Voor de forumleden/bezoekers die Ziggo hebben: zojuist via de mail van Ziggo de factuur ontvangen. Betaal je per automatische incasso, dan wordt vanaf maart het bedrag afgeschreven op of rond 15 maart. Voorheen was dat meestal rond de 20e of 22e of soms nog later. Ziggo gebeld en de medewerker vertelde dat om administratieve redenen dit door hun is veranderd. Een week eerder je geld levert dus voor Ziggo voordeel op. Je kan dit veranderen door of voor accorderen te kiezen of voor een acceptgiro via de mail (zonder extra kosten). De medewerker gaf aan dat er een brief per fysieke post naar de klanten zou zijn gestuurd. Wie heeft deze brief al ontvangen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ook (nog) niet ontvangen. Getty schrijft in deze vraag deze al een maand geleden ontvangen te hebben. Goede tip trouwens voor wie daar gebruik van wil maken; acceptgiro via de mail.
Ik heb per post een brief van Ziggo ontvangen (2 maart) over dat nu per maand betaald moet worden i.p.v. per kwartaal en dat dan 3x kosten voor acceptgiro betaald moeten worden (i.p.v. 1 x). Betreft toezending per post. Ik heb om de betaling te wijzigen in automatische incasso op 3 maart een account aangemaakt en vervolgens via het account gekozen voor automatische incasso. Ik zou daarover nog een brief moeten ontvangen, maar heb die nog niet ontvangen. In mijn account (zojuist gekeken) staat inmiddels wel vermeld dat mijn betaalwijze automatische incasso is. Ik lees (in mijn account) nergens wanneer die automatische incasso dan plaats zal vinden. Ik was klant van Casema dat later Ziggo werd. Bij veelgestelde vragen staat dat de automatische incasso op één van de laatste drie werkdagen van de maand wordt afgeschreven: https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/factuur-betalen/extra-uitleg/
door CookiesMar 14, 2016 om 14:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Vermoed dat jij alleen (analoge) televisie afneemt bij Ziggo? Ben zelf ook al tig jaar (Casema) Ziggo klant en betaal al zo lang ik mij herinner altijd maandelijks.
door aurora1Mar 14, 2016 om 14:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Inderdaad alleen analoge tv. Ik weet niet meer of ik "heel vroeger" ooit per maand heb betaald.
Ik vind een incasso die al rond de 15e van de maand ligt, wel belachelijk vroeg. Tot een week voor de nieuwe maand vind ik acceptabel. Maar 2 weken eerder? Ik vraag me af of bedrijven/organisaties ongelimiteerd hun incassodatum naar voren kunnen halen.
Eneco heeft het bij mij wel eens geprobeerd: ik ben daar toen niet mee akkoord gegaan en heb die incassodatum op rond de 24e laten zetten.
Ik heb ook niets gehoord en verteld of ze er aan gedacht hebben dat er mensen zijn met evt. een uitkering, (die ze pas later in de maand uitbetaald krijgen) dat die dat bedrag wat er nog zou staan nodig hebben om eten te kunnen kopen. Ik heb de rekening geweigerd bij de bank. Er werd mij ook verteld dat ze er geen brief/ mail over hebben verstuurd aan de klanten.
Inderdaad begin maart een brief gehad. Nu betaal ik al jaren door middel van accorderen, je kunt de datum van betaling zelf in de hand houden. Je krijgt een mail van Ziggo dat je factuur klaarstaat. Via een link kom je terecht in MijnZiggo, waar je kunt inloggen en de betalingsdatum aanpassen. Wat deze maand betreft, kun je betalen tot 26 maart. Als je een account bij Ziggo aanmaakt staat dit altijd op automatisch, je kunt dit laten aanpassen door even met ze te bellen, dit kun je niet zelf!
@ reflecs; topic van "getty" had ik nog niet gelezen, @ carola83; GEB>UPC>Ziggo. @ lia11063; de medewerker van Ziggo opperde ook de problemen voor klanten die pas aan het einde van de maand hun uitkering/loon krijgen. Voor mij is dit gelukkig niet van toepassing, maar toch, je zal maar in zo'n financiële situatie verkeren. Ook KPN heeft in het verleden zoiets al eens veranderd ten nadele van de klant. Enige jaren geleden heeft de overheid de uitkeringsdata voor o.a. de WAO aangepast, die kwamen eerst vanaf de 14e/15e van de maand en daarna op de 23e/24e.
Mijns inziens gaat het hierbij om het geldelijk gewin, dan wel om het boekhoudkundig plaatje tegenover de aandeelhouders er gunstiger uit te laten zien.
Heb die brief niet gehad, betaal met automatische incasso: zag dat het er wel af was. Ben pas twee maanden bij Ziggo, had aangegeven dat rond de AOW ontvangst kan worden afgeschreven. Is dus keurig gedaan.
Vreemd dat in de overvloed aan antwoorden niet wordt gevraagd of het hierbij gaat om een rekening die vooraf wordt afgeschreven over de volgende maand of de lopende. Het zou inderdaad kunnen gaan om voormalig Upc klanten die zijn omgezet naar Ziggo. Wanneer het zou gaan om de lopende is de vervroeging pijnlijk maar niet geheel onredelijk. Acceptmail of blokkeren wanneer geen andere mogelijkheid rest.
Helemaal niet vreemd, want de beantwoorders (behalve jij blijkbaar) weten dat bij Ziggo vooraf betaald moet worden.
DOOR MAT MATHEIJ- 14 MAR 2016 OM 20:07 37 ANTWOORDEN / VRAGEN
0
Vreemd dat in de overvloed aan antwoorden niet wordt gevraagd of het hierbij gaat om een rekening die vooraf wordt afgeschreven over de volgende maand of de lopende.
Hier precies hetzelfde probleem. Conbtact met Ziggo opgenomen en de medewerkster gaf mij aan dat er geen melding is gedaan en ze dit zelf heel slordig vonden. Dus geen brief naar klanten gestuurd volgens de medewerkster die ik aan de lijn had. Je kunt er voor kiezen om het even op te houden en per acceptgiro te betalen maar dat is natuurlijk een eenmalige oplossing. De afschrijfdatum blijft bij ziggo 15 maart. Vervelend als je iedere maand je vaste betalingen naar een andere rekening stort en deze ineens "rood" kan komen te staan. Dus antwoord op de vraag, nee, geen brief ontvangen en volgens de medewerkster ook niet verstuurd aan klanten.
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer