ho
door hos87 Sep 11, 2013 om 06:35
Elektronica & tv

Banding(strepen) in beeld samsung led tv

hallo,

op 28-6-2013 heb ik besloten om een nieuwe Samsung LED tv te kopen.
ik heb gekozen voor de Samsung UE50F6740, voor 1300 euro en heb deze gekocht bij Graus in Maastricht.
De tv kreeg ik snel geleverd, eenmaal thuis alles aangesloten te hebben vond ik het beeld er maar een beetje vreemd uitzien, maar dat zal wel aan de instellingen liggen.
alleen na een aantal dagen met instellingen proberen bleef het "rare" beeld aanwezig.
Na wat op internet gezocht te hebben vond ik een vergelijkbaar iets,
Vertical Banding hete het probleem, en schijnt te kunnen voorkomen bij Led tv's.
dit zijn verticale strepen die vooral bij egale beelden/kleuren te zien zijn.
dit is erg vervelend tv kijken omdat ze altijd aanwezig zijn.
Ik ben terug naar Graus gegaan, en ze vertelden me daar dat Selectro homeservice van samsung bij me thuis langs zou komen.
Volgens selectro is het inderdaad Vertical banding, maar zeiden ze dit kan een eigenschap van het scherm zijn en dus konden ze daar niks aan doen, ze wilden het scherm wel vervangen omdat er 1 lijn heel erg duidelijk zichtbaar was. maar voor de rest van de lijnen konden ze niks doen, en dat het na het vervangen van het scherm het zelfde was, of misschien nog erger, of net minder.
ik heb hiermee ingestemd om te kijken wat eruit zou komen.
Na het vervangen van het scherm is er nog steeds erg duidelijke vertical banding te zien.
Dus terug naar Graus in Maastricht, hier wouden ze me helpen door mijn tv in te ruilen op een andere tv naar keuze.
Alleen kreeg ik 100 euro minder ervoor terug als ik hem inruilde, ik vondt dit natuurlijk niet normaal om al 100 euro kwijt te zijn voor een tv met slecht beeld vanaf het begin.
dus zouden ze nog met samsung contact hebben, daaruit kwam dat ik zelf maar met samsung contact moet hebben om het probleem op te lossen.
Samsung verteld mij aan te telefoon dat Selectro nu verantwoordelijk is voor de garantie omdat zij het scherm al vervangen hebben. Samsung wil wel een monteur sturen maar dan moet ik zelf de rekening maar bij selectro gaan indienen.
ik ben hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan en heb selectro gebeld.
hier zeiden ze me dat ze er niks aandoen omdat Vertical banding binnen de normen van samsung valt.
ik vindt dit er vreemd, dat samsung tv's verkoopt met strepen in het beeld, daar geef ik toch geen 1300 voor uit??
dus ben ik maar weer terug naar graus gegaan, en ook graus vertelde dat ze verder niks kunnen en gaan doen omdat dit " normaal" is volgens samsung.
de enigste optie die Graus mij geeft is dat ze me 1199 terug geven voor de tv ipv 1299.
Ik wordt nu dus door 3 partijen niet geholpen en doorverwezen naar de ander.

Wat zijn nu mijn rechten? ik ben het er niet mee eens dat ik niet mijn volledige bedrag terug krijg.
ik wil gewoon een tv zonder vertical banding.
Ook vraag ik mij af waarom samsung dit " normaal" vindt? en dit gewoon verkoopt?
ik koop een tv en dan verwacht ik toch niet dat ik een beeld met strepen krijg?

ik had graag gezien dat Samsung mij een fatsoenlijke oplossing biedt.

35962 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hu
door hunk - Sep 11, 2013 om 12:13
20 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zo te zien is de zaak vastgelopen en zit er niets anders op dan naar de consumentenorganisatie
(indien lid) of de rechter te stappen.

jantom
door jantom - Sep 11, 2013 om 12:26
377 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft recht op een tv die voldoet aan de normen die de fabrikant hanteert.
Maar het apparaat dat u heeft (en dat kennelijk aan die normen voldoet) schept u geen genoegen want u merkt een verschijnsel op waar u geen vrede mee heeft. Terecht - ik zou dat ook niet acceptabel vinden.

Ik heb in het verre verleden een dure Philips tv gekocht (de eerste met digitaal chassis) en de vertekening van de beeldbuis was aanzienlijk. Een Philips-medewerker kwam bij me thuis en vertelde me (na de nodige instellingen te hebben uitgeprobeerd) dat het apparaat tóch viel binnen de normen die Philips hanteert.
Dat betekende feitelijk dat ik dit allemaal zo maar moest accepteren. Conclusie (diezelfde dag nog getrokken): er komt nooit meer een Philips tv in mijn huis.

Indien uw tv kan worden teruggeleverd adviseer ik u dat zo snel mogelijk te doen. Er zijn genoeg andere merken die goed zijn zoals Sony.

zoekster
door zoekster - Sep 11, 2013 om 12:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het is moeilijk om hierover een oordeel te geven, omdat ik niet kan zien hoe het bij uw tv eruit ziet. Een zeer lichte vorm kan wellicht acceptabel zijn. Maar als de Vertical Banding meteen in het oog springt is het ronduit onacceptabel. Op een forum heb ik gelezen dat het met een slechte verlijming van de lagen die deel uitmaken van het Led-scherm te maken heeft.
Als dit een terechte klacht is (daar ga ik vanuit) dan heeft u recht op kosteloos herstel of kosteloze vervanging. Zo staat het in de wet. Dus die 100 euro is uit den boze.
Lukt dit kosteloze herstel of vervanging niet, dan mag u de overeenkomst ontbinden.

