ev
door eva3756 Jun 8, 2006 om 10:50
Elektronica & tv

Altijd sneuw bij RTL4

Wij hebben 2 televisies en kabel-tv in het hart van Amsterdam. Nu zie ik sinds een jaar of 3 dat RTL4 altijd 'sneuw op het beeld' heeft. Soms meer,soms minder.Maar het valt niet goed te kijken. Al de andere zender zijn foutelos klaar te ontvangen. Dit probleem heb ik ook met alleen een TV en een nieuwe kabel.Dit heb ik ook al getest. De andere RTLs zijn goed. Waroom alleen met RTL4? Zijn nog meer klanten met dit probleem? XXX uit A-dam

1783 41 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Eva,

mogelijk dat dit aan de kabel ligt. De ene zender heeft namelijk een sterker signaal dan de andere. Als RTL4 een wat zwakker signaal heeft met daarbij een 'goedkope' kabel, dan bestaat de mogelijkheid dat je een beetje 'sneeuw' krijgt.

Dus ik zou eens proberen met een andere kabel te kopen en hier niet op bezuinigen. Leg dit probleem maar eens voor in een winkel die specialiseerd is in TV's e.d.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk zit het videokanaal te dicht bij RTL4; vermoed dat een paar jaar geleden RTL4 van kanaal veranderd is.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens digitale tv werkt perfect zonder sneeuw en trillingen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je automatische fijnafstemming (finetuning) aan staan, of handmatige? Misschien kun je iets aan de fijnafstemming veranderen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk bedankt voor al deze keuzes en andwoorden! Ik heb 2 van de zelfde gewone, kleine,maar wel goede Sony-TVs (2 mensen/2 TVs) en ik vraag eerst nog eens in een goede winkel voor telefisie-kabel,aansluitingen ezv. Dat lijkt mij erg verstandig. Heb wel 1 jaar geleden ook kabel en 'knie' nieuw gekocht. Moet iets beters zijn. Helpt dit ook niet blijft het fakt: Alleen RTL4 heeft slecht ontvang! JA,misschien kan bij ik RTL4 eens vragen. Fijne dag nog!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals birdies al aangaf: waarschijnlijk veroorzaakt door Videokanaal in de buurt van kanaal van RTL 4. Kijk eens naar de "frequentie" van je videokanaal en naar de "frequentie" van RTL 4, misschien moet je het videokanaal iets "opschuiven"

Bassie (altijd al een kanaalzwemmer geweest)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eva,
Je schrijft dat het probleem is met 1 TV, dus niet met beiden? Kan het zijn dat het de TV in de slaapkamer is? Zo ja, heb je de kabel dan vanuit de woonkamer doorgetrokken naar de slaapkamer?
Als dit zo is, dan kan het wel eens zijn dat de kabel gewoon te lang is. Hierdoor kan verlies optreden in de beeldkwaliteit van enkele zenders, in jouw geval RTL4.
Laat maar even weten of dit het geval is.
Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een bij UPC bekend verschijnsel: http://www.upc.nl/index.php?PageID=147198&cid=72
Hier staat het volgende:
Wat doe ik bij een storing op RTL 4?

U ondervindt storing (ruis of sneeuw in het beeld) op RTL4. Mogelijk is er bij u sprake van interferentie.

- Wat is interferentie?
- Wat kunt u er aan doen?
enzovoorts de tekst is te lang om hier weer te geven, maar rtl4 schijnt nogal te lijden te hebben van digitale interferentie. Je kunt een extra goede kabel gratis bestellen, maar zie verder op aangegeven url.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Hier in Amsterdam-Noord hebben we precies hetzelfde probleem, je kan bij UPC (gratis) 'n nieuwe kabel (even op hun site kijken, aanvragen en dan sturen ze het op) krijgen, dat helpt wel 'n beetje.

