mrnn
door mrnn Jun 9, 2010 om 14:31
Computers & telefonie

Youtubefilmpjes blijven hangen

Youtubefilmpjes worden bij mij nooit helemaal geladen, soms alleen maar een paar seconden. Daarna blijft het hangen. Ook andere filmpjes blijven steken. Ik heb Windows 7, draadloos internet, laptop.

6660 25 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2010 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mrnn,

Silverlight gedownload? Klik hier.

Suc6

mrnn
door mrnn - Jun 9, 2010 om 17:22
67 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, die zit erop. Gecontroleerd of het bijgewerkt is en dat is het.

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2010 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mrnn,

Staat Java er ook op?
Ga naar http://www.java.com en dan kan je de download Java bereiken (versie 6 Update 20).
Download en installeer die.

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 9, 2010 om 18:49
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dat wel is bij consumenten 24 dan druk ik hem op pause en laat ik hem rustig doorladen, waarschijnlijk heefd het te maken met de afspeel en de downloadsnelheid, zoals al beschreven heb je silverlicht, java maar je hebt ook de nieuwe flashplayer nodig.

Mvrgrt Nico

mrnn
door mrnn - Jun 9, 2010 om 19:13
67 Antwoorden / 10 Vragen

Java wordt steeds bijgewerkt en de nieuwste flashplayer zit er ook op. Alle updates van Windows zitten er op, vanmorgen nog een heel stel gehad. Pauze heb ik geprobeerd, maar de film wordt niet geladen. De rode balk blijft steken. Ik heb al eens geprobeerd het filmpje eerst op te slaan, maar realplayer werkt niet onder Windows 7 dus dat schiet ook al niet op.

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2010 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mrnn,

Lees eens op de help pagina van You Tube.
Wellicht vind je hier de oplossing.

Suc6

mrnn
door mrnn - Jun 9, 2010 om 21:26
67 Antwoorden / 10 Vragen

@edrick3

Ik heb geen specifieke software voor advertenties te blokkeren gevonden, dus heb ik Norton geheel uitgeschakeld en nog eens een filmpje geprobeerd. Maakt niets uit, het filmpje laadt niet in z'n geheel. Ik heb hun site bij pop-up blokkering toegevoegd als uitzondering, maar ook dat haalde niets uit. Het blijft steeds ergens hangen, soms in het begin, soms wat verderop. Daarna begint dat cirkeltje te draaien in het midden van het filmpje, maar er gebeurt niets.
Ik heb nog een andere hulppagina gevonden bij YouTube en alles opgevolgd, maar nog steeds geen succes.

Kunt u deze eens proberen of die bij u wel laadt?
http://www.youtube.com/watch?v=gSiqsCCnnHw&feature=related

Ik heb ook nog een filmpje van Kassa geprobeerd, maar ook die liep vast.

freya
door freya - Jun 9, 2010 om 22:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mrnn,

Er kunnen vele oorzaken zijn voor dit probleem. Om uit te sluiten dat het iets met je draadloze verbinding te maken heeft, zou ik als eerste test eens met een vaste netwerkverbinding testen. Dus even met de laptop (op schoot) naast het modem/router gaan zitten en de laptop met een netwerkkabel verbinden met het modem/router.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jun 9, 2010 om 22:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[u]p.s.[/u]

Het filmpje van je YouTube 'link' loopt van begin tot het eind perfect en zonder ook maar één hik. Overigens is dat een 'flash' filmpje en heeft dus sowieso niets met silverlight van doen.

Freya

mrnn
door mrnn - Jun 9, 2010 om 22:23
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ freya

Ik heb de laptop rechtstreeks op het modem aangesloten, maar ook dat haalde niets uit. Ligt het dan aan de laptop? Aan Windows 7? Aan mijn provider? Aan mijn abonnement?
Trouwens, ik had eerst Windows Vista en toen lukte het ook al niet.

mrnn
door mrnn - Jun 9, 2010 om 22:30
67 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb een YouTube downloader gevonden en geïnstalleerd. Raar maar waar, ook daar loopt het downloaden vast rond de 25%.

freya
door freya - Jun 9, 2010 om 22:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zal dan toch een kwestie van testen zijn.

1. Download van de server van je provider eens een flink groot bestand en kijk of het downloaden vloeiend verloopt of met herten en stoten.

2. Kan het modem nog geupdate worden met een nieuwere firmware versie? Vraag dat na bij je provider.

3. Is het een gewoon standaard ADSL modem? Probeer eens een ander merk/type? (even lenen bij kennissen/buren of iemand die er nog één heeft liggen)

4. Even testen met een andere computer/laptop kan uiteraard ook geen kwaad.

Dus, één voor één dingen uitsluiten en dan zou de bron van het probleem toch boven water moeten komen.

Enne... wat voor abonnement heb je? Hoe snel? En bij welke provider?

