerde online gamers die kennelijk zo iemand kunnen uitbannen door middel van beoordelingen die nergens op gebaseerd zijn. Alsof je een paar schoenen koopt... en dat de schoenwinkel deze voor een paar weken afpakt.
Niet alleen zeer klantonvriendelijk, ook nog eens een licht schandaal. Ik kan gewoon niet de enige zijn met problemen.

Hierbij de mail die mij werd toegezonden:

"What happened
This email is to notify you that your Xbox LIVE account privileges have been temporarily suspended due to cheating, inappropriate gameplay, and/or system abuse.
Why we enforced
The conduct that caused this suspension may include but is not limited to:
Utilizing unauthorized methods to gain advantage or disrupt the competitive landscape of Xbox Live
Intentionally playing with someone who is using unauthorized software, methods, or modifications
Exploiting game vulnerabilities or glitches
Network interference or manipulation
Player feedback or complaint abuse
Console tampering
Your conduct was brought to the attention of the Xbox Live Policy & Enforcement Team through either complaints filed by other Xbox Live users or in the course of our operation of the service. The Xbox Live Policy & Enforcement Team has reviewed the complaints and other evidence regarding this conduct and determined it violates the Xbox Live Terms of Use and/or Code of Conduct. Because your conduct is in violation, the Xbox Live Policy & Enforcement Team has enacted this suspension against your account.
How this enforcement affects you
Enforcement actions apply to both the Xbox 360 and Xbox One consoles:
On the Xbox 360 console you will be shown a message in the Xbox Live Dashboard notifying you when your suspension will end, and you will not be able to sign in to Xbox Live until the suspension is complete.
On the Xbox One console you will be able to sign in, but some features and functionality of the console will be reduced or restricted including but not limited to the ability to participate in multiplayer games.
Your Xbox Live privileges removed by this enforcement will be automatically reinstated at the end of your suspension period.
Note: Customer Support is not able to modify or provide any further details about your suspension. Additionally, the duration of your suspension is subject to change without prior notice by the Xbox Live Policy & Enforcement Team if we discover additional evidence of violations.
Where to find more information
Microsoft expects that all customers abide by the Code of Conduct. The Code of Conduct provides guidelines for appropriate behavior while using the service. For more information...." (...) Etc.

Als u iets hier uit kunt halen...

az
door azzkickr002 - Sep 26, 2014 om 12:41
9 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn Phising mails......Vul geen!!! login gegevens in.
Belangrijk, heb je al geprobeerd of je online kan gaan met je X-box?

Zo ja, bellen met Microsoft, gewoon een Nederlands nummer:
had je ook zelf kunnen googlen:

OPENINGSTIJDEN

Er is telefonische assistentie beschikbaar. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van de mobiele telefoon.
maandag - vrijdag: 10:00-18:00
zaterdag - zondag: gesloten
TELEFOONNUMMERS

+31 202036606 of 0800 023 3894
Slechthorenden (teksttelefoon): 0800 023 3895
De toegang tot gratis telefoonnummers via mobiele telefoons varieert per land en per provider en kan duur zijn voor bellers. Daarom raadt Microsoft aan dat klanten die contact willen opnemen met Xbox Support via mobiele telefoon, onze online telefoonservice gebruiken, die gratis is voor alle klanten.

nhalink
door nhalink - Sep 26, 2014 om 14:03
21 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste zou ik kijken of je nog kan inloggen op jouw account, dus start je Xbox op of ga naar Xbox.com en log in, zo weet je zeker of het geen phising mail is.

Ben je inderdaad geblokkeerd dan kun je Xbox ook via Nederlandse kanalen bereiken, zoals azzkickr002 al aangeeft, om er achter te komen waarom je bent geblokkeerd en eventueel tot een oplossing te komen.

Je hebt het over Amerikaanse wetten maar die zijn hier niet van toepassing, Xbox heeft zelf een aantal regels opgesteld, the code of conduct, gedragsregels om het eerlijk en leuk voor iedereen te houden en valsspelers te kunnen bestraffen, als je dus vals speelt kan Xbox je account blokkeren.

