metal
door metal Dec 13, 2004 om 12:40
Computers & telefonie

Xiron mp3

Heb een Xiron mp3-speler van Blokker. Op zich een goed apparaat, ware het niet dat als de batterij half leeg is, er een heel vervelend geluid te horen is. En naarmate de batterij leger wordt, wordt het geluid steeds harder (het lijkt op een helikopter). Het geluid is bij WMA-files sterker aanwezig dan bij MP3tjes, maar ook daar is het hoorbaar. Heeft iemand anders dit ook? Dit is al de tweede speler die dit probleem heeft: ik heb hem al eens geruild.

Ik denk dat ik deze ook maar weer terugbreng en m'n geld terug vraag.

460 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 13, 2004 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo metal,

Over deze speler zijn veel klachten, het kan natuurlijk niet normaal zijn dat deze tijdens het afspelen veel geluid produceert, dus wat dat betreft is het waarschijnlijk ook het beste om deze speler ook maar weer terug te brengen.

succes en groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 14, 2004 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt op een oscillerende voeding. Naarmate de batterij leeg raakt,
wordt de inwendige weerstand van de batterij vaak hoger en kan daardoor
oscillatie gaan optreden. Oplaadbare (NiMH) batterijen (accucellen)
werken misschien wel goed.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2004 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook met oplaadbare batterijen heb ik hetzelfde probleem. Trouwens, alkaline batterijen zijn 1,5 volt en NiMH batterijen 1,2 volt. Is dat altijd zo? Maar goed, alleen met een slinternieuwe alkaline batterij is het bijgeluid acceptabel. Dit is inmiddels de vierde mp3-speler die het heeft, dus ik begin het behoorlijk zat te worden. Ik lees nergens anders over dit probleem, ik kan toch niet de enige zijn die hier last van heeft?
<SCRIPT> window.open=NS_ActualOpen;

ve
door verwijderd - Dec 21, 2004 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gsm, zoals je uit de overige ...tig topics hebt kunnen lezen is er met de Xiron MP3 speler van alles mis en jouw klacht kun je toevoegen aan de overige gebreken aan deze speler. Misschien dat er een enkele bofkont rondloopt die wel een goedwerkende MP3 speler heeft maar dat lijkt een uitzondering te zijn. Je kunt het beste maar proberen je geld terug te krijgen of een speler van een ander merk te krijgen, al dan niet met bijbetaling en als dat niet lukt is de keus of naar die bijgeluiden te blijven luisteren of dat ding in de vuilnisbak te mikken. Zonde van je geld, dat wel maar dat is het nu ook al. Sterkte - PML

ve
door verwijderd - Dec 21, 2004 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Excuses dit antwoord is voor metal en niet voor gsm. PML

ve
door verwijderd - Dec 21, 2004 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo metal,

gebruik eens de zoekfunctie op deze site en zoek op xiron, klachten genoeg als het niet lukt terugbrengen die speler.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 21, 2004 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ PML,

bofkont in principe is metal ook al een aardig eind gekomen met de speler, voldoende verhalen van drivers niet te instaleren speler wordt niet herkend, speler doet het niet meer na 10 min voorgoed opgegeven etc. etc. een aantal maanden geleden dacht iedereen nog dat het aan je pc lag als het ding het niet deed ook xiron zelf bied al nieuwe drivers aan die heb ik er een paar al laten proberen was ook al geen succesvolle aktie, maar inmiddels weten we wel beter, Xiron = terug naar de winkelbrengen (op inderdaad die enkele bofkont na maar die kom je niet tegen op de kassasite.

groet tuinfreak