ma
door makaku Sep 26, 2011 om 15:13
Elektronica & tv

Brommende vrieskast

Wij hebben een grote vrieskast. Telkens als hij aanslaat geeft hij een "brommend" geluid.
Heeft iemand misschien een oplossing tegen dit storende lawaai/brommen?

Met vriendelijke groet,

Ineke

42772 9 Rapporteer

henson
door henson - Sep 26, 2011 om 15:27
338 Antwoorden / 36 Vragen

Koelkast van de muur halen en de achterkant goed bestuderen tijdens het brommen..misschien dat de compressor of radiator niet goed meer in de rubbers hangen, of de wand raken; goed kijken waar het vandaan komt; blokje piepschuim ertussen wil nog weleens helpen...

ks
door kssmss - Sep 28, 2011 om 11:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Staat ie wel goed waterpas?
Één van de pootjes heeft vast wel een stelschroef ;-)

Succes!

eltiena
door eltiena - Sep 28, 2011 om 12:16
17 Antwoorden / 3 Vragen

Makaku,
beide antwoorden van henson en kssmss zijn juist... Zo moet ook de deur zichzelf sluiten MAW de kast moet een ietsiepietsie achterover 'leunen'
piepschuim doet wonderen en de stelschroef is van belang!
vr groet L-10

hi
door hirschfeldt - Sep 28, 2011 om 12:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

lees er de gebruiksaanwijzing maar eens op na. Bij de meeste vrieskasten hoort dit geluid bij het in werking zijn van de vrieskast.

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2011 om 13:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

makaku, u schrijft "als hij aanslaat" maakt hij een brommend geluid. Gaat dat na enige tijd over? Zo niet, dan zijn de adviezen van kssmss en eltiena het proberen waard. Succes!

geer56
door geer56 - Sep 28, 2011 om 13:42
100 Antwoorden / 9 Vragen

Zeker een LG
Ik heb het zelfde probleem

alarm1233
door alarm1233 - Sep 28, 2011 om 17:27
74 Antwoorden / 4 Vragen

geachte makaku

het is heel normaal dat je vriezer bij het aanslaan soms een brommend geluid maakt.
namelijk als hij aanslaat word het gas in de leidingen onder druk rondgepompt en tot de juiste gewenste koelte is bereikt draait de compressor(dat ronde ding achteraan...>>drukketel) onder druk, als hij de juiste temperatuur heeft zal m uitslaan en dat hoor je ook door een beetje getril.is heel normaal opzichzelf , maar als het echt storend is dan kijken of je toestel wel waterpas staat, een licht gezoem is normaal omdat je gas word rondgepompt (vergelijkbaar met centrale verwarming dat hoor je ook in de leidingen als m aanslaat). zekers kijken of hij ver genoeg van de muur staat in verband met afkoeling elementen, vermits bij het produceren van koelte warmte onstaat die moet afgevoerd worden door de elementen aan de achterkant en als die geen speling hebben(ruimte) dan gaan ze wel is brommen door het trillen van het rondpompen van het gas.

zorg ervoor dat je toestel ruimte heeft om zen warmte weg te kunnen geven
trek je deksel open en zie dat je deksel met de rand bij het openen de muur niet raakt daartussen een ruimte laten van een 10 cm is voldoende, zet de vriezer waterpas en je zal geen last meer hebben, blijft het euvel zich herhalen , dan heb je last van een lekke leiding en heeft m lucht in de leidingen en bromt m heel erg veel, heb je kans op beschadiging van je koeler vermits die werkt op een gasmengeling en niet op lucht.
hopelijk heeft mn antwoord je geholpen
grts

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2011 om 18:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

alarm1233
TS heeft een vrieskast en geen kist, dus hij doet de deur open en niet het deksel omhoog. Ook ben ik er van overtuigd dat TS voldoende bij zinnen is om de vrieskast genoeg ruimte te geven om de warmte te laten ventileren.

eltiena
door eltiena - Sep 28, 2011 om 19:38
17 Antwoorden / 3 Vragen

*zucht*... ik denk dat ik hier wel een afzetgebied heb voor mijn boek (10de druk)... begrijpend lezen.

kast ...niet tegen de muur laten trillen (bromt altijd iets alstie aanslaat) pruttelt daarna meestal even na....paar seconden. de keren dat de kast AANSLAAT is geheel afhankelijk hoe vaak dat je in de kast gaat zitten afkoelen.... sollie, ik bedoel... hoevaak je de deuren opent en weer sluit... Er zijn mensen die de kast laten openstaan ten tijde van het koken....

kast...eventueel een stukje piepschuim gunnen tussen ijzerwerk

kast...paterwas... eh ik bedoel waterpas dmv stelschroef (deze twee laatste tips waren al duidelijk aangegeven door henson en kssmss...

kast... minimaal paar milimeter, half centimetertje of zo, laten hellen, opdat de deur zichzelf 'dicht zuigt"

meestal moet je daarna iets harder trekken om de deur te openen, dit is normaal!

Gaat het helemaal niet???
dan is er nog marktplaats.nl
L-10