di
door dianavalphen Dec 16, 2008 om 19:19
Computers & telefonie

Yoog search

Hallo.

Weet iemand hoe ik er Yoog Search van mijn pc af kan krijgen?
Heb gelezen dat je hem per ongeluk mee kan downloaden.[denk dat het ook gebeurd is]
Hoe krijg ik het van mijn zoekprogramma af??
Want het is echt heel irritant!!!

1074 17 Rapporteer

jcjoppe
door jcjoppe - Dec 16, 2008 om 19:43
279 Antwoorden / 59 Vragen

@birdies, bedankt voor je tip!! van mij zou je 10 punten krijgen als ik die vraag gesteld had, maar mijn vraag aan jou is: Hoe zou het eropgekomen zijn op mijn computer?? graag je reaktie, groet, Johan

birdies
door birdies - Dec 16, 2008 om 19:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Gebeurd vaak bij het downloaden van een programma, staat dan stiekem aangevinkt. Mensen klikken snel door zonder goed op te letten wat er allemaal staat.

Altijd opletten dus als je een prog. download of je niet meer download dan je eigenlijk wilt! Die stiekeme vinkjes uitzetten!

birdtweety
door birdtweety - Dec 17, 2008 om 11:00
115 Antwoorden / 21 Vragen

het gebuert steeds vaker dat via een installatie bestand dat er vershillende toolbars of andere dingen op je pc worden geinstalleerd.daarom is het tegen woordig goed kijken wat er allemaal is aangevinkt tijdens het instaleren van een bestand.als het dan toch is gebeurt als bij jouw kun je meestal dit onderdeel nog verwijderen via configuraatiescherm en dan software.als hetniet lukt moet je wel naar hardnekigere programma's pakken zoals is vermeld bioj onze andere leden

di
door dianavalphen - Dec 17, 2008 om 18:40
2 Antwoorden / 5 Vragen

hallo.

Bedankt voor de site die u gaf.
Heb hem op de computer gezet en hem laten scannen.
Maar helaas nog steeds staat die yoog search er op.
Heb hem ook al verwijderd via het configuratiescherm, maar ook dan is hij niet weg als ik wil zoeken op google.
Dan zoekt hij nog steeds via yoog search.
Weet u nog raad?
Alvast bedankt.

birdies
door birdies - Dec 17, 2008 om 18:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Probeer het met dit programma te verwijderen:
http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

birdies
door birdies - Dec 17, 2008 om 18:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je wel de 'volledige scan' optie gebruikt? En na scannen computer opnieuw op starten.

En anders hier even kijken: http://www.360n.com/remove_yoog.htm

Goed opletten als je in het register (regedit) gaat werken! Doe je daar iets verkeerd, kan dit grote gevolgen hebben (bijv. het niet meer (goed) werken van windows of andere programma's.

birdies
door birdies - Dec 17, 2008 om 18:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ok dit programma kan je proberen: http://www.emsisoft.com/en/software/free/

ra
door raytheman - Dec 28, 2008 om 11:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar configuratiescherm, dan naar software. De-installeer alles met de naam 'Adzgalore' (waarschijnlijk 2 dingen). Dan ga je naar start-uitvoeren en tik in: 'regedit'. Nu doe je een zoekopdracht naar 'yoog'. Er verschijnen nu 2 sleutels met de naam yoog en nog een andere. Verwijder deze alle drie. Gebruik je mozilla firefox? dan start je die op en in de adresregel tik je: 'about:config' daarna zoek je de Key-Url en zet die op de standaardwaarde (herindexeren) en klaar.

jcjoppe
door jcjoppe - Jan 9, 2009 om 21:27
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi diana, ben je ooit nog van je yoog search afgekomen???ik wil er ook zo snel mogelijk van af, hopeloze Johan

di
door dianavalphen - Jan 10, 2009 om 10:30
2 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi johan.

Nee ben er nog niet vanaf gekomen.
Heb alles geprobeerd wat ze zeiden maar het is niet gelukt.
Het is erg vervelend maar ja....misschien komt de oplossing nog, ik blijf hopen.
diana.

ra
door raytheman - Jan 10, 2009 om 10:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn oplossing heb ik toch bij diverse systemen met succes toegepast. Waarom lukt het bij jullie niet dan?

jcjoppe
door jcjoppe - Jan 10, 2009 om 19:59
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi @raytheman, ik heb stapje-voor-stapje gedaan wat je zei.yoog was weg(heel even) ik start internet opnieuw op en , ja hoor, daar was tie weer.... ik wil er graag van af!! heb je nog meer tips?? alles is welkom... groet, Johan

ra
door raytheman - Jan 10, 2009 om 20:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je mozilla firefox ? Heb je het register ook aangepast?

de
door deejay - Jan 10, 2009 om 20:42
37 Antwoorden / 13 Vragen

U kunt het beste een tool van Microsoft gebruiken.

De OneCare Live safety scan, is kosteloos , u hoeft
enkel een plugin-in te downloaden druk op "Full Service scan"
dan gaat de rest van zelf.(volg de instrukties evt.)

Safety scan OneCare Live (Microsoft)

Vervolgends gaat het automatisch het systeem scannen
op allemaal mogelijke fouten, virussen, spyware  etc.

Is veiliger dan andere niets zeggende programma's ondanks al hun goede bedoelingen die hier boven mij in reakties naar voren zijn gekomen.

Die bevatten / zijn zelf grayware programma's.

Heel sukses,

Deejay

jcjoppe
door jcjoppe - Jan 10, 2009 om 20:44
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoe zoek je een key url, ik kan hem zo snel niet vinden, Johan

ra
door raytheman - Jan 10, 2009 om 20:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet waar Deejay het over heeft ?!Maar die key vind je zo:
( werkt overigens alleen als je firefox gebruikt; gebruik je die????

in de adresbalk tik je in: about:config
Je ziet dan alle sleutels staan. Als je op je toetsenbord op de 'k' drukt kom je direct bij de key-url

birdtweety
door birdtweety - May 8, 2009 om 11:20
115 Antwoorden / 21 Vragen

het heeft even geduurt maar heb nu bij een kennis de zoekmachine kunne verwijderen.en dit is gebeurt zonder een externe programma.heb de pc alleen moeten opstarten in veilige modus met netwerkverbinding.en dan (bij ie 7) via extra/programma`s/invoegtoepassingen beheren.en dan zioek je "globaladsution en globaladsolution op en deze schakel je uit.kijk dan even welke dll bestand het zijn en onthoudt deze.dan mag je weer gewoon opstarten.en dan moet je in c/windows/systeem32 de dll bestanden zoeken en verwijderen.je kun dan in het register via zoeken yoog type en zoeken en verwijderen.

met ie8 is het gemakelijker dan moet je ook in veilige modus met netwerkverbinding opstarten en ie openen en daar op het pijltje naar de zoekmachine klikken en daar op zoekmachine beheren een andere zoek machine standaard maken en yoog aanklikken en verwijderen.