Een reden dat je geblokkeerd kan worden is bijvoorbeeld dat je met iemand online hebt gespeeld die zijn Xbox heeft gemod, zo kan die persoon en eventuele andere spelers voordeel halen in het een spel, valsspelen dus. Dit is duidelijk te lezen in het mailtje wat je hebt gepost naast andere voor de hand liggende redenen als het zelf modden van de xbox, misbruik maken van bugs, verschillende manieren van valsspelen, veroorzaken van netwerk problemen, etc.

Je kan nog steeds gebruik maken van Netflix, je hoeft daarvoor niet ingelogd te zijn bij Xbox live.

En nog een kleine tip, je kan ook een jaarabonnement aanschaffen voor Xbox live via gamehubs.com of cheapestgamecards.com (Nederlandse webshop), scheelt al snel bijna de helft.

simon55
door simon55 - Sep 26, 2014 om 14:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Telefoon nummer Microsoft 0 2 0 - 5 0 0 1 5 0 0

endemion
door endemion - Sep 26, 2014 om 20:44
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=nhalink schreef op vrijdag 26 sep 2014, 13:42]Een reden dat je geblokkeerd kan worden is bijvoorbeeld dat je met iemand online hebt gespeeld die zijn Xbox heeft gemod, zo kan die persoon en eventuele andere spelers voordeel halen in het een spel, valsspelen dus. Dit is duidelijk te lezen in het mailtje wat je hebt gepost naast andere voor de hand liggende redenen als het zelf modden van de xbox, misbruik maken van bugs, verschillende manieren van valsspelen, veroorzaken van netwerk problemen, etc.
Dat blijkt helemaal niet uit dat mailtje. Meer als een notificatie dat je account geblokkeerd is en een opsomming van zo'n beetje alle mogelijkheden waarom dat in z'n algemeen kan gebeuren geeft het mailtje niet. Dat het spelen met iemand anders die z'n console gemod heeft jou ook tot cheater aantekent blijkt ook nergens uit. Je kunt net zo goed gebanned zijn omdat je hebt liggen schelden bv.

Wel een heel erg Amerikaanse praktijk zo. Staan ook echt dingen in die mail die nergens op slaan. "Zoals wel bannen en dan zeggen we kunnen er verder geen details over geven maar we kunnen de ban wel verlengen als er nog meer details aan het licht komen".

endemion
door endemion - Sep 26, 2014 om 20:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mauritspetri86 schreef op vrijdag 26 sep 2014, 08:29] For more information...." (...) Etc.

Er ontbreekt wel nog een stukje tekst op het eind waar best iets significants had kunnen staan om te achterhalen waarom je nu precies gebanned bent.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 26, 2014 om 21:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit phishing noemen is de grootste onzin.
Er wordt niet gevraagd om geld of persoonlijke gegevens.
Vraagsteller heeft kennelijk veel moeite met de Engelse taal, maar er staat toch duidelijk dat de 'ban' tijdelijk is.
Volgens het bericht moet u op het scherm van de box kunnen zien tot wanneer de 'ban' is.
En in het bericht valt ook te lezen dat andere gebruikers hebben geklaagd over vraagsteller.
Ik raad vraagsteller aan om de Engelse tekst te laten vertalen door iemand die deze taal wel machtig is.

ma
door mauritspetri86 - Sep 26, 2014 om 22:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

@nahalink Exact! Dat is ook zo gegaan waarschijnlijk. Je kan er weinig aan doen. Er wordt enorm vals gespeeld in games als Grand Theft Auto.

@Winnie20: We kunnen heus wel Engels, daar gaat het niet om. Maar gezien dit mailtje van een Amerikaanse medewerker (kennelijk) komt weet je hoe laat het is. Modificaties kan verschillende dingen betekenen...

@endemion: Er ontbreekt geen tekst, alleen links maar websites van Microsoft, met ellenlange wetten en regels. Het zijn Amerikaanse onleesbare documenten, onvertaald, die op iedereen maar worden afgeschoten.

