th
door thjheikens Feb 25, 2011 om 16:09
Computers & telefonie

Xp pro/ home

Ik heb xp pro opnieuw geinstalleerd op mijn laptop. Nu vraagt hij telkens bij het opstarten welke versie ik wil laden: de Pro of Home.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij altijd Pro opstart?

bvd. Timo Heikens

763 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2011 om 16:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo thjheikens,

Blijkbaar heb je Pro geïnstalleerd naast Home?
Je kunt het gemakkelijkst alles verwijderen en WinXP Pro opnieuw installeren.

Met vr.gr.

quantas
door quantas - Feb 25, 2011 om 17:58
670 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk zit er standaard Home op dus die dient ie ook te installeren.
Indien u niet weet hoe het werkt breng hem naar een expert en laat het oplossen.

=edrick3 schreef op vrijdag 25 feb 2011, 16:46: Hallo thjheikens,

Blijkbaar heb je Pro geïnstalleerd naast Home?
Je kunt het gemakkelijkst alles verwijderen en WinXP Pro opnieuw installeren.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2011 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 25 feb 2011, 16:46]Hallo thjheikens,

Blijkbaar heb je Pro geïnstalleerd naast Home?
Je kunt het gemakkelijkst alles verwijderen en WinXP Pro opnieuw installeren.

Met vr.gr.

Lijkt mij ook het geval, je hebt de oude installatie niet verwijderd, maar Pro naast de oude versie geïnstalleerd. De beste optie is dan inderdaad alles verwijderen en opnieuw installeren. Een andere optie is om in het bootmenu de keuze voor de oude installatie te verwijderen. Hier staat hoe dat moet.

terry
door terry - Feb 26, 2011 om 16:20
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Timo,

ZEKER NIET, je systeem opnieuw installeren....Wat een belachelijk advies!

Het is namelijk heel makkelijk.

Ga naar Start > Configuratiescherm

Daar kies je > Systeem

In dat venster kies je tabblad > Geavanceerd

Ga naar onder en klik op hier zie je: Opstart en Herstelinstellingen klik op > Instellingen

Bovenin in zie je nu de eerste opstart regel, als je op de knop pijl naar benden aan de rechterkant klikt, zal je de tweede opstart mogelijkheid zien.

Klik op > Bewerken en haal de foute regel er tussenuit, maar maak wel eerst even een printje van de regel die je weg wilt halen, of schrijf deze over.

Als je hierna de computer opnieuw opstart zal je niet meer hoeven te kiezen :-) En zal deze dus doorstarten.

Omdat ik natuurlijk niet kan zien of je al deze handelingen correct uitvoert, is wat ik hierboven heb beschreven op eigen risico. Als je geen of weinig kennis hebt van computers zou ik het ff door een handig buur of kennis uit laten voeren.

Succes

quantas
door quantas - Feb 26, 2011 om 16:31
670 Antwoorden / 0 Vragen

Er is er 1 die belachelijk advies geeft dat ben je zelf.

De regel weghalen is alleen 1 middel om het opstarten van meerdere besturingssystemen te disablen.

Je verwijderd daarmee niet het dubbele systeem en je blijft dus dweilen met de kraan open.

Dus als je er compleet geen verstand van hebt zet de TS dan niet op het verkeerde pad en ga gewoon met je lego verder spelen.

=terry schreef op zaterdag 26 feb 2011, 16:20: Hoi Timo,

ZEKER NIET, je systeem opnieuw installeren....Wat een belachelijk advies!

Het is namelijk heel makkelijk.

Ga naar Start > Configuratiescherm

Daar kies je > Systeem

In dat venster kies je tabblad > Geavanceerd

Ga naar onder en klik op hier zie je: Opstart en Herstelinstellingen klik op > Instellingen

Bovenin in zie je nu de eerste opstart regel, als je op de knop pijl naar benden aan de rechterkant klikt, zal je de tweede opstart mogelijkheid zien.

Klik op > Bewerken en haal de foute regel er tussenuit, maar maak wel eerst even een printje van de regel die je weg wilt halen, of schrijf deze over.

Als je hierna de computer opnieuw opstart zal je niet meer hoeven te kiezen :-) En zal deze dus doorstarten.

Omdat ik natuurlijk niet kan zien of je al deze handelingen correct uitvoert, is wat ik hierboven heb beschreven op eigen risico. Als je geen of weinig kennis hebt van computers zou ik het ff door een handig buur of kennis uit laten voeren.

Succes

terry
door terry - Feb 26, 2011 om 16:45
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=quantas schreef op zaterdag 26 feb 2011, 16:31]Er is er 1 die belachelijk advies geeft dat ben je zelf.

De regel weghalen is alleen 1 middel om het opstarten van meerdere besturingssystemen te disablen.

Je verwijderd daarmee niet het dubbele systeem en je blijft dus dweilen met de kraan open.

Dus als je er compleet geen verstand van hebt zet de TS dan niet op het verkeerde pad en ga gewoon met je lego verder spelen.

[quote=terry schreef op zaterdag 26 feb 2011, 16:20]Hoi Timo,

ZEKER NIET, je systeem opnieuw installeren....Wat een belachelijk advies!

Het is namelijk heel makkelijk.

Ga naar Start > Configuratiescherm

Daar kies je > Systeem

In dat venster kies je tabblad > Geavanceerd

Ga naar onder en klik op hier zie je: Opstart en Herstelinstellingen klik op > Instellingen

Bovenin in zie je nu de eerste opstart regel, als je op de knop pijl naar benden aan de rechterkant klikt, zal je de tweede opstart mogelijkheid zien.

Klik op > Bewerken en haal de foute regel er tussenuit, maar maak wel eerst even een printje van de regel die je weg wilt halen, of schrijf deze over.

Als je hierna de computer opnieuw opstart zal je niet meer hoeven te kiezen :-) En zal deze dus doorstarten.

Omdat ik natuurlijk niet kan zien of je al deze handelingen correct uitvoert, is wat ik hierboven heb beschreven op eigen risico. Als je geen of weinig kennis hebt van computers zou ik het ff door een handig buur of kennis uit laten voeren.

Succes

Oeii stap ik op meneer zijn teentjes haha, was al gewaarschuwd voor figuren zoals jij op dit forum....Maar goed doe jij het op jouw manier en dan ben je ongeveer 1 dag bezig om alles weer in orde te krijgen, doe ik het zo en is de vraagsteller binnen 10 minuten geholpen! Deze vraagsteller wou ook niet het systeem weg hebben, het ging erom dat Pro als eerste systeem gekozen zal worden. Dus daarom dit advies

Als je het er niet mee eens bent, zet dat dan normaal neer en beticht niet iemand van onkunde!

En verder reageer ik niet meer op jouw kinderachtige reacties, zonde van mijn tijd!

quantas
door quantas - Feb 26, 2011 om 16:58
670 Antwoorden / 0 Vragen

Half advies is geen advies en daar is niemand mee geholpen.

En nee je bent dan geen dag bezig ja huis tuin en keukenstudentjes en prutsers wel ja dat klopt.

En ja het is onkunde als je een Lapmiddel aanraad wat teneerste al niet bevorderlijk is voor een goede werking 2 stond er standaard al home op dus prof is al illegaal.

Iemand heeft meer aan een eerlijk advies en een goed dan een lapmiddel geven wat alleen maar werkt omdat de verwijzing weg is niks meer niks minder.