bikker
door bikker Feb 22, 2022 om 13:21
Computers & telefonie

Yahoo browser

Hallo, ik zit met het volgende probleem, ik heb als standaard browser Google Chrome, maar soms als ik wat wil opzoeken op internet krijg ik zonder dat ik er naar vraag Yahoo als browser en die wordt dan vanzelf mijn standaardbrowser en dat wil ik helemaal niet. Ook als ik later weer wat wil zoeken krijg ik steeds Yahoo. Hoe kom ik daar vanaf? Als ik bij instellingen 'zoekmachine beheren' intik kan ik wel weer Google Chrome als standaard neerzetten, maar kan daar niet Yahoo definitief verwijderen, dat dit uiterst irritant is mag duidelijk zijn. Hoe kan ik Yahoo definitief verwijderen, zoals het nu is ben je niet eens meer baas over je eigen computer. Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Mvg. Paul.

2432 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 22, 2022 om 13:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bikker ,

 1 ) Kijk bij Programma`s en Onderdelen of daar Yahoo in voorkomt , zo ja deze verwijderen .
 2 ) Scannen met Malwarebytes en Adware Cleaner .

https://nl.malwarebytes.com/

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

ma
door malty - Feb 22, 2022 om 13:54
1112 Antwoorden / 1 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - Feb 22, 2022 om 14:14
7195 Antwoorden / 3 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 22, 2022 om 15:51
2071 Antwoorden / Vragen

Een Yahoo-browser bestaat niet, dus wat u ook bedoelt, het is niet wat u schrijft. Sowieso begint het de vraag of dit over de pc of uw telefoon/tablet gaat maar ik neem aan uw pc. Dat yahoo soms tevoorschijn komt heeft vermoedelijk niets te maken van uw standaard zoekmachine maar met de gekozen link, blijkbaar dus Yahoo. U hoeft Yahoo dan ook niet als mogelijke standaard optie te verwijderen want die gaan de website echt niet weggooien en als u daar dus naartoe gaat is hij er nog steeds.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 22, 2022 om 16:15
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@HDZ, hoe komt u daar nu weer bij? Yahoo komt o.a. 'naar voren' bij standaard gebruik van Mc Afee als virusbeschermer.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 22, 2022 om 16:19
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Yahoo komt o.a. 'naar voren' bij standaard gebruik van Mc Afee als virusbeschermer. Het is dan een kwestie van verwijderen als al aangegeven door anderen.
Mijn ervaring is dat bij gebruik van bijv. Mc Affe Yahoo soms onverwacht toch 'naar voren komt'. Op zich is er niets mis met die browser, ik schakel(de) het wel in voorkomend geval ook uit. M.b.t. dat uitschakelen kreeg u al diverse tips.

Ergo, benut u Mc Afee, dan ook even goed letten op vinkjes die mogelijk 'aangevinkt' bij opdates verschijnen.

Ozymandias
door Ozymandias Feb 22, 2022 om 17:01
168 Antwoorden / Vragen

@Heremietkreeft Yahoo heeft geen brouwser. Dat is niet eens een discussie. Yahoo is een zoekmachine. Ze hebben ooit gepoogd in 2012 een browser te lanceren maar dat is geen success geweest.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 22, 2022 om 20:00
2071 Antwoorden / Vragen

Ssst, geen kritiek graag. Ze heeft namelijk cursussen gedaan en heel veel verstand van automatisering.

Maar kan een browser niet onderscheiden van een zoekmachine of een webpagina..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 22, 2022 om 20:07
2071 Antwoorden / Vragen

Het grote probleem met dit soort topics is dat mensen dingen door elkaar gooien en je dan toch een inschatting maakt van het probleem en dus tegelijkertijd mensen moet wijzen op hun denkfout én het probleem oplossen. Dat is al lastig genoeg zonder dat goed bedoelde omstanders er ook nog een doorheen kwaken met hun eigen onbegrip. Ik heb het geprobeerd.

gerbera
door gerbera Feb 22, 2022 om 22:04
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@henkdezevende +10

Donuts
door Donuts Feb 23, 2022 om 11:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@henkdezevende, HK is geen zij maar een hij van rond de 80. En ook van mij +10.

gerbera
door gerbera - Feb 22, 2022 om 22:01
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Staat bij instellingen zoekmachine beheren het bovenste rondje "spatiebalk of tab" aangeklikt. Staat onder zoekmachine achter Google (standaard), zo niet klik dan op de drie puntjes achter Google, daar kunt u deze als standaard instellen. Overigens is Yahoo geen browser maar zoekmachine die bij u waarschijnlijk als standaard is ingesteld, er zou dus achter Yahoo mogelijk "standaard" staan wat dus achter Google moet staan.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Feb 23, 2022 om 06:28
98 Antwoorden / 1 Vragen

Verwijder Yahoo met Revo unistallar en bij een update van Google vink Yahoo installeren uit.

gerbera
door gerbera Feb 23, 2022 om 14:39
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Is nergens voor nodig, gewoon de juiste zoekfunctie instellen. Moet u ff uitleggen hoe u denkt Yahoo op die wijze te verwijderen.