Inmiddels heb ik contact gehad met Microsoft, dit kan kennelijk voordit onderwerp niet in het Nederlands. Werd doorverbonden met een Amerikaanse helpdesk. Tegen locaal tarief, beloofde men.
Waarschijnlijk is er een "switch up" gemaakt en ben ik slachtoffer van gamers die inderdaad hebben lopen rommelen in dezelfde online sessies als ondergetekende. Onderzoek loopt.
Maar ondertussen zijn alle betaalde services wel afgesloten. Kwalijke zaak! U bent dan ook gewaarschuwd.

nhalink
door nhalink - Sep 26, 2014 om 22:50
21 Antwoorden / 1 Vragen

@endemion Niet? Ik zie toch o.a. dit staan

=mauritspetri86 schreef op vrijdag 26 sep 2014, 08:29: … Intentionally playing with someone who is using unauthorized software, methods, or modifications …

Het is inderdaad zo dat dit één van de vele, soms vage, redenen kan zijn om geblokkeerd te worden maar ik had deze specifiek genoemd omdat de vrager zelf al aangeeft digibeet te zijn en ik er dus van uit ga dat hij niet zelf zijn xbox heeft gemod of met illegaal verkregen software aan de gang is gegaan. Het online met/tegen iemand spelen die wel zijn xbox heeft gemod is dan het meest voor de hand liggend en voor xbox/microsoft is het moeilijk te constateren of dat met opzet is gebeurd of niet.

door 1953 - Sep 27, 2014 om 01:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=azzkickr002 schreef op vrijdag 26 sep 2014, 12:41]Dit zijn Phising mails......Vul geen!!! login gegevens in.
Belangrijk, heb je al geprobeerd of je online kan gaan met je X-box?

Zo ja, bellen met Microsoft, gewoon een Nederlands nummer:
had je ook zelf kunnen googlen:

OPENINGSTIJDEN

Er is telefonische assistentie beschikbaar. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van de mobiele telefoon.
maandag - vrijdag: 10:00-18:00
zaterdag - zondag: gesloten
TELEFOONNUMMERS

+31 202036606 of 0800 023 3894
Slechthorenden (teksttelefoon): 0800 023 3895
De toegang tot gratis telefoonnummers via mobiele telefoons varieert per land en per provider en kan duur zijn voor bellers. Daarom raadt Microsoft aan dat klanten die contact willen opnemen met Xbox Support via mobiele telefoon, onze online telefoonservice gebruiken, die gratis is voor alle klanten.

Wat mijn vermoeden ook al was: phishing!

door 1953 - Sep 27, 2014 om 01:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=endemion schreef op vrijdag 26 sep 2014, 20:44][quote=nhalink schreef op vrijdag 26 sep 2014, 13:42]Een reden dat je geblokkeerd kan worden is bijvoorbeeld dat je met iemand online hebt gespeeld die zijn Xbox heeft gemod, zo kan die persoon en eventuele andere spelers voordeel halen in het een spel, valsspelen dus. Dit is duidelijk te lezen in het mailtje wat je hebt gepost naast andere voor de hand liggende redenen als het zelf modden van de xbox, misbruik maken van bugs, verschillende manieren van valsspelen, veroorzaken van netwerk problemen, etc.
Dat blijkt helemaal niet uit dat mailtje. Meer als een notificatie dat je account geblokkeerd is en een opsomming van zo'n beetje alle mogelijkheden waarom dat in z'n algemeen kan gebeuren geeft het mailtje niet. Dat het spelen met iemand anders die z'n console gemod heeft jou ook tot cheater aantekent blijkt ook nergens uit. Je kunt net zo goed gebanned zijn omdat je hebt liggen schelden bv.

Wel een heel erg Amerikaanse praktijk zo. Staan ook echt dingen in die mail die nergens op slaan. "Zoals wel bannen en dan zeggen we kunnen er verder geen details over geven maar we kunnen de ban wel verlengen als er nog meer details aan het licht komen".

Mijn Mastercard werd onlangs ook geblokkeerd. Alleen de Mastercard was sinds augustus 2013 inactief en de phishingmail werd naar een ander e-mailadres verzonden.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 09:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 01:53]
Wat mijn vermoeden ook al was: phishing!

1. Het is helemaal geen phishing.
2. Uitroeptekens leveren je niet meer punten op sprokkelaar.