wo
door wolfzim Mar 20, 2009 om 03:04
Computers & telefonie

ZIGGO-dictatuur TV

Op donderdag 19-03 kreeg ik een brief van ZIGGO, dat ze zomaar vanaf midden april 4 TV-Kanalen uit het analoge pakket verwijderen.
Dus wordt het aanbod verkleind van 34 naar 30 voor hetzelfde abonnementsgeld. Bovendien handelen ze daarmee tegen het advies van der programmaraad.
Zijn we zo langzaam aan de willekeur van een monopolist uitgeleverd ?

Graag antwoord.

1442 21 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 20, 2009 om 04:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het analoge aanbod zal steeds kleiner worden en over een jaar of 5 geheel verdwenen zijn. Niet alleen bij Ziggo, maar ook bij andere providers.
Technologische ontwikkelingen zijn nu eenmaal niet te stoppen.

wo
door wolfzim - Mar 20, 2009 om 05:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

dat het analoge aanbod op den duur zal verdwijnen, weet ik ook.
Ik vind het echter tamelijk arrogant, dat men voor dezelfde prijs steeds minder krijgt voor zijn geld.
Bovendien houd zich ZIGGO ook niet aan de afspraken met de programmaraden.

martin68
door martin68 - Mar 22, 2009 om 22:16
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dat je voor je abonnementsgeld steeds minder krijgt is niet helemaal waar want voor hetzelfde bedrag kun je ook digitaal kijken met maar liefst 60 zenders. Wel wordt de consument op deze manier langzaam maar zeker "gedwongen" om over te stappen op digitale tv. Dat zal denk ik niet alleen bij Ziggo het geval zijn. Wel schandalig van Ziggo vind ik dat als ik 3 of 4 digitale ontvangers in huis heb met de bijbehorende smartcards dat ik voor elke geactiveerde smartcard abonnementsgeld moet betalen. Hopelijk gaan ze daar nog goed over nadenken want als ze volgende jaar hun monopoly kwijt zijn is het voor mij een kleine moeite om over te stappen.

birdies
door birdies - Mar 22, 2009 om 22:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Wel schandalig van Ziggo vind ik dat als ik 3 of 4 digitale ontvangers
in huis heb met de bijbehorende smartcards dat ik voor elke
geactiveerde smartcard abonnementsgeld moet betalen. Hopelijk gaan ze
daar nog goed over nadenken want als ze volgende jaar hun monopoly
kwijt zijn is het voor mij een kleine moeite om over te stappen......

Dan heb je toch je post niet goed doorgenomen!

Televisie Z2 omvat alle extra pakketten die je kunt kiezen als je al
een abonnement hebt op Televisie Z1. De Keuzepakketten en overige
pakketten die je van Ziggo afneemt op één of meerdere smartcards worden
zonder prijsverhoging op al je smartcards gezet in de periode 11 maart
t/m 8 april 2009.

Heb je bijvoorbeeld op smartcard 1 Film1 en op smartcard2 Sport1, dan
staat na afronding van de werkzaamheden op smartcard1 en smartcard2
zowel Film1 als Sport1. Dit geldt overigens alleen indien je minimaal twee en maximaal vijf smartcards bij Ziggo hebt geregistreerd.

Je betaalt slechts eenmaal de kosten voor het pakket/ de pakketten van je keuze, ongeacht het aantal smartcards (met een maximum van 3 smartcards) waarop het pakket staat. Dit zie je terug op de factuur die je eind april 2009 ontvangt.

birdies
door birdies - Mar 22, 2009 om 22:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@martin: hier het volledige bericht (waarover we dus ook een brief ontvangen hebben):
http://www.ziggo.nl/klantenservice/meerderesmartcards

martin68
door martin68 - Mar 22, 2009 om 23:08
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nee sorry geen brief over gehad. Heb namelijk nog voordat ik onze 2e smartcard bij Ziggo wilde activeren de helpdesk gebeld. De dame aan de andere kant vertelde me dat ik dan 2x 16,25 per maand (basis abonnement) zou gaan betalen. Dit was ongeveer een maandje geleden. Wel voegde ze eraan toe dat ze bezig waren die constructie te veranderen.

Ben heel blij met deze boodschap birdies. Dus als ik het goed begrijp.... eerst even een extrazenderpakket aanschaffen (die heb ik nog niet) en daarna de 2e smartcard activeren.

birdies
door birdies - Mar 22, 2009 om 23:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Dus als ik het goed begrijp.... eerst even een extrazenderpakket
aanschaffen (die heb ik nog niet) en daarna de 2e smartcard activeren.........

Inderdaad. De extra pakketten kosten natuurlijk wel extra, maar dan heb je ze dus ook op je 2e smartcard (gratis).

Wel vreemd trouwens dat je 2 x 16,25 moest betalen; ik heb al maanden 2 smartcards en betaal maar 1x 16,25.

majeun
door majeun - Mar 23, 2009 om 15:21
110 Antwoorden / 43 Vragen

Maar je wordt natuurlijk wel verplicht om een digitale ontvanger aan te schaffen, wil je de zenders behouden, wat ook weer de nodige onkosten met zich meebrent toch?

