ci
door citaat Jan 28, 2007 om 15:55
Computers & telefonie

Zwart beeld

Hallo mensen

Bij het opstarten van mijn computer, krijk ik ineens een zwart beeld met een klein wit vlak in het midden met input output erop te lezen. Ligt dit aan mijn grafische kaart? zo ja hoe haal ik precies een update op. mijn Engels is op dit gebied niet zo goed.

Groetjes Ann

449 7 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Jan 28, 2007 om 16:17
646 Antwoorden / 8 Vragen

Start de computer wel verder op? (m.a.w. na enige tijd komt het wel weer goed?)

Zo niet: Dat zou inderdaad aan uw kaart kunnen liggen, maar wellicht is de kabel gewoon losgeschoten en moet u die opnieuw aansluiten?

Probeer ook eens in 'veilige modus' op te starten! Zet de computer aan en blijf op 'F8' drukken totdat u een keuzescherm krijgt met daarin de keuze om normaal op te starten of in veilige modus. Selecteer 'Veilige modus', druk op 'Enter' en kijk of e.e.a. dan wel goed gaat. (De schermresolutie is dan wel lager) De kaart moet het dan nog wel doen natuurlijk!

Het ophalen van een update is niet te doen, zonder dat u op uw beeldcherm kunt kijken. Ga in dat geval langs de leverancier voor hulp.

Dam

gsm
door gsm - Jan 28, 2007 om 17:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Even eerst de kabel tussen PC en beeldscherm controleren op los zittende stekkers.

labswans
door labswans - Jan 28, 2007 om 17:53
1918 Antwoorden / 10 Vragen

opstarten in veilige modus

ga naar cpfiguratiescherm en daarna naar beeldshcerm

zet de verversingsgraag van uw beeldscherm lager op bijvoorbeeld 70 khz ipv 85 o.i.d

computer opnieuw laten opstarten in normale modus en dan zal het opgelost zijn

labswans

ha
door hansstoop - Jan 29, 2007 om 23:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bovenstaande antwoorden kunnen inderdaad de oplossing zijn voor uw probleem. Een kapotte videokaart bijvoorbeeld. Wat ook mogelijk is, is het probleem met het RAM geheugen. Dat is op te lossen, door een nieuwe geheugenstrip erin te doen. Last but not least kan het zijn, dat het Moederbord kapot is, (heb ik zelf meegemaakt). Dan moet een nieuwe Moederbord ofwel Motherboard geplaatst worden. Probeer alle suggesties. Succes.

edwardus
door edwardus - Jan 30, 2007 om 11:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zet zoals Labswans aangeeft de vernieuwingsfrequentie op een waarde die het scherm aankan, maar ook de resolutie (het aantal pixels) en de hoeveelheid kleuren.

Als een van deze waarden te hoog ingesteld staat, kan de monitor een dergelijke melding geven (of helemaal geen beeld geven).

to
door totuwdienst - Feb 1, 2007 om 22:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ann,

Misschien is het probleem niet zo erg als het zich laat aanzien. Als de videokaart even contact verliest met het moederboard, waar hij is ingeprikt, dan krijgt het beeldscherm geen signaal (wat dus bij jou het geval is). Misschien is de kaart ooit los geweest en niet meer met een schoefje vastgezet? als de computer dan ook maar even verschuift om wat voor reden dan ook, dan wordt de kaart door de stekker een beetje verschoven en dan heb je een (klein) probleem.

Maak de computer even open en contoleer of de kaart goed in de sleuf op het moederboard is gedrukt.

movieman
door movieman - Feb 1, 2007 om 22:20
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Op sommige monitoren zit aan de achter-, onder- of zijkant een schakelaar (microswitch) waarmee je tussen de verschillende video ingangen kunt kiezen. Misschien heeft u deze wel per ongeluk in een andere positie gezet tijdens het afstoffen ofzo...

Voor de rest kun je doen wat anderen reeds meldden.

Succes. ;-)