Zie ook deze vraag :http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=644&qid=132275

Groeten, M.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoopte zo op een reactie uit Amsterdam = zijn niet alleen onze TVs-pffttt...2televisies bij mij met RTL4 sneuw.Deze UPC link wil ik zeker kijken.Ben niet echt technisch. En RTL4 is gelukkig geen van mijn favoriete zenders...en het moet toch goed werken.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

aansluitend op birdies: bijn zeker is de oorzaak een ander apparaat zoals een videorecorder, dvd Recorder die een RF signaal afgeeft op vrijwel dezelfde frequentie waarop u RTL4 ontvangt. De oorzaak kan ook nog zijn dat een dergelijk apparaat te dicht bij de TV staat. U mag daarbij bedenken, dat deze apparaten, de TV overigens zeelf ook nog, werkt als een kleine zender en dus signaal afgeeft. Zelf kunnen evntueel in de nabijheid aanwezige "draagloze" apparatuur de aanleiding zijn. Met betrekking tot Video en DVD is het uitgangssinaal (de frequentie) eenvoudig bij te stellen, zie de handleiding.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik woon in Den Haag en heb vanaf de wisseling van frequentie van RTL 4 al problemen.Heb een dure kabel gekocht nieuwe aan sluitingen en nog helpt het niets.Fijnregelaar daar gaat het ook niet mee. Bij CASEMA geven van die stomme antwoorden zoals uw digitale kastje geeft het niet goed door en die heb ik helemaal niet.Als ik gewoon kijk is het goed maar zo gauw de video aan gaat dan begint de ellende. Op ieder heel uur heb ik storing ook al staat alleen de tv aan. Visgraten erop en veel geknetter. Dus geef mij eens door wat ik verder nog kan doen.De Tv in mijn slaapkamer heeft helemaal geen beeld meer ook alleen sneeuw.Het is om doodziek van te worden. Wie heeft de oplossing waar je wat aan hebt.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw, heer,

u bent de enige niet in Amstedam waar rtl 4 sneeuwt. Mijn buren, wij wonen in het Oostelijk Havengebied hebben er ook last van. Zij hebben al eens contact gehad met Rtl 4 en kregen toen inderdaad het advies over een andere kabel. Volgens mij is het een probleem van Rtl 4.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had geschreven dat ik in DEN HAAG woon dus ook bij ons kan het een probleem zijn.De kabelmaatschappij doet hier niets aan dus zo sukkelen we maar door met slechte ontvangst op RTL 4.

Voor de zenderwisseling was er geen vuiltje aan de lucht dus aan wie ligt het nu? Al sinds die tijd ben ik bezig met van alles te proberen. En zelfs fijnregelen doet hier niets

Dus denk toch dat het door de kabelbeheerder ligt.

Vr Gr. Mevr. E.M.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste radenmaar,

Zoals je hierboven had kunnen lezen ligt het bij jullie hoogstwaarschijnlijk aan het kanaal waarop de video "uitzendt". Dit kun je wijzigen in de videorecorder, zie handleiding.

Verder zou ik je willen verzoeken niet met een vraag in te haken op een vraag van een ander, die is daar niet mee geholpen en het wordt er onoverzichtelijk van. Gelieve een nieuwe vraag op te starten in zo'n geval.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oostelijke Havens? Dat is dicht bij mij. En in de rest van Nederland ook? Dat heet  zeker: Het is een RTL4 probleem!!! Ik heb geen casema of digitaal TV. Sinds een jaar of 15 kijken wij gewoon UPC via de kabel. Fijnafstemming valt ook niets mee te regelen. Ben een Mevr. en zal tochwel eens bij RTL4 'mopperen'. Daar ben ik duits en wil het wel weten. Of eens voor digital TV kijken? Alleen voor RTL4 loont dat dan? Dit is wel een andere vraag.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halo Eva

Kan je eens bij de buren vragen hoe het daar is?????

Als het daarhet zelfde is dan moet je de leveransier van je kabel eens vragen of ze het signaal van rtl4 iets willen sterker willen instellen ,dit kan je vragen als er meer in jouw buurt de zelfde klachten hebben...