Groetjes Marianne.

martin68
door martin68 - Mar 23, 2009 om 18:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marianne,

Als je het niet goed doet wel. Want als je gewoon een "alles in één" pakket neemt (internet, bellen, digitv) dan krijg je de digitale ontvanger gratis.

Geen onkosten dus. En volgens mij is de installatie ook nog gratis maar dat weet ik niet zeker.

Groet Martin

majeun
door majeun - Mar 23, 2009 om 19:11
110 Antwoorden / 43 Vragen

hoi Martin,
Afgelopen zaterdag heb ik ook post gehad van Ziggo, Bij een alles in 1 pakket moet je de standaard digitale ontvanger kopen vanaf 99 euro, je krijgt dan 25 euro korting.
Een digitale HD-ontvanger kost vanaf 199 euro, dan krijg je een korting van 50 euro.
Ik heb het betreffende papier voor me liggen.
Wel bij Digitenne van KPN is de ontvanger gratis.
Of is het inmiddels weer veranderd?
Groetjes Marianne.

majeun
door majeun - Mar 23, 2009 om 19:30
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hoi Martin,
Ik ben net naar de site van Ziggo gegaan, en zie daar tot mijn verbazing dat de digitale ontvanger gratis is, terwijl in de folder staat dat je hem kopen moet. Dat is wel heel raar.
Groetjes Marianne.

he
door henk1951 - Mar 23, 2009 om 19:31
256 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marianne,

Als je een 2e ontvanger koopt b.v. voor een 2e toestel of om om onhafhankelijk op te nemen krijg je 25 of 50 euro retour. Voor het nemen van een alles in 1 pakket is de ontvanger nog steeds vanaf gratis zie website. Ik had al een ontvanger( gratis) en krijg op een 2e ontvanger korting.

gr Henk

majeun
door majeun - Mar 23, 2009 om 19:33
110 Antwoorden / 43 Vragen

Heel hartelijk dank voor de info Henk, nu is het me duidelijk.
Groetjes Marianne.

martin68
door martin68 - Mar 23, 2009 om 19:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

en andersom is ook mogelijk. vorig jaar digitale tv genomen bij ziggo maar internet en bellen had ik nog bij tele2. Dus mijn 1e ontvanger heb ik met korting gekocht en de 2e bij het nemen van een alles in 1 pakket gratis gekregen.

majeun
door majeun - Mar 23, 2009 om 19:53
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hebben jullie een gewone digitale ontvanger of zo'n HD?
Is een gewone ontvanger tevredenstellend?
Groetjes Marianne.

birdies
door birdies - Mar 23, 2009 om 20:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@majeun: er zijn nog maar heel weinig uitzendingen in HD kwaliteit. Hoofdzakelijk volgens mij (belangrijkere) voetbalwedstrijden. Zelf zou ik hier (nog) geen extra geld voor uitgeven, maar ik ben dan ook geen voetballiefhebber.

jftm
door jftm - Mar 23, 2009 om 21:20
182 Antwoorden / 5 Vragen

Het antwoord op uw vraag is heel simpel. Ja!
U kunt niet overstappen van kabelprovider omdat dat regio gebonden is.
Voor wat betreft alternatieven kunt u altijd naar digitenne, satelliet of tv via de koperen telefoonlijn.
Dus de kabelmonopolist blijft machtig als u bij dat medium wilt blijven. Zo niet, dan wordt u wat machtiger.
U kunt dan nl. opzeggen onder verleis van tv.
John

majeun
door majeun - Mar 23, 2009 om 21:50
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo allemaal,
Zelf hebben we ook nog canal digitaal voor op de camping. Dus als ik het goed begrijp kan ik beter overstappen van analoog naar digitaal, en een extra ontvanger met korting kopen, voor op de camping dan. en canal digitaal opzeggen, ik denk dat ik dan voordeliger uit ben. Nu las ik net op de site van Ziggo dat een smartcard 29,95 kost, dus dat zou dan 2x 29,95 worden nog eens extra?
Groetjes Marianne, en alvast heel hartelijk bedankt voor de antwoorden.

martin68
door martin68 - Mar 23, 2009 om 22:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Marianne,

Heb niet zoveel verstand van CanalDigital maar als ik het goed heb gaat dat toch via de satelliet dmv een schotel? Ziggo niet, die gaat via de kabel. Dus ontvanger wordt rechtstreeks op de kabel aangesloten. Heb je op de camping een vaste kabel aansluiting? Zoja, is Ziggo op de camping jouw kabelleverancier want zoals John al zei, Ziggo is regio gebonden.

jftm
door jftm - Mar 23, 2009 om 22:23
182 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry voor laatste regel.
Hoort te zijn...
zonder verlies van tv

majeun
door majeun - Mar 23, 2009 om 22:27
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hoi Martin.
Ja klopt, canal digitaal gaat via de schotel, ik oen heb daaraan niet gedacht.
Hartelijk bedankt voor het meedenken.
Groetjes Marianne.