jo
door joycemildred Jan 22, 2014 om 11:34
Computers & telefonie

YTBookmarK bij extensions

Ik heb gezeur wat misschien een Trojan is. Eerst kreeg ik ineens, als op met Google Chrome op internet ging, steeds ongevraagd schermen met o.a. jcs.drivetickets . net. als ik op het punt stond ergens anders op te klikken. Ik moest oppassen er niet op te klikken en ging er steeds maar uit met Alt F4. Opzoeken op het internet vertelde me dat het waarschijnlijk een Trojan is. Ik kom steeds op een Duitse site terecht, waar iemand hetzelfde probleem meldt.

Je wordt dan naar Softonic gestuurd om het te verwijderen. Daar heb ik ook niet zo’n goede ervaring mee.

Malware bites geïnstalleerd. Die heeft een heel stel dingen gevonden en die zijn verwijderd.
CC cleaner opschonen en fouten repareren toegepast.
Daarna Glary Soft geïnstalleerd en laten zoeken.
De jcs…. schermen blijven nu weg.

Bij Google Chrome Instellingen > Extra > Extensions bekeken. Daar zag ik dat er o.a. YTBookmarK 1.1 en gr Eiatsavvera bijstonden. Beide in de prullenbak gegooid, maar bij Bookmark werkt het niet, want het komt steeds terug.
Bij Google Chrome heb ik de extensions naar beginwaarde teruggezet, maar YTBoookmarK blijft zich steeds weer installeren.

McAfee Total Internet Security waarschuwt me nog steeds regelmatig dat er kwaadaardige website is geblokkeerd (IP 162.210.192.21)

Heeft iemand een advies hoe ik dit, waarschijnlijk, kwaadaardige ding weg kan krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp!

3106 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo joycemildred,

Verwijderen van Google Chrome:

Start de browser en tegelijkertijd tikt u op Alt + F.
Navigeer aan hulpmiddelen en klik op extensies om een lijst van add-ons te openen.
Klik op de Prullenbak aan de ongewenste plugin gerelateerde en selecteer verwijderen.
(Maar blijkbaar heb je dat al gedaan?)

Zou eens scannen met AdwCleaner.
Klik hier en even naar beneden scrollen.

Suc6

jo
door joycemildred - Jan 22, 2014 om 14:01
19 Antwoorden / 4 Vragen

Dag Edrick3

Bedankt voor je reactie! Ik had inderdaad al die extension verwijderd. Nu nogmaals met Alt+F ingedrukt. Dat YTBookmarK ding blijft terugkomen. Met AdwCleaner schoongemaakt maar weer niet weg. Blijft dus toch maar steeds in de browser staan.

Weet nu echt niet meer wat ik er nog aan kan doen.

Heb een vrij nieuwe computer met 128 SSD-schijf en, volgens mij, een losse 1Tb schijf met alle documenten etc.
Kan ik alleen de SSD-schijf opnieuw naar fabrieksstand herstellen met de bijgeleverde recovery software als het niet lukt de computerr schoon te maken?

Weer alvast bedankt voor een reactie.

Joyce

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

Nog gevonden:

Druk op Alt + F.
Ga naar Extra -> Extensies.
Verwijder de YoutubeBookmark.
Klik op Instellingen in het linkerdeelvenster.
Selecteer naar een specifieke pagina of reeks pagina's bij het ??opstarten te openen. Klik Define Pages.
Verwijder YoutubeBookmark, voer een adres van uw keuze en klik op OK.
Klik op Manage Search Engines.
Verwijder zoekmachines met betrekking tot YoutubeBookmark, typt u het adres van de zoekmachine die u wilt en sla de wijzigingen op.

Wie weet.

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

En/of probeer dit eens:

Go to the installation folder of Google Chrome: C:\Users\"your username"\AppData\Local\Google\Chrome\Application\User Data.

In the User Data folder, look for a file named as Default and rename it to DefaultBackup.

Launch Google Chrome and a new clean Default file will be created.

jo
door joycemildred - Jan 22, 2014 om 15:17
19 Antwoorden / 4 Vragen

Dag Edrick3,

Weer bedankt voor de antwoorden! Ik hoop dat u nog eens naar mijn vraag wilt kijken. Sorry voor de overlast!

Uw eerste suggestie
Behalve bij Extensions kom ik verder nergens bij Instellingen die YouTubebookmark tegen om weg te halen.
Bij Define Pages en Search Engines heb ik alleen google.nl staan nu.

Uw tweede suggestie
Die Default Map staat bij Administrator in C:// Ik heb de naam veranderd
Er staat trouwens ook nog een Chrome SxS folder in die map.
Beide met een Map Default en daarin een Map Extensions en daarin weer 5 andere Mappen met allerlei letters en cijfers als naam. De eerste Map heeft, net als YTBookmarK, het getal 1.1 als naam. En in die map zit een afbeelding van YTBookmarK zoals die bij Instellingen > Extra > Extensions staat.

Maar nog blijft YTBookmarK terugkomen.