Als het bij de Buren goed is ,moet je de tv eens regelrecht met een goede kabel op het antenne doosje aansluiten ZONDER VIDEORECORDERS er tussen als het dan goed is ,zouhet kunnen zijn wat men allemaal hier boven beweerd....

zo niet kan het aan het antenne doosje liggen mischien een draad los?

en anders een antenne versterker er tussen zetten...

Willem.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem in Amsterdam Noord - maar toen ik (tot vorig jaar) in Den Bosch woonde had ik gewoon precies hetzelfde probleem. Ik heb vanalles geprobeerd maar ik denk dat het er gewoon op neer komt dat mijn TV zelf 'iets te gevoelig' is voor de interferentie, een ander, klein tvtje wat ik heb doet het namelijk wel erg goed op rtl4.. idd gelukkig is rtl4 nou niet echt een ramp om te missen.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook wij, in Adam Noord, hebben hier erg veel last van. Als je weet wat we al aan geld hebben uitgegeven aan kabels, het beste van het beste van het helpt niet.

Gebeld met UPC en die zeiden dat het een "TEFAP" interferentie is, wat het betekende konden ze me niet vertellen.

Ook de gratis kabel van UPC gebruikt ook geen resultaat. Bij BCC toen duurdere kabels gekocht ook geen resultaat.

In de huiskamer is er redelijk naar te kijken maar in de eetkamer is is vaak niet om aan te zien. Dus ik denk dat als je de kabel gaat verlengen plus het feit dat ik denk aan zendmasten die storen dat RTL 4 nooit goed zal worden. En er wordt ook niks aan gedaan.

RTL 4 schijnt de enigste zender te zijn die via Luxemburg de lucht wordt ingeslingerd.

Mocht iemand wel weten wat een TEFAP inter enz...is dan wil ik dat graag horen.

Gelukkig maar dat het WK niet op RTL 4 wordt uitgezonden :-)

Klein lichtpuntje dus

Groet Lilly

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel eens gehoord dat een coax-kabel tussen TV en video de oplossing zou zijn.

Weet iemand daar iets van?

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

toevoeging: als niets helpt: RTL-4 via de video bekijken!

en evt. dan iets met fijnafstemming regelen.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Den Haag,Amsterdam en iederen die mij met deze vraag geholpen hebben: Van harte Bedankt! RTL was vroeger uit Luxemburg,dat wist ik wel. De veranderingen in hun systeem sinds RTL5 zijn dus ook een reden.Sommige van U hebben zo gelijk: Groot geld uitgeven alleen voor RTL4?OH NEE! Dat is het program niet waard. 2 van mij buren hebben wel het zelfde slechte beeld en kijken nooit RTL4. De bovenbuur heeft geen televisie, een huis een satelit-schotel en sommige buren kijken alleen DVDs ezv. "Ophra Winfrey, if You reed this,than You know what they do to Your program in NL!" Met deze zin wens ik U een heel fijne weekend en veel plezier voor al de Oranje-fans + het begin van de WM.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De goede mogelijkheid om zeker te weten dat het binnenkomende signaal iets mankeert is de kabel rechtstreeks aan te sluiten op de TV. Video's, splitters, DVD spelers, alles er tussen uit. Als dan nog RTL4 sneeuwt moet je je kabelmaatschappij vragen. Overal is RTL4 storingsvrij te ontvangen, dus aan die zender ligt het niet. Het is vrijwel zeker een of andere storingsbron. (Bij mij stoort bijvoorbeeld Ned.3) Gewoon proberen. Wie weet is het opgelost. Succes ermee.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon ook in Den Haag (Scheveningen) en heb ook dit probleem. Halla heeft gelijk: het helpt als je via het videokanaal kijkt! Wij hebben dit probleem alleen met de tv in de huiskamer; de doorgetrokken kabel in de slaapkamers heeft dat probleem niet.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 01:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Het hoofdkabel voor mijn TV is direct de UPC-doos in de muur van de huiskamer verbonden. Het TV van mijn man is wel in de slaapkamer met een kabel-verlengkabel (en zo een knie)? En toch  blijft het altijd het zelfde ' problem' . Met mooi weer is ietsje minder sneeuw. Heb ook net nog eens met andere buren gepraat en bij hun het zelfde =  echt+ook alleen een RTL4 problem. Wij moeten RTL 4 'aanvallen' of gewoon deze zender vergeten. Heb al een soort 'mopper-mail' aan RTL verzonden. Eens kijken wat ze zo schrijven. Dit is echt geen 1 huishouding of 1 TV problem. Sinds RTL5 op de kabel is kan ik RTL4 vergeten. Slecht verbonden= het programma en de ontvangst is in sommige delen van NL gewoon slecht! En ik ga niet voor 1 zender op digitaal televisie overstappen?! Zo belangrijk vind ik RTL4 dan toch niet. Het problem liegt echt bij RTL!

