nonna
door nonna Jul 26, 2013 om 23:25
Computers & telefonie

Zoekbalk verwijderen ??

Bij het downloaden van nitro reader is de zoekbalk van softtonic websearch mee geinstalleerd,
Ik let altijd heel goed op dat dit soort dingen niet gebeuren maar moet het blijkbaar dit keer over het hoofd hebben gezien.
Nu ben ik naar internetopties gegaan heb het verwijderd uit mijn kader en op toepassen gedrukt maar het gaat niet weg .
Vervolgens ben ik weer naar internetopties gegaan , en ben naar standaard zoekinstellingen wijzigen gegaan en heb het daar verwijderd en gelijk het voorkomen dat programma's vragen een toolbar te installeren aangevinkt (kom ik nu pas achter). daarna opnieuw de startpagina geopend en nog steeds zit de toolbar van softtonic erop.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen want ik weet niet meer wat te doen.
er is op internet wel een programma te downloaden waar staat softtonic verwijderen maar ik weet niet of die programma's betrouwbaar zijn

4541 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2013 om 23:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag nonna,

Heb je al gekeken bij geïnstalleerde programma's? Voor W7 via Start naar het configuratiescherm en dan naar programma's en programma's en onderdelen verwijderen. Je zou de softonic toolbar daar uit de lijst moeten kunnen verwijderen. Vervolgens je browser herstarten.
Controleer ook bij de extensies/add-ons in je browser of hij er (nog) bij staat en dan uitschakelen.
Lukt dat alles niet dan zou je kunnen proberen naar een herstelpunt te gaan van voordat je dat programma en die toolbar gedownload hebt.

vr.gr.

holstein
door holstein - Jul 27, 2013 om 09:24
922 Antwoorden / 16 Vragen

Inderdaad zou het gewoon bij de programma's in het configuratiescherm moeten staan, maar als je nu bovenin beeld onder of boven de adresbalk rechts klikt, staat hij daar niet bij, dan kun je hem uitvinken, al is hij dan niet van de computer, je hebt hem niet meer in beeld.

gsm
door gsm - Jul 27, 2013 om 10:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is een invoegtoepassing, die je in Internet Explorer kan uitschakelen en verwijderen via het menu Extra (tandwieltje rechts-boven), Invoegtoepassingen beheren.

Maar het moet ook via het Configuratiescherm kunnen, zoals aurora1 al vermeld heeft.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2013 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nonna,

Hoe je die moet verwijderen hangt af van de browser die je hebt:
- kijk of-ie bij je software in de lijst staat. Zo ja, dan kun je daar verwijderen.
- kijk bij de add-ons in je browser. Staat-ie daar, dan daar verwijderen.
Laat CCleaner even draaien; óók de register opschoning.

Suc6

nonna
door nonna - Jul 28, 2013 om 19:52
45 Antwoorden / 23 Vragen

Hallo beste helpers, het heeft even geduurd voor ik kon antwoorden aangezien ik een druk weekend had en er even de tijd voor wilde nemen wat ik dus nu doe.
Ik heb bij programma's en onderdelen gekeken en zo waar daar stond de tool bar, verwijderd en de pc opnieuw opgestart, geen resultaat helaas.
Vervolgens ben ik bij mijn browser instellingen wezen kijken en daar de browser uitgeschakeld ( weer iets nieuws geleerd trouwens en daarvoor dank) maar bij opnieuw openen was de tool bar er gewoon weer.
Had ccleaner al laten draaien maar dacht ,kom die gooien we er ook nog een keer tegen aan maar helaas weer niets.
Nogmaals de pc opnieuw opgestart en ja hoor daar was het gewoon weer.
In de instellingen van browser staat toch echt dat Google chrome mijn search tool bar is, ik wordt er gek van .
Nog suggestie's?????
En heeft iemand vertrouwen in op het web staande softonic verwijder tool ?????
Alvast bedankt voor het mee denken

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2013 om 20:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

.....Vervolgens ben ik bij mijn browser instellingen wezen kijken en daar de browser uitgeschakeld ( weer iets nieuws geleerd trouwens en daarvoor dank) maar bij opnieuw openen was de tool bar er gewoon weer......
Je moet niet de browser uitschakelen, maar de 'invoegtoepassing'; klik op 'invoegtoepassingen beheren' na het klikken op het tandwieltje in IE (zie reactie van gsm).

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2013 om 20:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

1 Start het programma venster door te klikken op het menu 'Start', te klikken op "Run" of "Zoeken starten", typen "appwiz.cpl" (zonder aanhalingstekens) en druk op "Enter".

2 Klik op "Softonic Toolbar" op de lijst met geïnstalleerde programma's en klik op "Verwijderen" (Windows XP) of "Uninstall" (Windows 7 en Vista).

3 Typ het beheerderswachtwoord in als u wordt gevraagd om het in te voeren, en bevestig dat u de werkbalk te verwijderen. De deïnstallatiewizard verwijdert de werkbalk van uw computer. Wanneer het proces is voltooid, sluit en herstart uw browser.

Bron: Read more: http://www.ehow.com/how_6904340_remove-softonic-toolbar.html#ixzz2aMphOytQ

Suc6

zw
door zwaardvis - Jul 28, 2013 om 22:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Avast heeft sinds enkele maanden een Browser Cleanup Tool aan boord die echter ook apart en gratis te downloaden is
klik hier
Deze tool is bedoeld om o.a. toolbars en andere ongein uit browser te verwijderen. Misschien heb je er wat aan....

nonna
door nonna - Jul 31, 2013 om 00:38
45 Antwoorden / 23 Vragen

Beste edrick3 , ik heb de het ingetypt en kwam vervolgens in programma en onderdelen van het configuratie scherm. Zoals ik eerder al zei daar heb ik het uit verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
Zwaardvis, na gekeken te hebben of ik het vertrouwde heb ik avast tool bar clean up laten draaien maar vond softtonic niet in de lijst.
Ik weet niet wat het is maar ik heb echt van alles ge probeert maar het lukt gewoon niet.

aurora1
door aurora1 - Jul 31, 2013 om 06:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@nonna,
Je zou dit (klik) filmpje eens kunnen bekijken, het stukje voor Windows nadat ze daar de toolbar meegeïnstalleerd hebben, misschien is bij jou ook via de icoon de Uninstall mogelijkheid te vinden.
En lees dit (klik) en klik eens door. Op deze site staat alles duidelijk met plaatjes stap voor stap aangegeven wat te doen.
Lees alles eerst eens rustig door voordat je opnieuw aan de slag gaat.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2013 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

Ik kan nog 2 mogelijkheden bedenken:
1. Typ softonic in het zoekvak en verwijder de eventueel gevonden zaken.
of:
2. Start de compu in veilige modus en pas systeemherstel toe met een datum VÓÓR dat je nitro reader gedownload hebt.
Als je probleem daarmee opgelost zou zijn kun je nitro reader opnieuw downloaden en dan hopelijk zónder die zoekbalk!

Suc6