la
door laurina2 May 9, 2016 om 12:26
Elektronica & tv

Antenne

Goede middag,
mijn Panasonic SC-HC49DB met draad antenne krijg ik niet meer aan de praat.
Voor mijn verhuizing werkte het prima maar nu...wat ik ook doe zo nu en dan even een geluidje en daarna niets meer.
Al geprobeerd op verschillende plaatsen maar niets.
Cool Blue gemaild die het apparaat opgestuurd wil hebben kosten € 39,95 altijd kwijt ,gerepareerd of niet.
Het ding is niet kapot is zeer zorgvuldig in eigen verpakking verhuisd.
Cool Blue geeft aan dat een ander soort antenne niet zal werken,weet een van u of dit werkelijk zo is?
Het betekent dat ik een apparaat van nog geen jaar oud weg kan doen.
Misschien is er toch een oplossing?,de draad zit met een grote schroef in het apparaat bevestigd,heb hier duidelijk geen verstand van.
Ik hoop op een oplossing,

Laurina

1519 8 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - May 9, 2016 om 12:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Test hem eens buiten, verleng de antenne etc. doet hij het dan nog niet heb je gewoon recht op garantie. Blijkbaar waren ze dat eventjes 'vergeten' bij cool blue..

costnix
door costnix - May 9, 2016 om 12:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u soms HR dubbel/triple glas? Dit houd een heleboel van de radiogolven tegen, zo niet alles.

Cookies
door Cookies - May 9, 2016 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is natuurlijk onzin dat je 39,95 zou moeten betalen, terwijl er nog garantie op zit. Dat klopt gewoon niet.

Dat de antenne geen signaal ontvangt, kan liggen aan bijv. betonnen muren, veel storende elementen enz. Al bij de ramen geprobeerd? Heeft deze Panasonic geen coax aansluiting?

la
door laurina2 - May 9, 2016 om 13:03
142 Antwoorden / 70 Vragen

Dag allemaal,

het is niet te geloven ik heb inderdaad van dat extra isolerende glas en betonnen muren.
Heb van die deuren die kunnen kiepen en heb daar de draad naar buiten geleidt .
Bingo muziek! en nu maar hopen dat het blijft werken ik zag het ding al naar de kringloop gaan .
Ik had al doorgegeven aan Cool Blue geen cent uit te geven omdat ik ervan uitging dat het apparaat niet stuk kon zijn.
Ik had alleen maar de simpele vraag aan hen of zij een antenne hadden die op het apparaat past,toen kreeg ik al zonder dat ik dat gevraagd had een reparatie verzoekformulier in de mail.
Dank allemaal en als het straks toch weer stopt heb ik de vraag wat is een coax aansluiting?
Misschien zou ik daar dan verder mee kunnen .
Maar...eerst even afwachten misschien is alles nu al in orde.

Laurina

marita5
door marita5 - May 9, 2016 om 13:41
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laurina2  ,

Ik heb de handleiding gelezen van uw apparaat deze werkt alleen met een antenne , en niet met een coax kabel ( witte kabel ) of tewel geen coax aansluiting lees bladzijde 71 van de handleiding , en ook wat betreft storingen die vind u allemaal terug in de handleiding .

Cookies
door Cookies May 9, 2016 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Coax kabel heb je ook in andere kleuren.

marita5
door marita5 May 9, 2016 om 13:48
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Dat weet ik dat het probleem is opgelost , Ts vroeg in haar laatste antwoord wat is een coax aansluiting? ook al zijn er andere kleuren Ts heeft er niks aan , apparaat heeft geen coax aansluiting dan is de kleur ook niet belangrijk .

Cookies
door Cookies May 9, 2016 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had mijn reactie ook al bewerkt. Had in 1e instantie over die vraag heen gelezen.

marita5
door marita5 May 9, 2016 om 13:57
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Heb ik gezien dat u de reactie had bijgewerkt , ergens overheen lezen gebeurd mij ook , kunnen we elkaar een hand geven ;-)

Cookies
door Cookies - May 9, 2016 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Coax gebruik je ook bij de t.v. Die kabel loopt dan van t.v. naar de wandcontactdoos van de provider.

Mooi dat het probleem is opgelost, niet mooi zoals CB heeft gereageerd op je vraag. Valt me vies tegen van ze.

Wel grappig dat ik gisteravond tijdens mijn speurtocht naar nieuwe audio apparatuur ook mijn oog had laten vallen op deze Panasonic (meer vanwege het design dan vanwege de prestaties) en OOK nog eens bij CB. Nog niet besteld, omdat ik er nog niet helemaal uit was.

la
door laurina2 - May 9, 2016 om 15:02
142 Antwoorden / 70 Vragen

Carola,

als ik het mag zeggen,

het is een fantastisch apparaat voor die € 220
Was  en ben als het zo blijft heel tevreden met het ding.
Met een USB stick je eigen muziek afluisteren en op de sleep-stand zetten knorren maar :>))
Ook het geluid vind ik prima de cd speler werkt ook heel leuk met het luikje dat horizontaal open schuift.
Enne...nee ik heb geen aandelen:>)

Cookies
door Cookies May 9, 2016 om 15:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik geloof meteen dat je geen aandelen hebt.;-)) Met usb eigen muziek afluisteren heb ik nu ook (Denon microset, traditioneel design). En over geluid/kwaliteit/mogelijkheden ben ik ook super tevreden, alleen kwa design past het niet meer in mijn interieur. Voor mij wordt deze Panasonic dus eigenlijk een achteruitgang. Daarom: twijfel, twijfel. Dus als ik overga tot aankoop van deze player, zal ik hem zeker online kopen, zodat ik hem zonder problemen kan retourneren. In ieder geval bedankt voor je input, neem ik zeker mee in mijn te nemen besluit.

la
door laurina2 - May 9, 2016 om 15:08
142 Antwoorden / 70 Vragen

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp,zo simpel maar je moet het wel even weten.
Cool Blue had dit ook wel even kunnen aangeven...
Ik ben een hopeloze a -techneut,maar heb ook even geleerd dat dit toestel geen coax kabel kan hebben.
Maar goed het ding werkt en hopen dat het zo blijft.

met groet Laurina