U zou een brief en tegelijkertijd mail kunnen schrijven waarbij u de overeenkomst ontbindt, omdat het niet mogelijk blijkt dit probleem kosteloos te verhelpen. Maak daarbij gebruik van deze voorbeeldbrief.
klik HIER
aanpassen aan uw situatie.
Die stuurt u naar Graus, want daar heeft u de koopovereenkomst mee. En Graus is verantwoordelijk voor een goedwerkende tv. Zo hebben zij hem verkocht, niet als een tv met strepen.

Als Graus niet mee wil werken, dan zult u naar de rechter moeten stappen, maar dan staat het bedrag niet in relatie tot de proceskosten.Tenzij u zelf een dagvaarding kunt schrijven, of een jurist in de buurt heeft die u gratis wil helpen.

De andere optie is dan toch maar die 100 euro verlies nemen. Onbegrijpelijk overigens dat Graus moeilijk doet over die 100 euro, daar koopt u natuurlijk nooit meer wat.
En gaan ze dan die tv weer doorverkopen aan een andere klant, omdat er 'niets mis mee is'?
Ik begrijp ook niet dat er niemand van Graus is langsgekomen om eens te kijken hoe het eruit ziet. Op de mening van Samsung vertrouwen, tja dat is natuurlijk geen onafhankelijke partij! En dat je de normen van de fabrikant moet accepteren is natuurlijk onzin. U heeft recht op een goede tv.

Misschien is een andere optie nog te zeggen dat u met dit probleem op het Kassaforum staat.

Ik lees overigens op internet dat Vertical Banding inderdaad een vaker voorkomend probleem is bij Samsung. Geen aanrader dus deze serie Samsung TV's. Onbegrijpelijk dat die tv's nog op de markt zijn. Gewoon een productiefout.

Kunt u misschien een foto hier linken, zodat het ook voor ons is te zien?

h19l49
door h19l49 - Sep 11, 2013 om 12:49
121 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou in uw geval maar genoegen nemen met die regeling van die €100,- ook al is het niet terecht en niet netjes wat deze firma U flikt.
U hebt gewoon pech met dit type toestel aangezien Samsung er in de regel vaak als beste uitkomt en in menige testen de eerste 5 plaatsen scoort.
Zelf heb ik 4 pc schermen en 3 tv,s en veel randapparatuur voor de pc en ssd's van dit merk en ben daar zeer tevreden mee.
Samsung heeft zich op veel fronten wel degelijk bewezen qua kwaliteit, helaas kan het bij elk merk wel eens misgaan en dan komt het op service aan.

ko
door kobje - Sep 11, 2013 om 14:06
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sowieso is Graus niet de super zaak ( mijn ervaring), er zijn diverse andere zaken in deze stad waar de service nog goed is: Expert/Weerts/Media markt, als het toestel niet werkt naar behoren krijg je een andere/nieuwe, blijft het probleem kan men een andere tv aanbieden aan de vergelijkbare prijs, is een ander merk duurder dan moet je bij betalen, en nee maar genoegen nemen met die 100 euro!! er bestaat nog zo iets als garantie!! is het een fabrieks fout is dan blijft Graus verantwoordelijk, als dit probleem bij Samsung bekend is op internet had ik een ander merk gekocht, voor ik iets koop zeker een tv ga ik links of rechts een kijken/internet of winkel voor een vrijblijvend gesprek/advies. Ik heb jaren ervaring met Expert zei proberen altijd een oplossing te zoeken binnen de garantie en zelf nog erna en niks te rechter, alleen dat deze klacht hier staat betekend geen goede naam /service Graus.

blackjes
door blackjes - Sep 11, 2013 om 15:07
141 Antwoorden / 34 Vragen
0

U heeft een televisie gekocht waar U niet tevreden over bent. Heeft U dezelfde televisie in de zaak ook bekeken en was die wel goed??
U hoeft dit in ieder geval niet te accepteren. Samsung kan wel zeggen dat het aan de norm voldoet, maar Uw norm is anders dan van Samsung.
De firma Graus hoeft U niet te verwijzen naar Selectro of Samsung. Graus is Uw leverancier en U heeft alleen met hen te maken. Een televisie die nog volledig in de garantie valt moet vervangen worden met 100% teruggave van Uw geld. Als dit Graus geld kost dan klopt deze maar aan bij Samsung, dat is nl. hun leverancier. Zij verdienen ook weer aan de verkoop van een andere tv die U daar koopt. Anders was het als U elders een nieuwe tv zou kopen. Al zou je dat wel graag willen. Want de houding van Graus is niet reëel en zeer onzakelijk.
Blijft Graus volharden, dan zit er niets anders op om naar de Ombudsman te stappen of zelfs naar de rechter. Maar zover zal Graus het waarschijnlijk niet laten komen.
Ik wens U veel succes en alle sterkte met dit vervelende geval.

Blackjes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer