ko
door koningsjpc Apr 6, 2010 om 16:40
Elektronica & tv

Banners en trailers commerciele omroep

Wie wordt er ook zo ziek van de banners en trailers op de commerciele omroepen???? Je krijgt onderhand elk kwartier een banner te zien, die ongeveer 25% van het beeld beslaat en dat 7 dagen per week. Ook de trailers, die elke 15 minuten langs komen van o.a. Uri Geller, House, NCIS, Harry Potter en dat ook 7 dagen per week. Het zijn in die week telkens dezelfde banners en ook dezelfde trailers. Mails naar de commerciele omropene hebben geen effect, er wordt, behalve een ontvangstbevestiging, totaal niet gereageerd.

Jan Konings

339 3 Rapporteer

freya
door freya - Apr 6, 2010 om 17:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niet meer kijken. Ik kijk helemaal geen films meer via de commerciële zenders en wel om de volgende redenen:

1. Films zijn vaak aan de linker- en rechterkant afgeknipt om toch beeldvullend te zijn (je verliest dus een stuk beeld).
2. De audiokwaliteit is meestal matig (hooguit stereo) terwijl de films tegenwoordig 5.1 en/of DTS zijn.
3. De veelvuldige reclameblokken halen je helemaal uit de sfeer van de film.
4. De al genoemde banners (die de laatste tijd ook steeds groter lijken te worden).
5. Het gros van de films wordt toch al voor de zoveelste keer uitgezonden.

Goeie series kun je tegenwoordig in complete DVDboxen kopen en je ziet ook veel aanbiedingen van films op DVD. Dus als ik een film of serie écht wil zien of volgen, dan ga ik wel naar de winkel of desnoods even downloaden (al mag dat eigenlijk niet ;-P)

Freya

ko
door koningsjpc - Apr 6, 2010 om 18:08
68 Antwoorden / 4 Vragen

Freya,
Ben het met je eens, maar het gaat hier om ALLE programma's van de commerciele omroepen, dus niet alleen bij films. Bij willekeurig welk programma ook, krijg je deze "rottige" veel en veel te grote banners en de trailers.
Films neem ik meestal op op mijn harddiskrecorder en als er reclame is, spoel ik hem direct 10 minuten verder, zodat ik nagenoeg alle reclameblokken mis.

Jan Konings

freya
door freya - Apr 6, 2010 om 18:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar de zendtijd moet toch gevuld worden en dan val je dus toch terug op die herhalingen. En kijkcijfers zijn natuurlijk ook zeer belangrijk, dus wordt er zoveel mogelijk reclame gemaakt voor de eigen programma's.

Freya