mu
door muscari Jan 5, 2016 om 17:50
Elektronica & tv

Bezoek niet de site whatsappWeb . dit is Pischingmail en bevat een virus

Volgen Kassa kun je whatsapp op je Mac of Ipad zetten. Doe dit niet  op mijn Mac kreeg ik meteen een waarschuwing dat er een virus in de site Whatsappweb zit. Mij werd geadviseerd  MacKeeper te downloaden. Doe dit niet dit is een zeer besmettelijk VIRUS.
Toen ik het op mijn Ipad deed gaf die meteen aan dat de site pissing mail bevat !

2227 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2016 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag me af van welke site jij probeerde te downloaden. En een besmette site is HEEL WAT ANDERS dan een phishing mail.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2016 om 18:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo volgens Kassa? Waar staat dat dan?

Maar inderdaad:

Deze website is gerapporteerd als onveilig

www.whatsappweb.com

We raden u af naar deze website te gaan.

Microsoft heeft een melding ontvangen dat deze website schadelijk is voor uw computer en dat u het risico loopt dat uw persoonlijke of financiële gegevens openbaar worden gemaakt.

Ma
door MacWally - Jan 6, 2016 om 00:31
151 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin alweer. Ik denk dat je de Mac maar eens moet scannen met deze apps omdat je advies krijgt om MacKeeper te downloaden en dat is de pest. Je hebt malware op je Mac.

https://itunes.apple.com/nl/app/bitdefender-virus-scanner/id500154009?mt=12

http://www.adwaremedic.com/index.php.

Nogmaals open gerust  whatsapp

groetjes Macwouter....

diumenge
door diumenge Jan 6, 2016 om 10:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016/01/echt-waar-apples-mac-os-x-had-meeste-lekken-in-2015

diumenge
door diumenge Jan 6, 2016 om 12:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Link werkt niet, nieuwe poging.

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016/01/echt-waar-apples-mac-os-x-had-meeste-lekken-in-2015 Kassa zet er zelf een s bij (https ipv http), briljant weer....

reflecs
door reflecs Jan 6, 2016 om 13:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.

marita567
door marita567 Jan 7, 2016 om 09:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@diumenge , dit gebeurt wel vaker .

Redacteur
door Redacteur - Jan 6, 2016 om 09:52
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Goedendag Muscari,

Ik zie dat je naar de verkeerde website gaat.

Om gebruik te kunnen maken van WhatsApp Web moet je naar 'web.whatsapp.com' gaan en niet naar 'www.whatsappweb.com'. Geen reden tot paniek dus!

Met vriendelijke groet,
Kassa internetredactie

ma
door maurice heine - Jan 6, 2016 om 10:21
1 Antwoorden / Vragen

Die URL klopt niet, daarom kom je op een foute site.
Het moet zijn: web.whatsapp.com (dus geen www!)
Ik gebruik deze al erg lang en het is handig en veilig. Alle varianten waarbij whatsapp slechts een deel van de domeinnaam is, zou ik niet zondermeer vertrouwen (dus "whatsapp.com" wel, maar "webwhatsapp.com" of "whatsappweb.com" niet).

newmikey
door newmikey - Jan 6, 2016 om 13:19
830 Antwoorden / 0 Vragen

Een "pissing mail" nog wel, wat bedenken ze nu weer! Whatsapp kan je gerust downloaden maar doe het dan gewoon via de appstore in plaats van een website waarvan je al aan de URL kan zien dat je misleid wordt.

Cookies
door Cookies Jan 6, 2016 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een pissed mail krijg ik wel eens, maar een pissing mail? Hoe werkt dat dan?

reflecs
door reflecs Jan 6, 2016 om 13:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

newmikey wil ook laten weten dat weten dat hij Engels spreekt en nooit foute websites bezoekt. Knap hoor. Applaus!

akkerdistel
door akkerdistel Jan 6, 2016 om 15:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zal wel iets van een 'golden shower' zijn denk ik ;-). (advies niet op googelen)

Ma
door MacWally Jan 6, 2016 om 23:48
151 Antwoorden / Vragen

Ach mevrouw akkerdistel u zit natuurlijk altijd vooraan in de kerk maar met die term loopt u mond wel over. Van die mensen moet je het juist hebben. Laat me niet lachen. En dan een ander het advies geven om niet te googelen. God weet hoe smerig je zelf bent en hier de schone madam uithangen dat gaat er bij mij niet in.