be
door bengelina Oct 5, 2011 om 22:37
Computers & telefonie

Zichtbaar maken programma's en snelkoppelingen

Beste lezer,
Door ongewenste software -data restore- zijn mijn snelkoppelingen niet meer zichtbaar op het bureaublad. Ook alle programma's via Start is leeg. Volgens Spywarefighter en Microsoft Security Essentials is mijn laptop niet meer voorzien van ongewenste software.
Op internet heb ik gelezen, dat ik de verborgen programma's en snelkoppelingen weer zichtbaar kan maken via opdrachtprompt C:enterCD\enter Attrib-h/s/d enter en/of D:enterCD enz. . Doordat programma's leeg aangeeft, kan ik niet via bureauaccesoires naar opdrachtprompt. Zijn er nog andere mogelijkheden ter oplossing van voornoemd probleem?
B.v.d. voor reacties.
Bengelina

5408 21 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 5, 2011 om 23:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

"Pictogrammen op bureaublad weergeven" moet ingeschakeld zijn.
Dat kan bij XP via rechter muisknop op scherm en Pictogrammen schikken op...

Je kunt ook Systeemherstel proberen, via Start, Bureauaccessoires, Systeemwerkset. Klik bij XP op Volgende of bij Vista en Windows 7 Meer opties, als ik het goed onthouden heb.
Kies een (vetgedrukte) datum en tijd waarvan je zeker weet dat de laptop nog goed functioneerde.

pi
door pimonline - Oct 5, 2011 om 23:38
44 Antwoorden / 2 Vragen

Via Windows Toets + r kunt u uitvoeren oproepen. Hier kunt u cmd in type en de gewenste commando's proberen. Mocht dit niet helpen dan horen we het wel ;)

be
door bengelina - Oct 6, 2011 om 07:27
8 Antwoorden / 5 Vragen

Beste GSM en Pimonline,
Systeemherstel functioneert niet meer naar de ongewenste software. Bureauaccesoires staat onder alle programma's en alle programma's geeft leeg aan.
Via windowstoets+ r en cmd kom ik in windows\system32\cmd.exe, maar ik kan niet met de entertoets naar een nieuwe regel waardoor ik geen commando's kan intikken. Zodra ik op de entertoets druk krijg ik een herhaling van de regel c:\documents and settings\.........
Zijn er nog andere mogelijkheden voor het oproepen van verborgen programma's?
Bengelina

pi
door pimonline - Oct 6, 2011 om 09:32
44 Antwoorden / 2 Vragen

Voer het commando direct bij uitvoeren in. Je kunt dan geen resultaat zien maar het zou wel moeten worden uitgevoerd.

Windows toets + E geeft verkenner, ga naar extra mapopties en vink bij een van de tabs (weet het even niet welke uit mijn hoofd) dat je verborgen mappen en bestanden wilt zien. Als het goed is zie je dan op je computer wel weer al je bestanden.

Ga naar eigenschappen en vink verborgen en waarschijnlijk ook alleen lezen (als die aan staat uit). Wacht tot het is toegepast.

Succes

pi
door pimonline - Oct 6, 2011 om 09:40
44 Antwoorden / 2 Vragen

Het volgende commando zou kunnen helpen (let op dat ik niet voor de gevolgen in sta omdat ik het hier niet wil testen). Omdat dit mijn instellen (bestandsrechten etc) overhoop kan helpen.

In uitvoeren zou je de volgende commando's kunnen proberen
attrib -H C:\ /D /S
Dit zou de verborgen files zichtbaar moeten maken zonder dit in mapopties aan te geven
attrib -R -H C:\ /D /S
Dit haalt ook readonly instellingen weg indien nodig.

Nogmaals ik wil / kan het hier niet testen (zou het eventueel vanavond kunnen testen thuis). Dus gebruik op eigen risico ;)

vr1944
door vr1944 - Oct 6, 2011 om 09:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat windows dusdanig beschadigd is ,dat een herstel installatie de enige oplossing is.Dus een back up maken en windows opnieuw installeren met behulp van recovery partitie of gemaakte recovery schijven

pi
door pimonline - Oct 6, 2011 om 10:31
44 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk een beter optie is. Maar dan moet je er rekening mee houden dat mensen graag nog een kopie maken van hun (belangrijke) bestanden. Iets wat in de huidige situatie niet mogelijk is. En met wat handelingen / moeite wel mogelijk is.

Blijft inderdaad wel de moeite even te vermelden dat het misschien beter is de pc opnieuw te installeren. Maar die keuze is niet aan ons ;)

f.weele
door f.weele - Oct 6, 2011 om 11:23
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste bengelina, probeer eens in het zoekvak van menu start "programma's en bestanden zoeken" de volgende opdracht in te voeren: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programma's.
Als het lukt komt er een map tevoorschijn met alle programma's. Verklein het venster en sleep de gewenste programma's naar je bureaublad.Meldt even terug of dit is gelukt. Ik kan dan verder uitleg geven hoe je de programma's weer in het menu start kan krijgen. Lukt het niet en kom je er niet uit, stel dan je vraag op het forum van de microsoft website.klik hier
m.vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2011 om 14:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag bengelina,

