Youfone rekent kosten voor data in buitenland, terwijl roaming uitstaat
Tijdens onze vakantie in Frankrijk stond roaming uit op mijn mobiel. Na mijn vakantie bleek ik echter een € 20 hogere rekening dan normaal te hebben door internetkosten in het buitenland (EU-bundel Youfone). Opvallend hieraan is:
1. Roaming en mobiele data stonden uit op mijn Iphone.
2. De gebruikte data waren elke keer gelijk volgens de specificatie (namelijk 0,1 MB). Geen uitzondering! Dit soms meerdere malen per dag.
3. Er zijn kosten voor Luxemburg gerekend, terwijl we hier niet eens in de buurt zijn geweest/hebben gereden.
Youfone beweert dat deze kosten wel echt gemaakt zijn, aangezien de masten de signalen zouden hebben opgevangen. Wel toevallig dat het dan steeds 0,1MB was (en dat soms meerdere malen per dag).
Het gaat ons niet om het bedrag, maar meer om het principe dat Youfone haar klanten onterecht kosten aansmeerd.
Hoe kunnen wij bewijzen tegenover Youfone dat deze kosten onterecht zijn toegerekend?
Maar die EU bundel wordt pas berekend als u hem aanzet. Dus zodra u één keer belt of sms't op een dag, betaalt u € 2,00.
Deze was ook aangezet, maar ik heb deze dagen geen gebruik gemaakt van bellen, smsen of internet.
Dat u 's-nachts slaapt wil niet zeggen dat de telefoon dat ook doet... oftewel een telefoon en/of de apps daarop kan/kunnen ook zelfstandig verbinding met internet maken. Echter, als roaming en mobiele data echt uit stonden dan zou dat natuurlijk niet mogen gebeuren. Het enige wat ik kan bedenken is dat de iPhone ondanks de instellingen toch een aantal keer per dag héél kort verbinding maakt met het (data)netwerk, om wat voor reden dan ook. En als dat het geval is, dan zijn er kosten gemaakt. Youfone kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat uw telefoon doet.
Dat Luxemburg verhaal is natuurlijk wel raar.
Roaming en mobiele data stonden beiden uit. Daarnaast dan wel gek dat het verbruik dan ook nog eens steeds 0,1MB was toch?
Dat is juist niet zo vreemd, kennelijk maakt de iPhone héél kort contact... misschien om een of andere check uit te voeren ofzo. Het zou juist vreemd zijn als er heel veel gebruik was terwijl roaming en mobiele data uitstonden.
Hoe kunnen wij bewijzen tegenover Youfone dat deze kosten onterecht zijn toegerekend?
Dat bewijzen zal niet eenvoudig zijn, maar ze zouden toch redelijkerwijze kunnen merken dat u tijdens uw vakantie geen verdere data gebruikt heeft. Temeer dat u dat uitgeschakeld had (verstandig overigens). U bent niet bij een "Luxemburgse paal" geweest zegt u, Bent u wel in het grensgebied geweest?
Lijkt mij ook inderdaad, maar dat zien zij kennelijk niet.. Nee, wij zijn totaal niet in de buurt geweest van Luxemburg.
Laat ze dan maar eens de Luxemburgse palen noemen ..........
Is niet in de telefoon bij gegevensgebruik te zien of er al dan niet verbruik geweest is en waardoor?
U hebt gedurende uw vakantie ook niet gebeld of sms-jes verzonden?
Nee, ook dat heb ik niet gedaan.
Zeer waarschijnlijk ronden ze af op 100 kb, dus die 0,1 mb per keer is dus niet vreemd. Persoonlijk zou ik de rekening niet voldoen zolang ze niet met bewijs op de proppen komen. Echter verlies je je nummer + 'n i.b. achter je aan, maar dat laatste is an sich niet zo heel erg.
En het sterke advies om 'n andere provider te zoeken, youfone en simpel zijn/waren van dezelfde eigenaar en flessentrekkerij is daar meer regel dan uitzondering.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer