pkonings
door pkonings May 5, 2010 om 10:26
Elektronica & tv

Bruine vlekken in mijn Panasonic LCD TV

In mijn 5 jaar oude Panasonic LCD TV TX26LX50F zit een zeer vervelende bruine vlek. Hebben hier nog meer mensen last van en wat kan je eraan doen?

1956 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 12:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Waar zit die vlek, in het display of op de behuizing?

pkonings
door pkonings - May 5, 2010 om 14:46
10 Antwoorden / 21 Vragen

Op het beeldscherm.

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 15:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmm, was er al bang voor. Aan de binnenkant, of de buitenkant?
Misschien moeilijk te zien.

pkonings
door pkonings - May 5, 2010 om 16:57
10 Antwoorden / 21 Vragen

Binnenkant. Het kan in ieder geval niet weggepoetst worden. Dat heb ik al geprobeerd.

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 17:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als er in huis gerookt wordt kan het nicotine zijn. Kan van alles zijn.
Na 5 jaar hoef je natuurlijk niks meer te verwachten qua service of garantie.
Mocht je zelf handig genoeg zijn, dan zou je kunnen overwegen de tv open te maken en het panel te verwijderen voor een poetsbeurt. Het kán natuurlijk meteen het einde van je tv betekenen, het is niet zonder risico...
Misschien dat een plaatselijke bruingoedreparateur (ze bestaan nog!) dit voor een zacht prijsje kan doen. Ik neem tenminste wel aan dat het een verontreiniging betreft.