blubber2
door blubber2 Jul 11, 2008 om 15:16
Elektronica & tv

Afstandsbediening tv met digitale televisiedecoder(kabel)

heb sinds kort een lcd tv en daarbij een digitale decoder van 'ziggo' erbij gekocht. Met mijn afstandsbediening (AB) van mijn tv kan ik dan niet meer zappen, wel weer het geluid beter doseren dan de AB van de dig.decoder.Voor teletext moet ik weer mijn AB van tv; net als aan/uit van standby!(mijn Samsung heeft niet eens meer een aan/uit knop!! standby verbruik is zeeeer laag zeggen ze). De AB van ziggo heeft zeer beperkte functies maar die van mijn lcd tv juist lekker veel, alleen heb ik daar dus nu niks aan omdat die niet met die decoder werken.We grijpen nog steeds regelmatig de verkeerde AB en krijgen van deze 'dubbele eenheid' een behoorlijke dik sik.

Iemand een ideetje of slimme goedkope tip voor mijn 'probleem'?

396 6 Rapporteer

freya
door freya - Jul 11, 2008 om 15:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo blubber2,

Dat is juist het probleem met die decoders, je hebt er altijd die bijbehorende AB nodig om van zenders te kunnen wisselen. Er is eigenlijk maar één goede oplossing voor en dat is het aanschaffen van een universele 'programmeerbare' AB. Je kunt daar dus al je AB's in kwijt.

Logitech heeft er een hele serie (Harmony) van. Via de online database zijn van zo'n 2500 fabrikanten de AB's van 80000 modellen beschikbaar. Alle basisfuncties zijn dus al beschikbaar. Hele specifieke functie's kun je 'handmatig' programmeren.

Neem eens een kijkje op de website van Logitech zou ik zeggen. (www.logitech.com)

m.vr.gr. Freya

blubber2
door blubber2 - Jul 11, 2008 om 23:13
34 Antwoorden / 7 Vragen

dat is een goed idee

dank je wel

blubber2
door blubber2 - Jul 11, 2008 om 23:15
34 Antwoorden / 7 Vragen

met deze details waar ik moet letten heb ik zeker profijt van

ook jij hartelijk bedankt

kiran
door kiran - Jul 11, 2008 om 23:15
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo blubber(tje)2      (leuke naam)

Wat te denken van een universele afstandsbediening. Dan wel een goeie halen en niet voor 3,- euro bij Blokker.

Bij bv Scheer en Foppen voor 19,95 euro kan je een mooie uitgebreidde AB aanschaffen. Let er dan wel op dat je de juiste code's van jouw apparaten erin kwijt kan.

Als je 't zou overwegen, zou ik de specificaties meenemen naar de winkel. Is maar een ideetje....

Succes

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 13:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je geluk hebt kun je met een zoveel-in-een universele toe. Ik heb er een van de Aldi die ik persoonlijk erg mooi vind. Alleen ... na die tijd heb ik een satelliet ontvanger erbij die deze AB niet ondersteunt. Het is geen onbekend merk, maar ja, die AB kent maar zoveel merken/types.

Zodoende heb ik ook een Logitech Harmony 555 (niet goedkoop!) aangeschaft. Wel een mooi ding, maar het is nog niet zoals ik 'm wil hebben. Je moet er flink wat tijd in investeren om 'm helemaal goed in te stellen (of je wensen naar beneden bijstellen).

Een van de onhebbelijkheidjes waar ik nog mee worstel is dat hij, als ik wil schakelen tussen de activiteiten TV-kijken (satelliet) en bijv. DVD kijken, hij ófwel eerst de TV en de satelliet uitzet, om daarna de TV en de DVD aan te zetten (optie overige apparaten uitschakelen), ófwel de TV uitschakelt en de DVD aanzet (optie apparaten aan laten staan, aan/uit functie zet dan de TV uit omdat TV onderdeel is van beide activiteiten). Je kunt wel met de Devices-knop alles afzonderlijk bedienen, maar dan werken sommige knopjes weer anders dan ik in de Activiteit had ingesteld. Beetje jammer. Misschien komt er nog een oplossing. Het is een zeer vernuftig dingetje, maar het is wel even wennen/stoeien.

Liever had ik gezien dat mijn Aldi AB ook mijn satelliet kon bedienen.

aajee
door aajee - Jul 12, 2008 om 13:11
118 Antwoorden / 5 Vragen

Zit in ongeveer dezelfde situatie. Al die afstandsbedieningen. Gebruik nu de Harmony 525 van Logitech. Digitale decoder en TV echt met een AB te bedienen.