sira
door sira Mar 24, 2013 om 10:08
Elektronica & tv

Decoder

Mijn vraag is het volgende: Met mijn tv ben ik aangesloten bij Canal Digitaal, familie van mij is aangesloten bij Ziggo. Ik heb gisteren bij mijn familie hun Samsung DCH-H380R decoder meegenomen om op mijn 2e tv aan te sluiten, want zij hebben een nieuwe tv met integreerde kaartsleuf. De decoder geeft weliswaar aan dat er geen signaal is "check de kabel", maar volgens mij ligt het niet aan de kabelaansluiting. Ik vrees dat de decoder van Ziggo beveiligd
Nu is mijn vraag, heb ik gelijk? En is deze beveiliging er af te halen door bijv. de fabrieksinstellingen terug te zetten? Of is het verstandig morgen met Samsung contact op te nemen?

2264 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

De Samsung ontvanger is alleen voor Ziggo gebruik geschikt, voor ontvangst van Canal digitaal, dan heeft een satelliet ontvanger nodig.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Decoder is niet geschikt voor CD. Hier een lijst met gecertificeerde decoders van CD KLIK, daar staat deze Samsung niet bij.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie wel Wolfenjong en Carola.83 voor de antwoorden. Het is me helemaal duidelijk.

Jammer. Dan proberen we de decoder maar over te doen aan een ander. Hij is nog geen half jaar gebruikt dus zonde om weg te gooien.

Prettige zondag.

Vriendelijke groet,
Sira

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan helemaal mis zitten, maar moet je die decoder niet terugsturen naar ziggo aan het einde van het abonnement?

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

tappie schreef op zondag 24 mrt 2013, 10:56: Kan helemaal mis zitten, maar moet je die decoder niet terugsturen naar ziggo aan het einde van het abonnement?

Je zit helemaal mis. Je koopt die decoder.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke, ik ben ook bij ziggo en heb er twee in bruikleen,moet ik terugsturen als ik mijn abo beiindig, vandaar die opmerking

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee, laat maar gaan, zit idd mis, ik haal decoder en modem door elkaar *schaam*

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is enkel een DVB-C tuner, bezit dus geen DVB-S² wat je nodig hebt voor satelliet-tv. Er zijn uiteraard decoders in omloop die beide bezitten, maar ze zouden gek zijn bij Ziggo om deze uit te geven, afgezien dat het onnodig is.

Klik hier om er meer over te lezen.

Decoders zijn overigens prima te verkopen via marktplaats.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zondag 24 mrt 2013, 11:29: Het is enkel een DVB-C tuner, bezit dus geen DVB-S² wat je nodig hebt voor satelliet-tv. Er zijn uiteraard decoders in omloop die beide bezitten, maar ze zouden gek zijn bij Ziggo om deze uit te geven, afgezien dat het onnodig is.

Klik hier om er meer over te lezen.

Decoders zijn overigens prima te verkopen via marktplaats.

Ik denk dat deze weer terug moet naar zijn familie waar die hem gehaald heeft.(Of geleend)

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties.

@ Lekkerisdat: dank je voor de link, handige site, ik heb 'm bekeken en opgeslagen. Misschien komt ie in de toekomst nog 's van pas.

Inmiddels hebben we besloten de decoder in de woonplaats van mijn moeder, waar Ziggo op de kabel zit, een advertentie bij de supermarkt op te hangen en desnoods één op marktplaats. Het is zonde om 'm aan de rommelmarkt te geven, hij is nog geen half jaar gebruikt.

Prettige avond allemaal.

Vriendelijke groet,
Sira

ve
door verwijderd - Mar 24, 2013 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sira schreef op zondag 24 mrt 2013, 20:31:
Inmiddels hebben we besloten de decoder in de woonplaats van mijn moeder, waar Ziggo op de kabel zit, een advertentie bij de supermarkt op te hangen en desnoods één op marktplaats. Het is zonde om 'm aan de rommelmarkt te geven, hij is nog geen half jaar gebruikt.

Let op, niet alleen Ziggo gebruikt deze Samsung DCB-H380R.
Ook Caiway, SKP Pijnacker, Delta abonnees kunnen dit apparaat gebruiken.
Geen UPC voor zover ik heb kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2013 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gompy2
Bedankt voor je nuttige tip, ik was daar niet van op de hoogte.

Vriendelijke groet,
Renée