be
door bergje56 Dec 22, 2017 om 10:56
Elektronica & tv

4k

Hallo,

Enkele dagen geleden heb ik een LG49SJ810V Ultra HD 4K tv aangeschaft.
Misschien een domme vraag, maar hoe of waar in de instellingen kan ik nu vinden of deze tv is ingesteld op 4K (resolutie 3840x2160 pixels)?
Het beeld valt me behoorlijk tegen. Zeker niet beter dan dat van mijn 11 jaar oude Panasonic plasma tv.
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

A. van den Berg

1981 8 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Dec 22, 2017 om 11:21
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Om ook daadwerkelijk beter beeld te hebben zul je meer dan alleen tv moeten aanpassen. Daarnaast is zit afstand icm grote tv ook erg belangrijk om verschil te zien.
Daarnaast speciaal apparatuur voor 4k films en series. Wij hebben zowel de gewone ps4 als de ps4 pro op onze 4k tv aangesloten ( een voor de Kids, andere voor manlief). Dan zie je pas echt goed  verschil

Houd er ook rekening mee dat er speciaal voor 4K Ultra HD een nieuwe HDMI-standaard ontwikkeld is. HDMI 2.0 kan namelijk omgaan met 4k resolutie. Wanneer je een 4K Ultra HD tv koopt is dit zeker iets om rekening mee te houden. Voorlopig kun je voor een 4K Ultra HD tv wel gewoon elke high speed HDMI - kabel gebruiken.

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 22, 2017 om 11:21
509 Antwoorden / Vragen

De 4 K chip wordt automatisch aangestuurd als je een 4K DVD  of een 4K reclame bekijkt . Dat je Panosonic plasma TV hetzefde goede beeld geeft als je nieuwe TV is onzin ,daarvoor moet je beide toestellen maar eens naast elkaar zetten ik denk dat dan het verschil wel ziet als je naar een HD zender kijkt .

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 22, 2017 om 12:38
641 Antwoorden / 77 Vragen

Kijk je wel een HD zender? Je behoort dan een haarscherp beeld te zien.

4K gaat nog een stapje verder maar daarvoor heb je 4k signaal nodig.

me
door mein33 - Dec 22, 2017 om 12:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bergje56,

Wellicht een domme en/of overbodige vraag, maar heeft u wel een 4K abonnement en een 4K  modem en gebruikt u ook de bijgeleverde bekabeling van uw 4K provider ?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 13:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een 4K abonnement?
Een 4K modem? Modems werken met Mb's niet met resoluties.

me
door mein33 Dec 22, 2017 om 14:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Heb het e.e.a. in mijn "domme" vraag gecorrigeerd en herplaatst.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 22, 2017 om 13:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ga eens in het smart deel van uw tv naar YouTube en geef als zoekopdracht 4K demo video.
Uw zult dan nooit meer zeggen dat uw 11 jaar oude plasma überhaupt in de buurt kwam van deze tv.
Als u dat echt vindt dan raad ik u echt een opticien aan want het verschil is dag en nacht. :-)
U kijkt toch wel digitaal?

me
door mein33 - Dec 22, 2017 om 14:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Correctie op eerder bericht:

@bergje56,

Wellicht een domme en/of overbodige vraag, maar heeft u wel een 4K abonnement, een 4K  ontvanger, een daarbij behorend modem en gebruikt u ook de bijgeleverde bekabeling van uw 4K provider ?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 15:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Mein33 +je voor je snelle correctie

jo
door jorisw - Dec 22, 2017 om 14:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Welke content heb je gebruikt?

diumenge
door diumenge Dec 22, 2017 om 15:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon VHS videobanden, hoezo? ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 15:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Phhh ik was al bang voor VCC2000

ro
door ron503 - Dec 22, 2017 om 14:59
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Lcd tv's zijn niet tevergelijken met een plasma tv uit de begintijd maar terzijde. Ik heb even in de handleiding (die op de site van LG te vinden is) gekeken en niets over het handmatig instellen van de 4K resolutie kunnen vinden want de omschakeling van HD naar 4K geschiedt automatisch zodra er iets in 4K wordt uitgezonden en dat is bij tv uitzendingen tot voor zover ik weet nog niet het geval en zal gezien de grote investeringen ook nog niet snel gaan gebeuren. Ik persoonlijk vind de beeldkwaliteit van een LG tv niet bijster mooi maar met wat stoeien met de beeldinstellingen valt er nog veel te verbeteren.