ls
door lstienen Apr 15, 2012 om 11:34
Elektronica & tv

Afstandbediening van tv sony brava werkt niet meer

Hallo,
De afstandsbediening van mijn tv werkt opeens niet meer.
Heb nieuwe batterijen geplaatst maar dat helpt niet.
Heeft iemand een idee?
Bvb L.

20067 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje flauw, maar hij is stuk denk ik...

Als je een digitale camera of telefoon met camera hebt dan kan je via de camera naar het lampje van de afstandsbediening kijken. Als je dan een knop indrukt zie je normaal het infrarode licht (knipperen). Dus als je niets ziet, dan is de AB misschien echt stuk. Zie je wel wat knipperen dan ligt het misschien aan de TV.

Weet je zeker dat de nieuwe batterijen vol zijn? En zit er niet een knopje op om een ander kanaal te kiezen ofzo? En dat dat per ongeluk is omgezet?

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lstienen,

Probeer eerst vast te stellen wáár het probleem precies ligt. Het kan de AB zijn, maar kan ook aan de TV liggen. Dus:
1. TV uitschakelen, netsnoer losnemen, 10 minuten uit laten staan, netsnoer weer aansluiten en opnieuw testen.
2. Voor de zekerheid de batterijen doormeten.
3. Je AB proberen op een andere Sony TV (buren/kennissen of desnoods even de AB meenemen naar een winkel en dáár uitproberen)

Mocht het de AB zijn, dan is het de vraag hoe oud de AB (TV) is. Wellicht is er nog garantie? En anders wordt het een nieuwe. Hecht je aan een originele, dan kost die ongetwijfeld veel geld, maar je kunt ook een gewone universele AB kopen in de winkel, die zijn er vanaf héél goedkoop tot heel duur......

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de meeste afstandbedieningen kan je meerdere apparaten bedienen. Het kan zijn dat je per ongeluk het knopje van een ander apparaat ingedrukt hebt. Dan doet hij het niet meer voor de TV, tenzij je TV weer indrukt.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zondag 15 apr 2012, 11:46:

Probeer eerst vast te stellen wáár het probleem precies ligt. Het kan de AB zijn, maar kan ook aan de TV liggen. Dus:
1. TV uitschakelen, netsnoer losnemen, 10 minuten uit laten staan, netsnoer weer aansluiten en opnieuw testen.
2. Voor de zekerheid de batterijen doormeten.
3. Je AB proberen op een andere Sony TV (buren/kennissen of desnoods even de AB meenemen naar een winkel en dáár uitproberen)

Of doe wat ik zeg en bespaar je een hoop tijd en onzin.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, daar is winterman weer en gelijk is het afzeiken weer begonnen......

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@diumenge,

Leuke tip! ???

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien was dat antwoord al gegeven door diumengeWeet je zeker dat de nieuwe batterijen vol zijn?" En zit er niet een knopje op om een ander kanaal te kiezen ofzo En dat dat per ongeluk is omgezet?"

freya schreef op zondag 15 apr 2012, 12:46:
Ach, daar is winterman weer en gelijk is het afzeiken weer begonnen......

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zondag 15 apr 2012, 12:46:
Ach, daar is winterman weer en gelijk is het afzeiken weer begonnen......

Wewl eens van KISS gehoord expert?

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

TS heeft hier geantwoord.

Was inderdaad een verkeerd knopje.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 15 apr 2012, 13:26:
freya schreef op zondag 15 apr 2012, 12:46:
Ach, daar is winterman weer en gelijk is het afzeiken weer begonnen......

Wewl eens van KISS gehoord expert?

Voor de duidelijkheid: klik hier.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 15 apr 2012, 13:26:
freya schreef op zondag 15 apr 2012, 12:46:
Ach, daar is winterman weer en gelijk is het afzeiken weer begonnen......

Wewl eens van KISS gehoord expert?

Kiss or Btw !?

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 15 apr 2012, 11:42: Beetje flauw, maar hij is stuk denk ik...

Als je een digitale camera of telefoon met camera hebt dan kan je via de camera naar het lampje van de afstandsbediening kijken. Als je dan een knop indrukt zie je normaal het infrarode licht (knipperen). Dus als je niets ziet, dan is de AB misschien echt stuk. Zie je wel wat knipperen dan ligt het misschien aan de TV.

Dat werkt vooral bij wat oudere camera's. Vrijwel alle nieuwere camera's hebben een sterker IR filter. ALs je de AB test met een camera die niet gevoelig is voor IR, dan kan je de verkeerde conclusie trekken. Dus eerst de camera checken met een AB waarvan je zeker weet dat die goed is.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar ik zag dat Istienen onder een nieuw topic eveneens vandaag over hetzelfde (zie 12:11) de oplossing van het mysterie heeft onthuld: er had iemand een verkeerd knopje ingedrukt.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het risico dat ook ik een bak st***t over me heer krijg, zijn de contactpunten in de ab schoon en zijn de veertjes niet "lam" door de tijd dat ze altijd onder druk hebben gestaan? Geen/slecht contact dan doet tie het ook niet.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwemmer, @mahadma,

Zie mijn antwoord van 13.29 uur!!

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Exusie, over de kop gezien door de "gezellige" discussie.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zondag 15 apr 2012, 14:58: Met het risico dat ook ik een bak st***t over me heer krijg, zijn de contactpunten in de ab schoon en zijn de veertjes niet "lam" door de tijd dat ze altijd onder druk hebben gestaan? Geen/slecht contact dan doet tie het ook niet.

een bak st***t over me heer krijg???

Wat voor kinky ideeén hou jij er op na???

Probleem is trouwens meer dan 2 uur geleden al opgelost, dus erg nuttig advies.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

zondag 15 apr 2012, 12:46

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoedelijk blijft er 1 andere knop hangen en 2 tegelijk accepteerde deze afstand bediening niet.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zondag 15 apr 2012, 17:10: Vermoedelijk blijft er 1 andere knop hangen en 2 tegelijk accepteerde deze afstand bediening niet.

Ook brilliant. Probleem is 5 uur geleden al opgelost.