sig442
door sig442 Jun 1, 2015 om 18:18
Elektronica & tv

BCC levert kapotte Nikon D5200

Zaterdag 23 Mei 2015 een splinter nieuwe camera gekocht (Nikon D5200 kit + wat extra camera gerelateerde producten), volgende dag brand de sensor kapot. Ik bellen met BCC, krijg ik een studentje aan de lijn die blijkbaar niet eens door heeft wat van producten BCC heeft. Dus ik met de trein naar Leeuwarden en regelrecht naar het filiaal aldaar. Situatie uitgelegd en werd een nieuwe body besteld als vervanging. Deze zou volgens de verkoper 29 Mei binnen komen zodat ik 30 Mei hem kon op halen.

Helaas, deze komt dus niet verder dan het hoofdkantoor! Ik dus weer bellen met het hoofdkantoor, weer een studentje die niets anders kan zeggen dan het papier dat voor hem ligt. Vandaag krijg ik dan een telefoontje van het filiaal in Leeuwarden dat de vracht door 'computer problemen' niet verstuurd zal worden en dus duurt het tot Vrijdag voor ik mijn camera pas kan ophalen. Opties die ik kreeg:

- geld terug -> Zal niet gaan zonder volledige verpakking, de doos waar alles in zit heb ik achter gelaten omdat ik niet met een enorme doos rond wil lopen. Ik heb alles prachtig mooi in mijn rugzak kunnen krijgen!

- Show model ipv een nieuwe body -> Ja die wil je echt hebben! Je weet dat mensen er graag aan zitten en de kans op gebreken is dan ook groot! Doe ik dus niet aan mee!

Ik WEER bellen met het hoofdkantoor, krijg ik een man aan de lijn die doet als of hij niets hoort aan mijn kant. Ik hang op en loop naar een vriend van mij om daar te bellen. Krijg ik de zelfde man aan de lijn en weer moeilijk doen! Meneer zou niets kunnen doen omdat het filiaal het zou moeten oplossen. WTF? Je zit op het hoofdkantoor! Doe niet zo moeilijk! Je kan toch wel eens je handen uit de mouwen steken voor een klant die zo veel heeft betaald?

Ik wil mijn vervangende D5200 body die besteld is, niet een afdankertje of halve oplossingen! Ik heb deze Vrijdag een betaalde klus waar ik een camera voor nodig heb, zonder camera kan ik ook niet betaald worden! Dit zal de tweede klus zijn die ik moet laten vallen dankzij BCC! En bedankt!
Ik ben dus nu echt goed kwaad!

713 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 1, 2015 om 18:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou ja, u heeft wel even lekker stoom kunnen afblazen hier.

diumenge
door diumenge - Jun 1, 2015 om 18:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Sla je diezelfde toon aan in de winkel en aan de telefoon? BCC kan er ook weinig aan doen dat ze een defect exemplaar hebben ontvangen en geleverd, ze willen het zo te lezen netjes oplossen, maar als de body niet op voorraad is dan moet je dus even geduld hebben. Het argument van klussen mislopen is bij een consumentenaankoop natuurlijk helemaal niet relevant. Hoewel het natuurlijk wel vervelend is. Verder zeer onverstandig om de verpakking direct weg te gooien.

sig442
door sig442 - Jun 1, 2015 om 18:40
61 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas helpt het niet veel, dat was nog heel milt uitgedrukt in woorden. Ook heb ik de helft nog niet eens erbij gemeld! Zodra ik die vervangende camera opgehaald heb, ben ik 34 euro aan reis kosten verder! Ik zit op een uitkering en bewindvoering, ik kan dat geld toch echt niet missen! Probeer ik mezelf aan het werk te krijgen, krijg ik dit voor m'n kiezen! Lekker begin ook weer!

pi
door pieterwolters - Jun 1, 2015 om 18:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een uitkering met bewindvoering en dan vervolgens een D5200 kopen.... Weet de bewindvoerder ervan?

sig442
door sig442 - Jun 1, 2015 om 18:57
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 1 jun 2015, 18:48]Een uitkering met bewindvoering en dan vervolgens een D5200 kopen.... Weet de bewindvoerder ervan?

Ja en er is voor gespaard, anders kan je het geld er voor toch ook niet krijgen? ;)

door 1953 - Jun 4, 2015 om 02:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ook BCC zal wel binnenkort in het 'Faillissementsmolen' terechtkomen vanwege de klanten het harnas injagen perfect uitvoerden.

In feite heeft BCC u een ondeugdelijk product geleverd.

door 1953 - Jun 4, 2015 om 02:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 1 jun 2015, 18:48]Een uitkering met bewindvoering en dan vervolgens een D5200 kopen.... Weet de bewindvoerder ervan?

Ts wil weer een eigen boterham verdienen.

mahadma
door mahadma - Jun 4, 2015 om 12:25
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Ik gun de ts een goede kamera, maar van een demo model weet je wel zeker dat'ie goed werkt en van nieuw in doos weet je dat toch minder zeker. Temeer dat als de ts de kamera één keer heeft gebruikt ook niet meer nieuw is. Terecht dat door het achterlaten van de verpakking geld terug niet meer mogelijk is. Dat is meteen een aantal rechten/opties uitschakelen.