ti
door tina May 26, 2006 om 16:59
Computers & telefonie

XLS bestand

Ik krijg de laatste tijd mails met een bijlage in XLS bestand.

Ik kan deze niet openen, ik werk met XP home.

Heeft iemand een oplossing ?

688 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 26, 2006 om 17:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit zijn Excel bestanden. Verwacht je wel dat iemand je een spreadsheet toestuurt? Er kunnen ook virussen in zitten.

Excel is onderdeel van MS-Office, dus als je dat aanschaft kun je het wel openen. Er zijn ook gratis alternatieven, bijv. OpenOffice.

varabas
door varabas - May 26, 2006 om 17:15
450 Antwoorden / 35 Vragen

Zijn het inderdaad excelbestanden met de extensie xls en je wilt ze openen dan moet je Microsoft excel geïnstalleerd hebben, maaaar je kunt ook een excel viewer van Microsoft installeren.

Download hem op: http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?pocId=4289AE77-4CBA-4A75-86F3-9FF96F68E491&freetext=excel%20viewer&DisplayLang=nl

Succes

Bassie (heeft hier een klein beetje (be)verstand van)

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 26, 2006 om 17:18
16950 Antwoorden / 202 Vragen

XLS betekent bestanden in excel formaat. het al of niet kunnen openen heeft niets te maken met XPhome.

Als u wel beschikt over MS word dan kunt u de bestanden openen door ze eerst weg te schrijven als bestand op bijv een floppy, memorystick of apart aan te maken bestand op de harde schijf en dan de openen met Word. Lukt geheid, wel volgt eerst een waarschuwuing of u de bestanden vertrouwd. Ik heb een en ander nog zojuist uitgeprobeerd.

edwardus
door edwardus - May 26, 2006 om 17:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik sowieso een virusscanner die ook emails scant. Virussen kunnen zich ook voordoen als iemand die je wél kent.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 26, 2006 om 17:35
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op mijn advies: de bestanden wegschrijven op een floppy of memory stich of elders en dan eerst contoleren dmv een virusscan. Als al aangegevenb, Word geeft bij de opdracht een xls bestand te openen zelf die waarschuwing.

hell-rider
door hell-rider - May 26, 2006 om 18:12
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Tina,

Als dit mails met de bijlage *.xls van onbekenden zijn, NOOIT OPENEN, zijn ze van bekenden dan nog de nodige voorzichtigheid geboden.

In de macro's van Excel kunnen heel erg makkelijk virussen e.d. verstopt zitten en wil je geen problemen hebben, altijd voorzichtig zijn.

Zijn het mails van bekende en je weet wat er op zou kunnen staan dan bovenstaande tips van de anderen volgen.

Succes,
Hell-Rider

ti
door tina - May 26, 2006 om 18:13
7 Antwoorden / 15 Vragen

Probleem opgelost, iedereen hartelijk bedankt !!!!

MVRGR. Tina