fr
door franca1958 Jan 9, 2008 om 15:20
Computers & telefonie

Xp en windows vista

mijn zoon kocht het spel hallo 2.

er stond op de hoes game voor windows

was er ook dat erop stond was requires windows vista.

wat dus betekende alleen voor vista.mijn zoon wist dit niet!

het spel terug brengen mag niet.microsoft gebeld die kunnen ook niks doen .het spel kosten wel 40 euro .

mag dit zo maar moet er niet gewoon staan alleen voor vista?

mijn zoon heeft nu wel een mooi onderzettertje voor 40 euro

410 6 Rapporteer

xandor020
door xandor020 - Jan 9, 2008 om 15:29
180 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas, uw zoon heeft zich dus niet goed laten informeren.

Als het op de CD staat is het niet handig.

Koop is koop in dit geval.

Misschien verkopen aan vriendjes? Marktplaats oid.

flipjeburum
door flipjeburum - Jan 9, 2008 om 15:33
155 Antwoorden / 6 Vragen

mag dit zo maar moet er niet gewoon staan alleen voor vista?

Dat staat er toch op??? -> requires windows vista

Bovendien heeft 'klagen' bij microsoft niet zo veel zin, zij kunnen er immers niks aan doen dat spelfabrikanten hun producten zo maken dat deze alleen geschikt zijn voor Vista...

Misschien een leuk cadeautje voor iemand?

Flipje

jasperwis
door jasperwis - Jan 17, 2008 om 07:43
55 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo,

Is u zoon minder jarig?

Dan kunt u wel zijn geld terug krijgen. er zijn namelijk regels dan minderjarige hun inkoop bedrag terug krijgen. Of bent u mee geweest met kopen? Lees maar bij de kamer van koophandel:

Groetjes jasper

Jonger dan 18?

Jongeren onder de achttien zijn volgens de wet 'handelingsonbekwaam'. Minderjarigen mogen alleen rechtshandelingen verrichten als zij toestemming hebben van hun wettelijke vertegenwoordigers (ouders of voogd).

Wat zijn rechtshandelingen?
Rechtshandelingen zijn handelingen waardoor rechten en plichten ontstaan, zoals iets kopen of geld lenen. Voor alledaagse rechtshandelingen is geen toestemming nodig. Bijvoorbeeld voor het doen van boodschappen bij de supermarkt of het kopen van een treinkaartje.

Rechthandelingen ongedaan maken
Rechtshandelingen die zijn verricht zonder toestemming van de ouders, kunnen ongedaan worden gemaakt. Dit kan op verzoek van de ouders, binnen 3 jaar nadat hen de rechtshandeling ter kennis is gekomen. Ook kan vernietiging van de rechtshandeling op eigen verzoek worden ingeroepen, binnen drie jaar na het bereiken van meerderjarigheid.

Handlichting door de rechter
Het is lastig om bij het voeren van een bedrijf voor iedere rechtshandeling toestemming te moeten vragen. Ook kan het klanten afgeschrikken dat overeenkomsten vanwege  handelingsonbekwaamheid vernietigbaar zijn. Daarom is het mogelijk 'handlichting' aan te vragen bij de Kantonrechter. Hievoor geldt een minimumleeftijd van 16 jaar en is toestemming van de ouders of voogd nodig. Door handlichting wordt de handelingsonbekwaamheid van een minderjarige gedeeltelijk opgeheven. De minderjarige eigenaar of beheerder van een onderneming mag bepaalde rechtshandelingen dan voor eigen verantwoording verrichten. Als de handlichting is verleend voor de uitoefening van een eigen bedrijf, mag de minderjarige alleen rechtshandelingen voor eigen verantwoording verrichten, als deze verband houden met de bedrijfsuitoefening.

Procedure
De procedure om handlichting aan te vragen duurt een paar weken en gaat als volgt:

  • dien een verzoek in bij de rechtbank waaronder uw woonplaats valt, sector Kanton. Het adres is te vinden op www.rechtspraak.nl. Stuur bij dit verzoek een uittreksel uit het geboorteregister mee. Een voorbeeldbrief staat op bladzijde 2 van de download 'minderjarige ondernemers', onderaan dit artikel.
  • als de handlichting wordt verleend, moet dit bekend worden gemaakt in de Staatscourant en twee nader aan te wijzen dagbladen. Het kan zijn dat dit door de Griffie wordt gedaan, anders moet u hiervoor zelf zorgdragen. De kosten die verbonden zijn aan de aanvraag van de handlichting en de publicaties zijn voor uw eigen rekening.

Inschrijving in het handelsregister
Bij de inschrijving van uw bedrijf in het handelsregister moet u een bewijs meenemen dat de handlichting is verleend. Wanneer u geen handlichting heeft gekregen of nog geen 16 jaar bent, is het raadzaam om uw ouders mee te laten tekenen. Zo legt u vast dat zij instemmen met de start van uw bedrijf.

Toekomstige zakenpartners die zekerheid willen dat hun overeenkomst niet zal worden vernietigd door uw ouders, zullen uw ouders ook vragen om mee te tekenen. Bijvoorbeeld bij contracten, offertes of bestellingen.

birdies
door birdies - Jan 17, 2008 om 08:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Voor alledaagse rechtshandelingen is geen toestemming nodig......

Het kopen van een game lijkt mij toch echt een alledaagse handeling.

jasperwis
door jasperwis - Jan 17, 2008 om 22:32
55 Antwoorden / 20 Vragen

Heey,

Ik vind het kopen van een game niet echt een alledaagse ding.

Meestal spaar je een tijd voor zo spel en dan koop je hem.

Tenzij je mischien een hoop geld heb maar ik in iedergeval koop niet elke dag een spel.

Groetjes jasper

ja
door jasperdg - Feb 5, 2008 om 23:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn patches hiervoor te vinden waardoor uw zoon deze game toch kan spelen op xp. Zie hiervoor www.piratebay.org en daar Halo 2 XP patch intypen. Hiervoor moet u wel een Torrentdownloadprogramma hebben.