ke
door keuning Jul 17, 2012 om 19:40
Computers & telefonie

Youfone

Ik heb tot mijn spijt een contract met youfone afgesloten, maar zo een slechte organisatie heb ik nog nooit gezien.
Ze hebben een keer een probleem gehad met het incasseren van mijn abbo vanwege een fout, en dat hebben ze zelf toegegeven, maar hierna begint de ellende omdat youfone via een bedrijf directpay hun abbo's incasseert is het vragen om problemen, ze hebben dan ook ondertussen een incasso bedrijf ingeschakeld om mij te dwingen te betalen met extra kosten,maar ze hebben ondertussen ook mijn telefoon afgesloten, en kan ik al enige tijd geen gebruik maken van waar ik voor betaal. Nu is de fout bij het automatisch incasseren door directpay gemaakt en dat hebben ze zelf toegegeven maar moet ik wel de heraansluitkosten betalen, nu weet ik niet hoe ik mochten ze toch deze kosten automatisch incasseren terug kan krijgen omdat het wel onmogelijk is om met hun te communiceren omdat je niet weet bij wie je nu moet zijn want youfone zegt je moet bij directpay zijn omdat die hun financiële zaken doen, en je kan ze bellen tegen hoge telefoonkosten en lange tijd in de wacht staan, en dan krijg je een stomme medewerker die niks kan doen omdat het niet in hun boekje staat. Nu lijkt het mij dat ik als klant niks met directpay te maken heb omdat ik een contract heb met youfone en niet met directpay,maar daar heb je als consument weinig aan want ze sturen je van het kastje naar de muur.
Ik heb dat ook spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit met youfone in zee ben gegaan, want het is een bedrijf van niks.

2267 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 17, 2012 om 19:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als ik het goed begrijp is het bedrag niet betaald wat door een fout van youphone niet geïncasseerd kon worden?

In de algemene voorwaarden van youphone kunt u lezen hoe men handelt bij een betalingsachterstand. Ook staat er een adres in van youphone voor een ( aangetekende) brief over wat er zoal fout gaat.

ke
door keuning - Jul 17, 2012 om 22:30
5 Antwoorden / 5 Vragen

Youfone zou zoals ze hadden gereageerd in een email naar mij gewoon incasseren maar hebben dat nagelaten en hebben zonder enige notie, mijn telefoon afgesloten en een incasso buro ingeschakeld en nu moet ik opdraaien voor alle kosten inclusief heraansluitkosten.

tdehond
door tdehond - Jul 18, 2012 om 09:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Wat was de reden dat incasseren niet lukte? En heeft u vervolgens zelf actie ondernomen

Al een brief hierover geschreven naar youphone?

=keuning schreef op dinsdag 17 jul 2012, 22:30: Youfone zou zoals ze hadden gereageerd in een email naar mij gewoon incasseren maar hebben dat nagelaten en hebben zonder enige notie, mijn telefoon afgesloten en een incasso buro ingeschakeld en nu moet ik opdraaien voor alle kosten inclusief heraansluitkosten.

jh
door jhi - Jul 18, 2012 om 22:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste kunt u uw klacht deponeren bij www.klacht.nl. Zelf ben ik 2 maanden bezig geweest met youfone om iets te laten aanpassen. Mijn abonnement is nog niet eens ingegaan. Ook kunt u op de website via uw eigen omgeving het contactformulier invullen. De aanhouder wint. Dus gewoon mailen, mailen en nog eens mailen. En de administratienummers die u krijgt allemaal bewaren. Succes!

ro
door ron777 - Jan 15, 2013 om 19:03
17 Antwoorden / 3 Vragen

Beste mensen,

Het is mij gelukt om mijn 2 jarig contract met Youfone na 7 maanden te ontbinden. Dit op advies van Consuwijzer door Youfone te confronteren met hun niet transparante bel data systeem oftewel de pagina ''lopende kosten. Youfone probeert het verhaal nu om te draaien.
Namelijk dat Youfone het contract zelf heeft ontbonden omdat ik mij niet aan de voorwaarden zou hebben gehouden. Ik heb nog nooit zo een gemene en laffe organisatie meegemaakt, met name mevrouw I. K van Youfone met een buitenlandse achternaam. Beste mensen, ik kan jullie helpen je contract te ontbinden. Mail naar youfoneoplichting@gmail.com Samen staan we sterker!
Zie hieronder mijn reactie op de dreigmail van Youfone. Dit terwijl Youfone mij zwaar in een hoek heeft gedrukt en mevrouw i.k van Youfone is zelfs dreigend geweest. Ze hebben mij op enorme kosten gejaagd.