Kan ik die 5 Mappen uit de Map Extensions verwijderen zonder probleem? Of lost dat toch niets op?
In Google website Via de Instellingen > Extra>Extensions staan daar allen McAfee Site Advisor en die vervelende Bookmark.

Of zou het helpen als ik Google Chrome helemaal deïnstalleer, CC Cleaner en Glarysoft laat opruimen en dan weer de nieuwe Chrome installeer?

Nogmaals alvast bedankt voor het antwoord.

Joyce

aurora1
door aurora1 - Jan 22, 2014 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of je met dit filmpje verder komt.

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS

.....In Google website Via de Instellingen > Extra>Extensions staan daar allen McAfee Site Advisor en die vervelende Bookmark.
....

En daar is-ie dus niet te verwijderen?

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

Wat een hardnekkig kreng.

Probeer eerst Emsisoft eens (+ 30 dagen trial) te laten scannen.
Helpt dit (ook) niet, dan valt te proberen of het helpt om Chrome te verwijderen.
Zou het dan met Revo uninstaller proberen.
Klik onder Freeware.
Revo starten.
Klik op Chrome
Klik bovenin op de-installeren.
Kies voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je een sleutel verder openen - klik op + - om bij de vetgedrukte te komen.

Probeer anders Firefox ipv Chrome!

Suc6

jo
door joycemildred - Jan 22, 2014 om 18:17
19 Antwoorden / 4 Vragen

Dag Edrick3,

Hartelijk dank voor alle info en hulp. YTBookmarK is weg.

Scannen met Emnisoft haalde de YTBookmarK ook niet weg. Vond wel 2 dingen, maar 1 was geen bedreiging en 1 een matige bedreiging. En ze zaten al in een quarantaine map van adwCleaner.

Google Chrome dus maar verwijderd met Revo. Nu komt dat ding niet meer terug bij Extensies. Daar staan nu alleen McAfee Siteadvisor en Google documents, beide aangevinkt.
Op C:// in de Appdata>Local staan nu drie mappen Comodo Chrome en Torch. Wat Comodo en Torch zijn weet ik niet. Zou dat er niet moeten staan?

Zowel McAfee Total Internet Security als Malware bites waarschuwen me nog steeds dat er kwaadaardige website wordt geblokkeerd (IP 162.210.192.21) Wat dat is, kan ik niet echt vinden op het internet. Maar goed, hij wordt geblokkeerd.

Kan ik naast McAfee Total Internet Security een van de andere blijven gebruiken, of is dat geen goed idee?

Met vriendelijke groet en bedankt voor het geduld.
Joyce

jo
door joycemildred - Jan 22, 2014 om 18:18
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 22 jan 2014, 15:46]Kijk eens of je met dit filmpje verder komt.

Dag Aurora,

Bedankt ook voor deze tip. Wel geprobeerd, maar leverde niet op wat de bedoeling was.

Vriendelijke groet,
Joyce

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

.....YTBookmarK is weg....
Hiep hoi! ;-)

Comodo is vlgs mij ook een browser verwant aan Chrome en Torch is ook een webbrowser.
(Hoe heb je dat allemaal binnengehaald???)

IP address:
Server Location:
Manassas, VA in United States
Maar verdere info weet ik niet ....

Als je een goede virusscanner gebruikt - McAfee blijkbaar - dan kun je daarnaast af en toe eens laten scannen door bv. ADWcleaner of MBAM
De eerste scant op virussen, de 2e op malware/adware.

Met vr.gr.

jo
door joycemildred - Jan 22, 2014 om 19:39
19 Antwoorden / 4 Vragen

HELP

Nu ben ik mijn in 4 partities gedeelde 1TB harde schijf met alle documenten en foto's kwijt.
Ik zie ze niet meer staan bij Systeembeheer.
Alleen de 117 Gb SSD schijf en 3 kleintjes met wat Mb's

Zelfs de D Recovery schijf is weg.

Ik kan ook geen herstelpunt vinden, wat wel was gemaakt door een van de programma's die iets ging weghalen. Revo?

Het enige wat ik nog heb gedaan is Emsisoft verwijderen, omdat er zoveel programma's opstonden.

Joyce

jo
door joycemildred - Jan 22, 2014 om 19:58
19 Antwoorden / 4 Vragen

Heel vreemd.

Computer opnieuw opgestart.
Geen SATA schijf van 1Tb te zien via Systeemwerkset of Verkenner

Toen opgestart met DEL ingedrukt.
In Bios stonden wel 2 schijven, gelukkig, de SSD van 128 en de 1000 Tb
Nadat dit weer was afgesloten en de computer weer was gestart, stonden alle schijven er weer gewoon.
Ra, ra?!

Hopelijk hoef ik niemand meer lastig te vallen met mijn vragen en problemen.
Gelijk maar een back-up maken met de laatste dingen die ik nog niet had opgeslagen.

Groet,
Joyce

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 21:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

.....Nadat dit weer was afgesloten en de computer weer was gestart, stonden alle schijven er weer gewoon.
Ra, ra?!
.....

