lisboa
door lisboa Sep 17, 2005 om 12:40
Elektronica & tv

Advies bij aanschaf nieuwe TV

Help wie kan me (goed) advies geven over aanschaf van nieuwe TV? Ik wil geen plasma ook geen LCD TV omdat die a. duur zijn (als je een goede wil) b. via analogelijn (kabel) geen goed beeld hebben.

Budget is ruim maar wil niet te veel geven het moet een goede merk zijn en langer meegaan. Moet ook niet te groot zijn (achterkant vooral).

Dank

285 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 18, 2005 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nu een ruim budget hebt een een tv wil kopen voorlangere tijd... kom op dan koop je geen CRT tv meer. Vooraanstaande fabrikanten zoals sony en panasonc maken niet eens meer >55 cm crt tvs meer! philips is aan zijn laatste serie bezig. Het is onzin dat goede LCD tvs geen goed beeld geven op een analoog signaal. Als je toch per se een normale tv wilt dan is de pixel plus en pixel plus 2 serie van philips op dit moment met afstand het beste.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2005 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke welke?? Graag meer info. Ik wil gewoon nog niet een LCD of plasma tv kopen (ga toch niet meer dan 1500 euro betalen).

ve
door verwijderd - Sep 19, 2005 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel de pixel plus serie van philips, ik zou zeggen op naar de winkel en kijken! Ik ga geen typenummers lopen opzoeken maar o.a. 28pw95xx. een leuke lcd tv kost echt niet meer dan 13-1400 euro trouwens. dan heb je a-kwaliteit 66 cm breedbeeld, HD ready. Straks wordt over 3 jaar digitale tv aangeboden in HD kwaliteit (meer dan 3 keer zo scherp en 64 keer zo veel kleuren als normale PAL tv). daar kun je niets mee tenzij je een HD-ready LCD of plasma koopt.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop de goedkoopste televisie die er is. Ook de duurdere apparaten gaan
na de garantietermijn kapot en gaat de goedkoopste kapot, koop je
gewoon een nieuwe.

Wel kijken of er voldoende opties opzitten die je evt. nodig hebt.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2005 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

een plasma tv zou ik zo wie zo niet aanschaffen en niet alleen vanwege de prijs. Ik heb al heel wat klachten gehoord over plasma tv's. Ten eerste, als je ze aan de muur bevestigd kun je iedere paar maanden je muur opnieuw verven, omdat ze de muur "vervuilen". daarnaast kan het scherm inbranden en strepen gaan vertonen.

Een lcd tv is ee goede optie. Wat betreft de prijs: Je hoeft echt geen 1500 euro of zo uit te geven voor een goede lcd tv. Een 66 centimer lcd tv heb je al vanaf een 800 euro en dan praten over bijvoorbeeld een Grundig.

Zoek je een iets kleinere maat (bijvoorbeeld een 51 centimeter) dan ben je voor een 450 tot 500 euro klaar (Heb je bijvoorbeeld een sharp of Samsung, waar absoluut niets mis mee is - ik heb onlangs een Sharp lcd tv gekocht voor in de slaapkamer van 51 centimeter voor 495 euro).

Kijk gewoon eens goed rond. Je ziet genoeg leuke aanbiedingen (bijv. bij de Mediamarkt).

Een gewone breedbeeld tv heb je tegenwoordig al vanf aan 350 euro. Maar goed, dan zit je dus wel met zo'n grote achterkant .

Lcd tv's zijn in die zin ideaal, dat ze smal en licht van gewicht zijn. En wat prijs betreft is het een kwestie van goed vergelijken. Zoals ik al schreef hoef je acht geen 1500 euro of zo uit te geven voor een dergelijke tv. Vaak betaal je voor extra's (zoals picture in picture) waar je zo wie zo buiten kunt.

Succes, Miguel.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2005 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou gewoon een CRT kopen. Die LCD hebben minder mogelijkheden, kennen nog allerlei probleempjes en zijn duur.

Tegenwoordig is de kwaliteit bijna hetzelfde, dus koop een gewoon (merk)tv , en probeer de afstandsbediening eens uit, kijk naar de zapsnelheid (sony vaak langzaam), aansluitingen en neem een 100Hz met lekker veel teletekstgeheugen:)

ve
door verwijderd - Sep 21, 2005 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog even terugkomend op de pixelplus serie van philips, die staat zeer
hoog aangeschreven. Ik heb zelf een 32PW9528 en super beeld (ook met
analoge lijn) om het nog beter te maken heb ik gekozen voor digitale
televisie. Als je dus geen LCD of iets anders wilt, kijk dan hier naar
op www.kieskeurig.nl kan je gelijk zien waar je goedkoper uit bent. Zo
heb ik ook ruim 300/500 euro bespaart.