Geachte Mevrouw K,

U kunt niet normaal reageren op een klacht maar wel een hele email wijden aan uw rechten en daarbij dreigen met aangifte terwijl ik niks strafbaars doe? Het publiceren van gegevens die niet onjuist zijn is niet strafbaar,(valt niet onder smaad of laster) het betreft hier een onrechtmatige daad als u dat zo wil stellen. Mijns inziens wordt dit overruled door de ernst van mijn zaak. Het is de eerste keer dat ik ooit de naam van een medewerker online heb genoemd in 20 jaar tijd daar Youfone mij zo in het nauw heeft gedreven en vanwege de chantage van mevrouw K van Youfone. Echter ik bereik er niks mee uw naam verder te noemen, daarom zal ik uw verzoek inwilligen en uw naam niet meer online benoemen. Ik zal u voortaan mevrouw K van Youfone noemen. U bent goed in dreigen mevrouw K, u heeft mij ook gedreigd in een eerder stadium mijn contract niet meer te willen ontbinden als ik alle kosten buiten de bundel niet zou voldoen. Ik heb alle bewijs dat mijn contract met Youfone op mijn initiatief ontbonden is, nu probeert Youfone dit om te draaien? Dat het ontbinden op initiatief van Youfone is? Waar bent u bang voor mevrouw K? Ik heb alle correspondentie bewaard, aan de hand van mijn email over een tekort aan transparantie bij Youfone waardoor consumenten voor hoge kosten komen te staan heeft u mijn contract ontbonden. Ik heb inmiddels tot volle tevredenheid een abonnement bij Telfort (Ik kan iedereen aanraden niet voor de praatjes van Youfone te gaan maar voor een iets duurdere betrouwbare aanbieder, uiteindelijk is dit goedkoper, veel goedkoper in bepaalde gevallen. Daarom geef ik u nu al aan dat mijn kosten deze maand, nu, op 15-012013 niet buiten de bundel vallen.(zie bijlage) Ik wil u vragen dit te bevestigen, aangezien uw systeem niet up to date is, niet transparant. Ik zal mij wenden tot een advocaat, mijn vordering op u bedraagt meer dan 500 euro en zodoende kom ik in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand aangezien mijn inkomen 2 jaar geleden nog op minimum niveau lag. Onderstaande email mail ik door en publiceer ik zonder uw volledige naam online (Ik noem u voortaan mevrouw K), ik miste een tekst onderaan de email dat ik dit niet mag doen, ik heb nooit een dergelijke tekst gezien, wellicht bent u dit vergeten mevrouw K? Ik zal Youfone ook blijven mailen om u tot uw verantwoording te roepen. Dat recht kunt u mij niet ontnemen. Om te zorgen dat mijn email's u wel bereiken zal ik elke week een ander email adres gebruiken. In de correspondentie naar u toe als Youfone zijnde benoem ik WEL de naam van mevrouw K oftewel mevrouw K volledig, dat is tevens mijn recht. Ik hoop dat dit alles duidelijk is.

Beste mensen, zie hieronder de dreig mail van mevrouw K van Youfone Op 15 januari 2013 14:38 schreef mevrouw K het volgende:

Geachte heer, Wij hebben uw e-mail wederom in goede orde ontvangen. Voor uw vragen wil ik u verwijzen naar eerdere e-mails. Daarnaast willen wij u aangegeven dat door middel van de ontbinding van de overeenkomst per 31-01-2013 voor ons dit dispuut afgewikkeld is (mits u aan uw betalingsverplichting voldoet). Daarom zullen wij ook niet meer reageren op uw e-mails over dit dispuut. Het aan ons doen toekomen van e-mails over dit dispuut zal voor u dus niet het gewenste resultaat opleveren. Daarnaast willen wij u vriendelijk doch dringend verzoeken geen namen van medewerkers van Youfone online te plaatsen. Er is nooit toestemming gegeven voor het openbaar maken van deze gegevens noch zal deze toestemming ooit in de toekomst aan u gegeven worden. U leeft momenteel de richtsnoeren publicatie van persoonsgegevens op internet niet na. Zie onderstaande regels: Beschik over een rechtvaardigingsgrond voor publicatie. De belangrijkste rechtvaardiging voor publicatie is toestemming van de betrokkenen. Als het verkrijgen van die toestemming niet mogelijk is, dienen verantwoordelijken te kunnen onderbouwen dat publicatie is toegestaan op grond van een van de vijf andere rechtvaardigingsgronden. Dit zijn: de uitvoering van een overeenkomst, het nakomen van een wettelijke verplichting, het vrijwaren van een vitaal belang van de betrokkene, het goed kunnen vervullen van een publiekrechtelijke taak, of het behartigen van het gerechtvaardigd belang van de verantwoordelijke. Bij deze vijf rechtvaardigingsgronden moet telkens de noodzaak worden vastgesteld om de gekozen persoonsgegevens op internet te publiceren. Gezien het voor uw dispuut niet noodzakelijk is persoonsgegevens openbaar te maken en u daar nooit toestemming voor heeft gekregen beschikt u niet over een rechtvaardigingsgrond voor publicatie. Wij hebben een melding gemaakt bij de politie en hebben daar bewijs aangeleverd dat u persoonsgegevens openbaar maakt. Mocht u ervoor kiezen hier mee door te gaan, zullen wij over gaan tot een officiële aangifte. Hopende uw vraag voldoende te hebben beantwoord. Met vriendelijke groet. Mevrouw I K Youfone Nederland BV W www.youfone.nl

no
door nononsensewim - Feb 27, 2013 om 23:54
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ron777, you have mail !