Gokjes: zet de cursor rechtsonderaan op (bijv. de tijdweergave) dan dubbel/rechtsklikken en eigenschappen aanklikken. Misschien kun je iets oplossen via het scherm dat dan opent?
Hetzelfde proberen met het icoon van Start onderaan en ook eigenschappen aanklikken. Of daar dan windows verkenner aanklikken en via de linkerkolom naar de Windows(C), daar dan Eigenschappen aanklikken en dan via Extra Schijfcontrole en Repair laten lopen.
Ik heb al geruime tijd W7, en weet niet meer precies hoe dat met bijv. XP werkt.

vr.gr.

be
door bengelina - Oct 7, 2011 om 09:33
8 Antwoorden / 5 Vragen

Beste lezers,
Allereerst allen hartelijke dank voor de reacties.
Via de code Attrib -h /s /d(enter) in Start/uitvoeren heb ik nu enkele bestanden terug in het startmenu.
Dat wil niet zeggen, dat mijn laptop nu weer helemaal in orde is. Het zal verstandig zijn, dat ik Windows XP opnieuw installeer.

Ik heb nog een paar vraagjes.
Mijn printer staat nu off line. Hoe stel ik de printer weer in op online?
Ik krijg een melding "500 Internal Server Error". Welke actie moet ik hierbij ondernemen.
B.v.d. voor alle hulp.
Bengelina

pi
door pimonline - Oct 7, 2011 om 10:25
44 Antwoorden / 2 Vragen

Toevallig heb ik recent iets soortgelijk mee gemaakt. (Nu dat u zegt ook een 500 melding te krijgen is de kans vrij groot dat u hetzelfde soort virus heeft gehad).
Bij de betreffende PC kwam een melding dat de PC bestanden niet meer beschikbaar waren tot er werd betaald.
Alle bestanden op het systeem waren verborgen gemaakt. Er stond een proxy ingesteld. Een proxy kan worden gebruikt om internet te monitoren of te filteren. Maar de gegeven proxy die op je locale machine staat is al door de virus scanner verwijderd. Daarom krijgt u een 500 melding.

Zoek even op internet waar de proxy in internet explorer staat (kan het hier niet controleren op windows 7 want daar zit ie op een andere plek.) Indien u deze uitschakeld kunt u waarschijnlijk weer op internet.

Start -> configuratie scherm -> printers daar zou u door recht te klikken een optie moeten hebben om de printer weer van offline te halen. (Volgens mij printer offline met een vinkje ervoor).

Succes

be
door bengelina - Oct 7, 2011 om 16:02
8 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Pimonline,
Bedankt voor jouw reacties. Mijn laptop met printer draait weer.
Met liefdevolle groeten van Bengelina.

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 14:15
10 Antwoorden / 1 Vragen

Goedendag.

Ik haak hier even in wil met het commando Attrib -h /s /d via opdrachtprompt invoeren maar zie telkens de tekst toegang geweigerd voorbij komen.

pi
door pimonline - Oct 10, 2011 om 14:27
44 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk heeft u geen windows xp maar windows vista of windows 7. Of u bent geen administrator.

Indien u windows 7 of windows vista heeft dient u de "opdracht prompt" als administrator uit te voeren en daarin het betreffende commando uit te voeren.

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 14:56
10 Antwoorden / 1 Vragen

En hoe kom ik dan in de opdrachtprompt als Administrator?

Groet Onno

pi
door pimonline - Oct 10, 2011 om 14:59
44 Antwoorden / 2 Vragen

De makkelijkste manier is via start -> programma's -> bureau Accessories -> Opdrachtprompt. (rechts op klikken) uitvoeren als administrator.

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 15:05
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ok heb ik inmiddels gedaan maar geeft nog steeds geweigerd.

pi
door pimonline - Oct 10, 2011 om 15:09
44 Antwoorden / 2 Vragen

Kunt u iets preciezer uiteen zetten wat uw probleem is. Zijn uw bestanden ook allemaal niet meer zichtbaar?
Welke windows versie gebruikt u (taal, versie)?

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 15:23
10 Antwoorden / 1 Vragen

Windows Vista 32 Nederlands.

Ik heb de laptop in fabrieksopstellingen teruggezet, dus probeer met Attrib bestanden terug te halen.
Maar als ik dit doe zie ik in het voorbijgaan telkens toegang geweigerd.
Maar heb dit al eens eerder gedan bij mijn vriendin na een virus en dat ging toen goed.

pi
door pimonline - Oct 10, 2011 om 15:29
44 Antwoorden / 2 Vragen

Indien u uw laptop naar fabrieksinstellingen heeft terug gezet zijn de bestanden van uw C:\ niet meer toegankelijk. Wellicht dat uw bestanden op de D: schijf nog beschikbaar zijn (indien u een D: schijf gebruikt heeft voor uw bestanden).

Ik ga er vanuit dat fabrieksinstellingen in ieder geval uw c: heeft leeg gehaald/gewist. Indien u belangrijke zaken heeft die u terug moet hebben dan raad ik u aan uw laptop uit te schakelen en lang een specialist te gaan.

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 15:40
10 Antwoorden / 1 Vragen

ok dit is duidelijk hartelijk dank