bremi13
door bremi13 Mar 8, 2014 om 23:01
Elektronica & tv

AEG wasautomaat stopt bijna op het van het cetrifugere.

Onze 5 jarige AEG wasautomaat 914-52-4411/03 stopt bijna op het einde van het centrifugeren. Hij gaat steeds met stapjes sneller draaien en stopt dan. Het lampje start/pauze gaat dan knipperen. De koolborstels zijn nog 2 cm lang en zien er nog goed uit. Wat kan dat zijn.

1326 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht onbalans van het wasgoed? Om op zijn snelst te kunnen draaien, moet het wasgoed goed verdeeld zijn.

bremi13
door bremi13 - Mar 8, 2014 om 23:12
33 Antwoorden / 17 Vragen

Als de trommel leeg is doet hij het ook

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

AEG heeft een site. Misschien kunt u bij hun veelgestelde vragen het antwoord vinden.

Klik hier

zoekster
door zoekster - Mar 8, 2014 om 23:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien is de printplaat kapot.

jantje7
door jantje7 - Mar 9, 2014 om 07:46
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ja, en zo noemde mijn vrouw nog 35 dingen op.
Toen de fout gevonden was zij ze "Dat had ik toch gezegd!!!".

Ja het kan velen oorzaken hebben, zeer wel mogelijk dat de trommel aan het loskomen is.

ro
door ron530 - Mar 9, 2014 om 08:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bekijk de lamellen op het anker eens goed. Mogelijkerwijs is er een lamel omhoog gekomen, het anker niet schoon schuren want de kans bestaat dat de harde laag er af geschuurd wordt. Als het anker niets raars vertoont dan komen toch de borstels in aanmerking twee centimeter lijkt veel maar als de nieuwe drie centimeter lang zijn dan kunnen er al problemen ontstaan. Tip, zoek de maat van de borstels eerst op internet daar is de oorspronkelijke maat zo te vinden.

wolfenjong
door wolfenjong - Mar 9, 2014 om 11:52
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als de machine de was wel wast en spoelt, maar niet centrifugeert kan het zijn dat hij te vol is, en of er zit te weinig was in, laat staan leeg, althans onze AEG doet het dan ook niet, zal wel een beveiliging zijn.

Succes er mee.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 9, 2014 om 12:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer te wassen zonder Centrifuge en ga na afloop alleen Centrifugeren.

Vaak is de klok defect en zeer prijzig te herstellen.
De losse Centrifuge werkt dan wel en in programma niet meer.

Probeer het eens want reparatie is duur....
Ik doe het zelf ook en dan 2x voor sneller drogen dus eerst zonder en dan 2x centrifugeren.....
Eerste keer op 1000 toeren en 2e op 1400 en dan rammelde het ook minder als niet perfecte balans in trommel zou zijn.

bremi13
door bremi13 - Mar 9, 2014 om 12:24
33 Antwoorden / 17 Vragen

Hij stopt ook leeg, begint wel te draaien en gaat stapsgewijs sneller maar stopt dan opeens.