Rare dingen doet jouw computer. ;-)
Gelukkig dat alles zich weer 'genormaliseerd ' heeft.
Zou zo niet aan kunnen geven wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

..... Hopelijk hoef ik niemand meer lastig te vallen met mijn vragen en problemen......
Daarvoor is deze site bedoeld, hoor. Dat is geen lastig vallen.

.....Gelijk maar een back-up maken met de laatste dingen die ik nog niet had opgeslagen.
Dat is sowieso niet onverstandig!

Mer vr.gr.

jo
door joycemildred - Jan 22, 2014 om 22:18
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 22 jan 2014, 21:24]@joyce,

Rare dingen doet jouw computer. ;-)
Gelukkig dat alles zich weer 'genormaliseerd ' heeft.
Zou zo niet aan kunnen geven wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Dag Edrick3

Ik vermoed dat ik (een deel van ) de problemen heb opgelopen toen ik probeerde muziek van YouTube binnen te halen.
Ik ben een heel grote KEANE fan en heb alle cd's. Ze hebben echter ook een paar prachtige covers gemaakt, maar die zijn niet op cd uitgebracht. Dus kan ik ze niet kopen.

Deze covers o.a.:
The Downtown Lights van The Blue Nile (zo mooi!)
With or Without you van U2
The River van Bruce Springsteen

Is het überhaupt mogelijk en weet u dan misschien hoe je dat veilig kunt doen?

Vriendelijke groet,
Joyce

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2014 om 01:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe je e.e.a. veilig op je pc kunt krijgen weet ik niet, maar vaak zijn bijzondere versies wel op platen/cd markten te koop of op de platen/cd markt in de Jaarbeurs in Utrecht (wordt 2 x per jaar gehouden).
Kijk bijv. eens klik hier en anders op de namen die in die kolommen staan zoeken, zoals Dynamite en ARC platenbeurzen etc.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 12:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

.....Deze covers o.a.:
The Downtown Lights van The Blue Nile (zo mooi!)
With or Without you van U2
The River van Bruce Springsteen

Is het überhaupt mogelijk en weet u dan misschien hoe je dat veilig kunt doen?
....

Dat is wel een heel andere vraag. ;-)
Zal ik straks even naar kijken.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 12:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

Bedoel je DEZE?

En DEZE.

En DEZE ?

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 21:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

Als je de muziek van zo'n video wilt opslaan kun je dit bv. doen met DVDvideosoft you tube to mp3.
Lees hier maar eens.
Daar kun je het progje ook downloaden.
Als je op de downloadknop klikt verschijnt er een venstertje.
Klik op 'Opslaan'.
Klik op de plaats waar het opgeslagen is op het .exe bestandje.
Klik op Uitvoeren
Kies Nederlands
Klik op Volgende
Vink aan: Ga akkoord met de overeenkomst
Klik op Volgende
Kies (eventueel) de plaats waar het progje komt te staan
Kies Volgende
LET OP - Haal vinkje weg voor AVG pc tune up!!
Klik Volgende
Bij 'Selecteer Extra taken' zou ik het 2e en 3e vinkje weghalen!!
Klik Volgende
Klik Installeren.
Haal eventueel vinkje voor Start weg en klik op Voltooien.
Sluit de site die zich - met screensavers - opent.

Let op dat je geen ongewenste zaken mee downloadt!!
Dus vinkjes weghalen!!

Suc6

jo
door joycemildred - Jan 23, 2014 om 22:00
19 Antwoorden / 4 Vragen

Dag Edrick3

Dat installeren en downloaden van YouTube naar MP3 is gelukt.
Heel hartelijk bedankt voor de uitgebreide hulp!
Ik zie in ieder geval ook de vreemde schermen en YTBookmarK nu niet terugkomen.

Vriendelijke groet en hopelijk over en sluiten,
Joyce

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2014 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joyce,

Mooi zo!
Veel luisterplezier.

Bedankt voor het terugmelden.
Wellicht tot een volgende keer.

Met vr.gr.

si
door siepiflop - Mar 1, 2014 om 22:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Joyce, Edrick en Aurora,

Ik had ook hetzelfde probleem met YTbookmark. Door jullie hulp heb ik het kunnen verwijderen.

-Installeer: Revo uninstaller
-Chrome verwijderd.

ik heb dus jullie stappen gevold en daarom wil ik jullie zeer hartelijk bedanken. Ik wil ook even meedelen dat "ad.DownloadKeeper" terug is. Je krijgt kan het krijgen door ook 2conv. (Youtube Mp3 downloader) en ook door een Minecraft bukkit server te downloaden. (ook andere site zijn ermee besmet) Ik had dit "Virus"waar ik ook veel last van had maar dat was vele sneller verwijderd dan YTbookmark.

**ad.DownloadKeeper is ook spyware en kan je verwijderen via je configuratiescherm -> DownloadKeeper. Ook moet daarna de overige files verwijderen. Ga voor de files naar C:\Programfiles(x86) -> downloadKeeper en dan kan je deze gewoon verwijderen. Na al deze dingen moet je het ook nog uit je Extensies verwijderen. ->chrome->instellingen->Extensies en dan verwijderen.

Hartelijk bedankt,
Siepiflop