ho
door hos87 Sep 9, 2013 om 21:54
Elektronica & tv

Banding(strepen) in beeld Samsung UE50F6740 Led tv

hallo,

op 28-6-2013 heb ik besloten om een nieuwe Samsung LED tv te kopen.
ik heb gekozen voor de Samsung UE50F6740, voor 1300 euro en heb deze gekocht bij Graus in Maastricht.
De tv kreeg ik snel geleverd, eenmaal thuis alles aangesloten te hebben vond ik het beeld er maar een beetje vreemd uitzien, maar dat zal wel aan de instellingen liggen.
alleen na een aantal dagen met instellingen proberen bleef het "rare" beeld aanwezig.
Na wat op internet gezocht te hebben vond ik een vergelijkbaar iets,
Vertical Banding hete het probleem, en schijnt te kunnen voorkomen bij Led tv's.
dit zijn verticale strepen die vooral bij egale beelden/kleuren te zien zijn.
dit is erg vervelend tv kijken omdat ze altijd aanwezig zijn.
Ik ben terug naar Graus gegaan, en ze vertelden me daar dat Selectro homeservice van samsung bij me thuis langs zou komen.
Volgens selectro is het inderdaad Vertical banding, maar zeiden ze dit kan een eigenschap van het scherm zijn en dus konden ze daar niks aan doen, ze wilden het scherm wel vervangen omdat er 1 lijn heel erg duidelijk zichtbaar was. maar voor de rest van de lijnen konden ze niks doen, en dat het na het vervangen van het scherm het zelfde was, of misschien nog erger, of net minder.
ik heb hiermee ingestemd om te kijken wat eruit zou komen.
Na het vervangen van het scherm is er nog steeds erg duidelijke vertical banding te zien.
Dus terug naar Graus in Maastricht, hier wouden ze me helpen door mijn tv in te ruilen op een andere tv naar keuze.
Alleen kreeg ik 100 euro minder ervoor terug als ik hem inruilde, ik vondt dit natuurlijk niet normaal om al 100 euro kwijt te zijn voor een tv met slecht beeld vanaf het begin.
dus zouden ze nog met samsung contact hebben, daaruit kwam dat ik zelf maar met samsung contact moet hebben om het probleem op te lossen.
Samsung verteld mij aan te telefoon dat Selectro nu verantwoordelijk is voor de garantie omdat zij het scherm al vervangen hebben. Samsung wil wel een monteur sturen maar dan moet ik zelf de rekening maar bij selectro gaan indienen.
ik ben hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan en heb selectro gebeld.
hier zeiden ze me dat ze er niks aandoen omdat Vertical banding binnen de normen van samsung valt.
ik vindt dit er vreemd, dat samsung tv's verkoopt met strepen in het beeld, daar geef ik toch geen 1300 voor uit??
dus ben ik maar weer terug naar graus gegaan, en ook graus vertelde dat ze verder niks kunnen en gaan doen omdat dit " normaal" is volgens samsung.
de enigste optie die Graus mij geeft is dat ze me 1199 terug geven voor de tv ipv 1299.
Ik wordt nu dus door 3 partijen niet geholpen en doorverwezen naar de ander.

Wat zijn nu mijn rechten? ik ben het er niet mee eens dat ik niet mijn volledige bedrag terug krijg.
ik wil gewoon een tv zonder vertical banding.
Ook vraag ik mij af waarom samsung dit " normaal" vindt? en dit gewoon verkoopt?
ik koop een tv en dan verwacht ik toch niet dat ik een beeld met strepen krijg?

ik had graag gezien dat Samsung mij een fatsoenlijke oplossing biedt.

4626 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2013 om 06:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoewel ik het helemaal met je eens ben, zou ik nu toch kiezen voor geld terug/nieuwe TV. Dan ben je in ieder geval van de ergernis af en kan je normaal van je TV genieten. Daarna alsnog proberen de 100 euro terug te krijgen, maar de kans is niet zo groot dat dat lukt. Graus lost het toch redelijk netjes op naar mijn mening, maar nog niet helemaal.

Is de Vertical Banding ook zichtbaar bij andere samsung tv's in de winkel? Inderdaad redelijk absurd dat Samsung dat verkoopt. Ik weet wel dat toen ik a/h shoppen was voor een LCD tv (jaar of drie geleden), mij werd verteld dat samsung LCD-LED TV alleen led's aan de buitenkant hadden en daardoor niet als echte LED TV's aangemerkt konden worden. Wellicht is dat inmiddels veranderd, maar ik heb een Philips LCD-TV gekocht (geen LED), daar is zoiets ook zichtbaar op egale vlakken, komt volgens mij door de TL-buisjes die ze gebruiken ipv ledjes. Dus wellicht is deze TV van Samsung ook niet 100% LED? Lijkt mij sterk voor die prijs, maar toch...

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 02:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom niet bij vraag en beantwoord gezet dit probleem?

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 06:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Klopt, ga ik doen! Bedankt

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer