tu
door tulpje Oct 7, 2010 om 17:53
Elektronica & tv

Afstandsbediening

hallo allemaal

ik heb op de slaapkamer een red star 229e dvd speler staan.
nu is het geval dat ik de afstandsbediening kwijt ben. ik heb nu een universele 9 in 1 afstandsbediening maar heb de code voor de dvd speler niet. heeft iemand die voor mij? zonder de afstandsbediening kan ik wel dvd's afdraaien maar kan het menu van de dvd niet in om de ondertiteling erbij te zetten. wie helpt mij???

alvast bedankt
groetjes tulpje

2193 14 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 7, 2010 om 18:02
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Al gezocht op het WWW met goggle?
Heeft u bij 9 in 1 geen boekje gekregen met code's?
En wat vindt u op de website van de 9 in 1 regelaar?

Afijn, even zoeken dus.
Welk merk regelaar is het trouwens?

Tot later, poltol

poltol
door poltol - Oct 7, 2010 om 18:02
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Al gezocht op het WWW met google?
Heeft u bij 9 in 1 geen boekje gekregen met code's?
En wat vindt u op de website van de 9 in 1 regelaar?

Afijn, even zoeken dus.
Welk merk regelaar is het trouwens?

Tot later, poltol

tu
door tulpje - Oct 7, 2010 om 18:07
69 Antwoorden / 53 Vragen

ik heb op google gezocht maar kan het niet vinden
ook in het boekje staat het merk niet vermeld
het is een merkloze afstandbediening

poltol
door poltol - Oct 7, 2010 om 18:22
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tulpje schreef op donderdag 7 okt 2010, 18:07]ik heb op google gezocht maar kan het niet vinden
ook in het boekje staat het merk niet vermeld
het is een merkloze afstandbediening

Wordt een moeilijke.
Maar .............. misschien weet iemand anders nog een [slimme] oplossing.

Succes, poltol

snah
door snah - Oct 7, 2010 om 19:15
654 Antwoorden / 61 Vragen

Probeer eens 1 van deze 3 codes
30759
30788
30898

Hans

tu
door tulpje - Oct 7, 2010 om 20:01
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 7 okt 2010, 19:15]Probeer eens 1 van deze 3 codes
30759
30788
30898

Hans

hoi hans
heb ik gedaan maar het moet een 3 cijferige code zijn
langere codes pakt ie niet
ik heb ook even in het boekje van mijn andere dvd speler gekeken en daar staan ook alleen maar 3 cijferige codes in
in ieder geval bedankt voor de moeite

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2010 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tulpje,

Probeer eens 506

Suc6

tu
door tulpje - Oct 7, 2010 om 20:27
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 7 okt 2010, 20:15]Hallo tulpje,

Probeer eens 506

Suc6

dat is hem ook niet
ik krijg het idee dat de afstandsbediening niet goed is
ik heb hem ook geprobeerd op mijn sony dvd speler die heeft code 001 en daar reageert hij ook niet op

snah
door snah - Oct 7, 2010 om 20:39
654 Antwoorden / 61 Vragen

Batterijen nog goed ?
Anders een nieuwe kopen , kijk eens op deze site
http://www.afstandsbediening-online.nl/assets/s2dmain.html?http://www.afstandsbediening-online.nl/

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2010 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag tulpje,

Helaas kan ik je niet aan codes helpen, maar misschien een tip: vaak staan in Kringlopers
bakken vol originele oude afstandsbedieningen voor een enkele E. Type en nr. van de ab noteren (te vinden in de gebruiksaanwijzing of via internet) en zoeken maar. Mij is vaker gelukt om zo weer een originele ab voor mijn apparaten te vinden.
Mijn ervaring met universele is dat vaak de menu optie niet werkt of niet goed werkt.

vr.gr.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 7, 2010 om 23:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ tulpje:

Dus de ab heeft de red star niet in het boekje staan. Weet de leverancier ook niet uit welke fabriek de red star 229 komt? Daar worden vaak meerdere merken dvd's in elkaar geschroefd welke uit dezelfde productielijn komen doch een ander (plak)merk hebben. Dan zou je dat andere merk in het boekje op kunnen zoeken en de betreffende code in kunnen kloppen.

Anders is er m.i. nog maar één methode: empirisch de code vaststellen. Dat duurt wel even, maar las je tijd hebt dvd's te kijken dan zul je daar ook wel tijd voor vinden.
Tijd is iets heel raars: je kunt er net zoveel van maken als je zelf wilt.
Succes gewenst.

Hardware ERror MAN.

beatrix_1
door beatrix_1 - Nov 24, 2011 om 22:21
10 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb een afstandsbediening naar afstandsbedieningonline.nl teruggestuurd (na telefonisch overleg). Nooit geld terugontvangen, reageert niet op mails en is telefonisch niet bereikbaar. Misschien wel failliet.

freya
door freya - Nov 24, 2011 om 22:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@beatrix:

Hun website is in ieder geval nog wel 'online'.....
Hoewel....'website'.....is wel een heel groot woord. Een student die een halve dag een cursus 'webdesign' heeft gevolgd, sleutelt waarschijnlijk iets beters in elkaar..... Persoonlijk zou ik bij een dergelijke 'webshop' nooit iets kopen....

Freya

beatrix_1
door beatrix_1 - Nov 26, 2011 om 08:22
10 Antwoorden / 7 Vragen

Ach ja, in dit geval ging het maar om een tientje, voor grotere bedragen zou ik inderdaad ook verder shoppen. Dat www.afstandsbedieningonline.nl nog online is, vind ik juist 'verdacht'. Als mensen lekker blijven bestellen en vooraf betalen... Dat de telefoon niet wordt opgenomen en niet op e-mail wordt gereageerd zegt mij meer.