robtien
door robtien Sep 28, 2011 om 09:23
Elektronica & tv

Copiryte op foto's.

geachte lezer,

ik deed altijd een copiryte op de foto's plakken via paint dit heeft niet het gewenste resultaat. ik maakte deze via word en dan met knippen en plakken op de foto zetten. maar dit blijkt gemakkelijk te verwijderen en geeft niet het juiste resultaat.

weet iemand een programma waarmee je foto's een copiryte teken kunt geven of een watermerk?? of weet iemand wat hiervoor een goed programma is en waar ik de kan kopen of vinden op het internet?

ik wil deze gaan gebruiken voor de digitale foto's.

836 6 Rapporteer

audb
door audb - Sep 28, 2011 om 12:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Watermark programma`s zijn er zowel in freeware als betaalde versies.

Gratis:

http://www.picture-shark.com/watermark_freeware_image_protect_gallery_default.htm

Zelf zoekken? :

http://www.google.nl/#hl=nl&sugexp=pfwc&cp=27&gs_id=25&xhr=t&q=watermark+software+freeware&pq=watermark+software&pf=p&sclient=psy&source=hp&pbx=1&oq=watermark+software+freeware&aq=0&aqi=g1&aql=f&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=66afef52f64bb910&biw=1440&bih=696

audb
door audb - Sep 28, 2011 om 12:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even een aanvulling,

Zet de watermerk het liefst midden in de foto en niet zoals vaak gedaan wordt in een hoek deze kunnen namelijk heel gemakkelijk weg geknipt worden of geretoucheerd worden.

En ik kwam ook deze pagina nog tegen waar ook meer wordt verteld over de voordelen van het markeren van foto`s http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/watermerk_foto.html

de
door devreemdevogel - Sep 28, 2011 om 12:51
9 Antwoorden / 0 Vragen

@robtien Als je tijd over hebt beantwoord dan ook eens de vragen die jou gesteld zijn in de verschillende topics, das wel zo netjes he.

rj
door rjw - Sep 28, 2011 om 13:12
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=audb schreef op woensdag 28 sep 2011, 12:40]Even een aanvulling,

Zet de watermerk het liefst midden in de foto en niet zoals vaak gedaan wordt in een hoek deze kunnen namelijk heel gemakkelijk weg geknipt worden of geretoucheerd worden.

En ik kwam ook deze pagina nog tegen waar ook meer wordt verteld over de voordelen van het markeren van foto`s http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/watermerk_foto.html

Ik zou dit alleen doen als die foto's veel geld kunnen opbrengen. Zo niet, dan verpest je er vooral de foto mee. Ook zonder copyright tekens heeft de fotograaf het copyright op de foto. Dus als je kunt aantonen dat je de maker bent van de foto dan kan je bij misbruik door derden altijd je recht halen.

robtien
door robtien - Sep 28, 2011 om 13:46
269 Antwoorden / 10 Vragen

bedankt voor de reacties.

hier kan ik mee verder.

de
door devreemdevogel - Sep 28, 2011 om 13:50
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij nu ook eens reacties geeft die er toe doen dan zijn we allemaal blij!!