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 06:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@radenmaar: Ik woon OOK in Den Haag, en door de wisseling van frequentie van RTL4 kreeg ik dus ook last van sneeuw op deze zender. Door mijn videokanaal te veranderen was het over. Maar je hoeft mijn tip natuurlijk niet te proberen.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 08:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste video's zitten rond hetzelfde kanaal en als RTL daar toevallig vlakbij is komen te zitten dan kun je die inderdaad een stukje gaan verzetten.....wil niet bij alle video's !

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Nu komt een dom vraag: Elke televisie heeft een video kanaal die ik kan instellen? Ben niet technisch en mijn man ook niet. Vroeger had ik wel een DVD-player en die moest via een kabel in een groote vierkante doos achter in de TV.Sony special kabel. Of bedoelt U de zoek voor de verschillende kanalen die ik via het menu instel? Dat helpt niet en nooit. Deze doos achter in de TV is nu niet in gebruikt. Heb geen DVD of video player. En Dhr. Ik lees al de Kassa-berichten met plezier en veel interesse.Was toch mijn vraag en nu weet ik niet wat U met deze video-kanal instelling bedoelt.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

probleem ook in zoetermeer!!

sinds digatale tv ook op de kabel zit,verslechterd deze bij sommige zenders de ontvangst!!

koop een nieuwe kabel en gebruik metalen stekkertjes(dus niet die ouderwetse  wit/met metaal)

meestal zijn dan de klachten weg!!

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Birdies

Ik heb dit zeker al direct geprobeert maar het lukt op niet een enkele manier.Als ik de video wil afstellen dan stopt hij bij dezelfde frequentie en met fijnregelen lukt het ook niet.Ik ben al maanden bezig dus doe nu maar zo, als ik  iets wil zien op RTL4 en ook op een andere zender neem ik RTL op en kijk op een later tijdstip , maar is niet altijd leuk. Zeker niet met dancing wish the stars want dat was de uitslag al bekend. Dus dan is de lol er af. Maar verder is het behelpen maar wel te doen.Casema geeft ook geen goed alternatief.Bedankt voor je reactie en een fijn weekend.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

\Dat klopt want bij mijn video gaat het niet.Kan proberen wat ik wil dus blijf maar behelpen.Zie antwoord aan Birdie hierboven.Maar bedankt voor de reactie.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veranderen van het videokanaal moet je met je videorecorder doen, dus niet met de t.v. Dat deed ik dus ook eerst fout. Aangezien dat bij iedere videorecorder anders werkt, zul je de gebruiksaanwijzing er bij moeten halen.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriendin in Amsterdam Noord, nét over het IJ, heeft het ook. Ik heb er vaker over gelzen en er zijn veel mensen die dit probleem hebben. Het probleem schijnt bij de kabelaar te liggen. Die geven ook toe dat ze niet in staat zijn om dit goed door te geven. Alle goede tips ten spijt, aan u, uw toestel of uw kabeltjes ligt het dus niet. Massaal klagen bij de kabelaar UPC heeft wellicht zin.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey 'Sister': Aan zoiets dacht ik ook al! Zijn zo veel klanten met 'RTL4-sneeuw' en daroom nooit kijken.Kijk-zijvers zijn niet van belang voor RTL?! Heb ook nog eens buren gevraagt: De hele buurt zit met RTL4-sneeuw. Ik heb geen video/DVD recorder en gebruik deze gewone makkelijke witte+metal kabel-snoer voor 2 televisies.Geen digitaal! Werkte 10 jaar lang goed, tot ze van frequencie veranderten.Werkt nu nog goed met de andere 25 zender. En Mhr. bij U stoort NL3? Dit is lastiger dan RTL4. De betere kabel-versie wil ik zeker vragen + ook testen. De e-mail aan RTL is ook verzonden.Ja? Hebben ze mandaag iets te lezen bij RTL. Nieuwe naam voor RTL4= 'De sneeuw-zender.Ook in zomer met sneeuw-garantie'... hahaha... Sorry, met iets humor valt het best mee.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2006 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

