123marco
door 123marco Nov 16, 2007 om 16:48
Elektronica & tv

Dia's scannen

wie weet een voordelig adres om mijn dia's te scannen of eventueel een dia-scanner te huren?

1427 14 Rapporteer

pi
door pietvv - Nov 16, 2007 om 21:29
98 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn heel veel adressen waar je een professionele scanner kunt huren bijvoorbeeld Eekhof in Zeewolde of Evertz in Sprang capelle.

ha
door hamerslag - Nov 17, 2007 om 12:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.sphoto.com/techinfo/s20.htmlIk heb de HP photosmart S20 te koop en daar gaat het prima mee.

2400 dpi en ook voor film/diastroken en cd hoesjes/foto's

Hieronder een link om een indruk te krijgen

http://www.sphoto.com/techinfo/s20.html

akkefiet
door akkefiet - Nov 17, 2007 om 15:19
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

De meeste digitale camera's hebben tegenwoordig een goede macro functie.
Op die manier heb ik een aantal dia's en z/w negatieven 'gedigitaliseerd'.
Het kan eventueel ook door de dia's te projecteren en daar een foto van maken.

Vrgr. AF

123marco
door 123marco - Nov 17, 2007 om 15:56
17 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb een camera met macro functie, maar hoe pak ik dat dan aan??

123marco
door 123marco - Nov 17, 2007 om 15:57
17 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft dit apparaat te koop?

even nagezocht en de nieuwprijs is bijna 1300 euro, wat is uw prijs dan?

varabas
door varabas - Nov 17, 2007 om 15:57
450 Antwoorden / 35 Vragen

Vanaf 21-11-2007 bij de Aldi:

klik op :  Aldi  , dan naar "Aldi Actueel" en dan naar de aanbiedingen vanaf 21-11-2007

Ook is het heel goed mogelijk om uw dia 's te projecteren, uiteraard in donker en het digitale fototoestel naast de lens van de projector en iedere dia een foto van maken.

Na enige experimenteren met de opstelling is het mij uitstekend gelukt om al mijn dia's digitaal te maken.

Bassie "vriendje van dia(driaan)"

johanpc
door johanpc - Nov 17, 2007 om 16:25
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Vorigjaar bij conrad een dia + negatieven scanner gekocht voor ongeveer €150,00 merk PrimeFilm type 1800u

kan ook negatieven omzetten naar positief.

Werkt perfekt.

akkefiet
door akkefiet - Nov 17, 2007 om 16:57
1075 Antwoorden / 10 Vragen

De dia d.m.v. twee wasknijpers rechtop zetten bij een buitenraam. (doe dit liefst bij daglicht vanwege de kleuren)
De camera ervoor op tafel of venterbank.
Dia of camera op hoogte stellen d.m.v. een stapeltje papier.
En zo een voor een de dia's fotograferen.
Wel na enkele foto's  even checken of de scherpte en kleuren oke zijn.

vrgr. AF

fr
door freddie_1 - Nov 21, 2007 om 20:26
19 Antwoorden / 0 Vragen

Met de Epson V200 kun je negatief en dia schannen tot 4800 dpi

meer dan genoeg voor een afdruk tot 20X30 en dit apparaat kost meestal zo'n 100 euro.

gsm
door gsm - Nov 21, 2007 om 20:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ter info:
Vanaf vandaag was er bij ALDI een dia-scanner te koop voor €149,-.

GSM

me
door mevnu - Feb 1, 2008 om 16:52
20 Antwoorden / 6 Vragen

Of per stuk laten inscannen bij een fotolab bij u in de buurt...geen gedoe en goede kwaliteit op cd-rom ervoor terug. ik betaal 0,70 bij Cityfoto (www.cityfoto.nl) maar toen ik een hele berg in 1x bracht kreeg ik wel korting...

door 4711 - Feb 1, 2008 om 17:19
885 Antwoorden / 2 Vragen

Koop een Dia en Negatief scanner en verkoop het via hetzelfde Marktplaats en je kunt zelfs winst maken als je een foutje zoals mij maakte....

Ik wilde de betaalde €35,- terug en plaatste per ongeluk €53,- en kreeg dit!

Omdat ik op vakantie was en de vraagprijs was geboden heeft de familie dus per ongeluk de niet bedoelde winst gemaakt, maar je kunt na alles scannen het weer weg doen!

Dus zelfs geld toe krijgen is beter dan €0,70 per stuk betalen!

Naast die van mezelf ook diverse collega en familie geholpen dus koop 2e hands en doe het daarna weg, want er komen steeds meer apparaten en minder dia en negatieven!

Lsk520
door Lsk520 - Mar 9, 2009 om 13:53
827 Antwoorden / 2 Vragen

Reclame maken voor je eigen toko is niet toegestaan!

ve
door verloop_1 - Mar 9, 2009 om 14:39
9 Antwoorden / 0 Vragen

De aanpak is helmaal afhankelijk van het aantal dia's dat je wilt scannen.

[edit redactie]