pr
door profijt Feb 16, 2017 om 12:28
Elektronica & tv

Aanslag van de Luchtbevochtiger

Wij hebben een Medisana luchtbevochtiger en die staat in de woonkamer en s'nachts in de slaapkamer.
nu had ik in de handleiding gelezen over een witte aanslag, die ontstaat op de meubels.
nu dacht ik, maar dan krijg ik dat misschien ook in de longen en is dat wel gezond op den duur, is daar iets over bekend.
een bijkomend voordeel is bij bevochtigen en lucht reinigen, dat wij een veel schonere neus hebben en dieper slapen en langer.

17037 3 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 16, 2017 om 12:37
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Profijt ,

Lees hier eens veelgestelde vragen ,

Onderhoud

Hoe vaak moet ik mijn luchtbevochtiger reinigen?

Reinig de luchtbevochtiger minstens 1 keer per maand. In ons assortiment vind je schoonmaakmiddelen van verschillende merken.

Waarom heb ik een ontkalker nodig?

In water zit kalk dat zorgt voor aanslag in de luchtbevochtiger. Om de levensduur van het apparaat te verlengen gebruik je een ontkalker. Ultrasone luchtbevochtigers hebben een ontkalkingspatroon nodig om wit stof op je meubels tegen te gaan. Ververs de korrels in het ontkalkingspatroon elke maand.

Wat kan ik doen om bacterievorming in mijn luchtbevochtiger tegen te gaan?

Er bestaan verschillende producten die het water in jouw luchtbevochtiger gezond houden. De Ionic Silver Stick of Ionic Silver Cube plaats je in het water van de luchtbevochtiger. Deze producten zorgen ervoor dat bacteriën geen kans krijgen. Er bestaan ook vloeibare producten die je periodiek in het water druppelt.

Waarom heb ik een waterfilter nodig?

Een waterfilter filtert kalk en andere bacteriën uit de lucht. Daarnaast zijn er speciale filters voor koudwaterverdampers. Dit zijn verdampingsfilters die niets uit het water filteren maar ervoor zorgen dat de ventilator het water de lucht in kan blazen. Deze vervang je elke 3 maanden bij intensief gebruik.

Hoe vaak moet ik het filter vervangen?

Verdampingsfilters voor koudwaterverdampers vervang je elke 3 maanden bij intensief gebruik. Waterfilters voor ultrasone luchtbevochtigers vervang je ongeveer elke maand.

Problemen

Hoe kan het dat er een witte stoflaag over mijn meubels ligt?

De witte stoflaag kom uit de ultrasone luchtbevochtiger. Mineralen in het water, waaronder kalk, vormen dit witte stof. De luchtbevochtiger blaast het vervolgens de lucht in. Wanneer er geen goed ontkalkpatroon in de luchtbevochtiger zit blijft dit probleem zich voordoen. Plaats een nieuw ontkalkpatroon in de luchtbevochtiger en de uitstoot van wit stof verdwijnt.

Ik heb een wateronthardingsinstallatie in huis en toch heb ik last van een witte stoflaag in huis. Hoe kan ik dit voorkomen?

Ook wanneer je een wateronthardingsinstallatie hebt, is het nodig om ontkalkingsmiddelen te gebruiken

Bron : luchtbevochtigerstore.nl

Wi
door Wil_H - Feb 16, 2017 om 12:42
270 Antwoorden / Vragen

De witte aanslag is kalk en deze zet zich alleen af als je je apparaat niet naar behoren onderhoud. Jij zult er geen last, hinder of gevaar van hebben als je de bevochtiger volgens aanwijzingen van de fabrikant schoon houdt.
Ik heb zo'n ding ook jaren in een flat gehad waar de lucht anders ontzettend droog was en heb er veel profijt van gehad.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2017 om 20:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En als u genoeg van die machine heeft kunt u altijd nog een paar papyrusplanten neerzetten in bijv. accubakken met water.....