idzerda
door idzerda Feb 21, 2007 om 13:26
Elektronica & tv

Converteren van MOV naar AVI

met welk simpel programma kan ik Mov bestanden die mijn camera maakt converteren naar .avi. Of misschien een ander programma waar ik mov bestanden mee kan bewerken (knippen en overgangseffecten). Ik wil een compilatie maken van de filmpjes die ik met mijn digitale camera heb gemaakt. Ook wil ik er muziek onder kunnen plaatsen.

567 5 Rapporteer

pr
door prost - Feb 21, 2007 om 13:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

winavi zeer goed software programma

idzerda
door idzerda - Feb 21, 2007 om 13:56
7 Antwoorden / 2 Vragen

En is dat gratis ergens te downloaden??

freya
door freya - Feb 21, 2007 om 17:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo idzerda,

WinAVI is inderdaad een heel goed conversieprogramma, maar helaas niet gratis, zoals vrijwel alle conversie-programma's. Als je gaat monteren zou je kunnen beginnen met Windows Movie Maker. Dit zit gewoon bij Winows XP.
Als je wat méér mogelijkheden wil hebben kom je er toch niet onderuit om iets aan te schaffen. b.v. Video deluxe 2007 van Magix.

m.vr.gr. Freya

idzerda
door idzerda - Feb 21, 2007 om 17:14
7 Antwoorden / 2 Vragen

Daar heb ik ook wel eens mee lopen prutsen. Echter vreet die geen .mov  Waardoor ik er weer niets mee kan. Ik heb al lang deze vraag, en ben eigenlijk die waardeloze gratis converters op internet wel zat. Een programma waar ik .mov mee kan bewerken vind ik ook goed.

freya
door freya - Feb 21, 2007 om 17:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt via www.winavi.com een demoversie van WinAVI
Videoconverter V7.7
downloaden. Het is echt de moeite waard en kost net geen $30.
Tja, als je het gratis wilt zul je goed moeten zoeken.

Je ontkomt er bijna niet aan om het filmmateriaal eerst naar .avi om te zetten. Alle knip, plak en edittooltjes die je kunt vinden kunnen in ieder geval wel met .avi bestanden omgaan.

Freya