DAAR MOET WEER EXTRA VOOR BETAALD WORDEN EN DAAR HEB IK GEEN ZIN IN.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2006 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet zo zijn dat RTL4 er eigenlijk niets aan kan doen, omdat ze bij de laatste "frequentieveiling" met de huidige frequentie zijn opgescheept?

Ik weet er vrij weinig van, maar dit lijkt mij een verklaring. Misschien dat bij de volgende frequentieveiling een andere zender op deze frequentie uitkomt...?

ve
door verwijderd - Jun 14, 2006 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Heb bij RTL4 een aanvraag gedaan. Hun andwoord was wie verwacht: Ik zal bij mijn kabelbedrijf (UPC) vragen en die schuiven het terug terug op RTL4. Zoiets had ik al gelezen. Vandaag ga ik voor Hutches tip bij mijn bekende vaakwinkel voor een beter kabel en infos over de frequenties vragen. Heb ook geen verstand van deze dingen. Testen wil ik het wel eens. Heel eerlijk: Kost zo een goede kabel teveel geld (= meer dan 40Euro) dan gaat RTL4 bij mij weg van de afstandsbediening = Wil hem niet verder kijken. Is ook iets dom: de rest van onze kabelprogram is super-goed. Prioriteiten zetten noem ik dit. Sorry voor taalfouten ben buitenlands.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij wonen in zeeland en hebben het zelfde probleem,wij vinden dit wel een probleem omdat we wel graag naar hun programma's kijken.

wij hebben ook de kabels en zelfs de tv doos vernieuwd maar niets hielp,

het vreemde is dat wij eigelijk niets draadloos kunnen bv de deurbel babyfoons stopcontakten enz zonder storing te krijgen soms doet ze het even en met een dag of 2 zijn ze dan kapot

wat hier de oorzaak van is weten we niet

suc6 in ieder geval!

ve
door verwijderd - Jun 28, 2006 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

 De specialwinkel voor televisie-dingen (wij kennen elkaar iets) en ze hebben mij eerlijk gezegt dat deze duur kabel ook niet helpt en het een bekent frequenzie problem is.Een satelitschotel helpt! Moet echt geen satelitschotel voor RTL4. Als U RTL4 belangrijk vind moet U tochwel 'kankeren' bij U kabelbedrijf. Dat is de aanbeveling van RTL4.Dus bij UPC en die doen toch niks. Verder weet ik het ook niet meer.Soms met goed weer lijkt het minder,zelfs wie goed. Dan komen iets wolken op en de 'RTL4-sneuw garantie' is terug. Waroom bestaat een tv-zender die niet keurig uitzend? Dat lijkt mij nu de vraag? Ik heb RTL4 nu echt op plaats 27 van al de zenders gezet. Ik wens U meer geluk dan ik had!

ve
door verwijderd - Jul 3, 2006 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hierover ongeveer negen maanden geleden UPC gebeld en volgens UPC lag het aan onze tv, ze hadden nog noooooooooooit van deze klacht gehoord. Er kon wel iemand naar komen kijken, maar dat moesten we dan wel zelf betalen...

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Eva,

Bij ons in Noord is sinds gisteren RTL 4 weer "goed" te noemen, maar nu is ARTE weer slecht, hopelijk is het bij jullie ondertussen ook verbeterd. Ik weet natuurlijk niet of het 'n "blijvertje" is.

Groeten, M.