Freya

mrnn
door mrnn - Jun 9, 2010 om 23:24
67 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb mijn router geüpdate en tot nu toe lopen de filmpjes allemaal goed binnen! Ook de YouTube downloader doet het nu wel goed. Ik heb verschillende filmpjes geprobeerd, ook een filmpje bij Kassa, en het gaat goed.

Het downloaden van grote bestanden gaat inderdaad met horten en stoten, misschien gaat dat nu dan ook beter. Ga ik later eens uitproberen.

Ik heb een Alles-in-1-Plus pakket van Ziggo. Ik zou 20Mbps moeten hebben, maar de speedtest geeft slechts 11,17Mbps. Morgen zal ik contact opnemen met Ziggo hoe dat kan.

Hartelijk dank voor de hulp.

edwardus
door edwardus - Jun 9, 2010 om 23:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

a) speedtest is niet echt heel erg betrouwbaar
b) hoe heb je getest; draadloos of via een draad?

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 09:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mrnn:

Mooi dat de update in ieder geval al iets opgeleverd heeft. Verder kun je de downloadsnelheid het beste testen door een groot bestand van de server van je provider te downloaden en dan te meten hoe lang je daarover doet. Ook kun je tijdens het downloaden in het downloadvenster meestal wel aflezen wat de actuele downloadsnelheid is.

Een snelheid van 11Mbps bij een 20Mbps abonnement lijkt mij in ieder geval wat aan de lage kant voor een kabelabonnement.

Freya

mrnn
door mrnn - Jun 10, 2010 om 12:20
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ edwardus

Ik heb draadloos getest en met draad. Ik was vergeten op de laptop 'wireless' uit te zetten. Zojuist de test herhaald en toen gaf hij wel bijna 20 Mbps.

@ freya

Ik heb het downloaden van een groot bestand met draad en wireless uit herhaald en toen wel de juiste snelheid gekregen.

Het is dus niet de 'schuld' van Ziggo, maar van de router. Ik ga zo snel mogelijk een betere router aanschaffen. Misschien kunt één van u mij als laatste nog een tip geven welke router het beste zou zijn? Alvast bedankt hiervoor.

En ook hartelijk dank voor alle hulp.

edwardus
door edwardus - Jun 10, 2010 om 12:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

11Mbps is ook zat om een Youtube filmpje te bekijken, ik denk eerder dat je draadloze signaal gestoord wordt door routers van de buren. Ga eens met inSSIDer kijken wat er allemaal nog meer in de buurt zit aan draadloze kanalen en of er een rustiger plekje tussen zit.

Een nieuwe router heb je volgens mij (nog) niet nodig.
Als je per se wilt, kies dan een N router (daar heb je ook een N adapter voor nodig als je pc/laptop dat niet zelf ondersteunt). Als het draadloze spectrum te druk is (vaak bij appartementen/flats) dan zou je een 5GHz of dual-band router kunnen overwegen.

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 12:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Een nieuwe router aanschaffen lijkt mij vooralsnog een beetje voorbarig. Controleer eerst eens in je router hoe je draadloze netwerk is ingesteld. Staat deze op 802.11b of 802.11g of wellicht 'automatisch' ingesteld? Je kunt ook eens een ander kanaal instellen (meestal instelbaar tussen b.v. 1 en 13)

Freya

mrnn
door mrnn - Jun 10, 2010 om 12:42
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ edwardus

Er zitten inderdaad meer mensen in mijn directe omgeving met draadloos internet. Ik woon in een rijtjeshuis, met links en rechts draadloze verbindingen. Maar ik zit vrij dichtbij de router, alleen een gipswand en een deur zitten ertussen, dus geen betonnen muren.

Bedankt voor het advies voor het soort router. Ik ga het in overweging nemen.

mrnn
door mrnn - Jun 10, 2010 om 12:46
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ freya

Wireless mode: mixed
Wireless channel: auto (current channel 13)

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 12:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen, zet je wireless mode eens vast op 802.11g en stel b.v. kanaal 4 0f 7 in.

Freya

mrnn
door mrnn - Jun 10, 2010 om 13:10
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ freya

Ik heb je suggestie gedaan, maar het maakte geen enkel verschil bij de speedtest. Draadloos blijft het rond 12 Mbps hangen.

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 13:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En wat voor snelheid geeft het icoontje van je draadloze verbinding aan (rechtsonder in het systeemvak)? Staat die op 54Mbps? (= 802.11g). Als je laptop b.v. een draadloze verbinding met je router opzet volgens 802.11b, dan is de maximale snelheid zo'n 10Mbps.

Tja, en anders toch eens een andere router proberen.....

Freya

mrnn
door mrnn - Jun 10, 2010 om 13:31
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ freya

Volgens het icoontje is het als volgt:

Radiotype is 802.11g
Snelheid is 54,0 Mbps

Dus misschien moest ik toch eens een andere router proberen.

In ieder geval lopen de filmpjes nog steeds goed binnen.

mayonaise
door mayonaise - Sep 12, 2013 om 01:47
33 Antwoorden / 1 Vragen

Aantal punten die iedereen kan nakijken om het werkend te hebben http://youtube traag video