ha
door haastrecht_1 Jun 8, 2005 om 10:59
Elektronica & tv

Digitale camcorders

Hallo,

Ik wil een camcorder aanschaffen(tussen400 en 450.-) heb al gezien in de winkel v.foto klein,uitgelegt aan verkoper dat dit voor mij de eerste keer was en helemaal geen verstand heb.Het moet voor mij een makkelijk te bedienen apparaat zijn, goede opnames met filmen e.z.v.

Het wordt mij haarfijn uitgelegd dat de SONY DCR-HC 17 het juiste ding voor mij zal zijn,dit kan met kabeltje(niet inbegrepen) naar de PC voor op CD of DVD gezet worden.

Heeft iemand ervaring met dit type en zijn er nog andere tips!

Ook kijk ik elke reclamefolder na.

                             Groetjes en alvast bedankt voor het reageren.

737 9 Rapporteer

ma
door martin1 - Jun 10, 2005 om 11:11
346 Antwoorden / 4 Vragen

De HC17 van sony is inderdaad een prima en fijna camera voor beginnende filmers. Allereerst leveren de nieuwe camera's van sony een prima beeldkwaliteit, mede dankzij een hoge kwaliteits carl zeisslens die zorgt voor scherpe beelden en mooie natuurgetrouwe kleuren, ook in moeilijk licht. Het gebruiksgemak is goed; alle functies werken via een Touch Screen LCD scherm waardoor je alle opties makkelijk kunt vinden. De auto-handycam functie regelt alles zelf. Ook opnemen en zoomen kan met 2 knopjes naast het lcd touchscreen worden geregeld. Steadyshot en nightshot werken goed. Het LCD scherm is hybride, dat betekent dat in fel zonlicht het scherm beter te zien is dan normale schermen. Het klopt dat je voor het op dvd zetten van films een computer nodig is met firewire ingang en een los kabeltje. Als je een redelijke recente pc hebt mag dat geen probleem zijn, anders kun je voor ongeveer 30-50 euro een compleet pakket kopen met firewire inbouwkaart, kabeltje en software (adoble elements). Dan ben je in 1 keer klaar. Het lijkt me een goede keuze. Koop de camerea in een goede winkel, waar je evt nog de mogelijkheid hebt om de camere te ruilen tegen een ander model mocht het toch niet helemaal bevallen. Het lijkt me voor zich spreken dat dat in een internetwinkel niet mogelijk is. Vreemd genoeg ook in veel kleine fotowinkels niet... ik weet dat o.a. mediamerkt, bcc en block deze service wel bieden, mogelijk andere ook.

freya
door freya - Jun 10, 2005 om 13:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo haastrecht,

Neem eens een kijkje op de site van Kieskeurig en selekteer bij 1: reviews, bij 2. videocamera en vul bij 3. HC17 in en druk op zoek!. Je krijgt dan de ervaringen te zien van de echte gebruikers.

m.vr.gr. Freya

ha
door haastrecht_1 - Jun 10, 2005 om 13:53
26 Antwoorden / 9 Vragen

hallo

heel erg bedankt voor de GOEDE TIP ben meteen na Kieskeurig gaan kijken en met die positieve ervaring kan ik zo de winkel in.

Gr.van mevr.van Haastrecht

ha
door haastrecht_1 - Jun 10, 2005 om 13:58
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Bedankt voor uw antwoord en uitleg.

Met mijn PC 120 GB en Processor 300mgz moet dit zeker lukken.

Groeten,

mevr.van Haastrecht en nogmaals bedankt voor de genomen moeite hoor!

freya
door freya - Jun 10, 2005 om 14:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan, en ik zou zeggen, hou de kieskeurig site bij de hand, want er staan enorm veel reviews van allerlei soorten produkten. Freya

he
door henryd - Jun 28, 2005 om 20:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

De Sony is inderdaad een goede camera. Ik heb het vorige type Sony nu ong. 1,5 jaar. Goede beelden en het geluid is voor dit type camera redelijk. Je kunt er altijd nog een externe microfoon opzetten. Ik las dat je pc draait op 300 mhz. Voor videobewerking is dit aan de krappe kant. Ik heb zelf een Pentium IV op 2600 Mhz en 512 MB intern geheugen en hiermee draait alles redelijk goed. Misschien is een upgrade van je pc te overwegen.

Inderdaad is de Carl Zeiss lens van een erg goede kwaliteit. Dit is ook de reden dat ik voor een Sony gekozen heb.

Succes met je beslissing

Henryd

ha
door haastrecht_1 - Jun 28, 2005 om 22:15
26 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Henryd,

Bedankt voor uw antwoord.

Ik heb voor de Sony DC19 gekozen en nu al twee weken in mijn bezit.

Ben er heel er tevreden met die Handycam, is heel erg makkelijk te bedienen geeft scherpe beelden en het geluid is ook goed bij afspelen op breedbeel TV. Ook heb ik voor de PC de Video de luxe 2005 erbij gekocht voor bewerking wat goed gelukt is.

Noch even dit: Ik heb een Pentium 4 processor 2.8 en 512 en een 17inch LCD Monitor/Sony is zeer goed.

Wat ik voorheen gezegt heb over de pc was fout SORRY!

Nogmaals bedankt en groetjes van Mevr.van Haastrecht

ha
door haastrecht_1 - Jun 28, 2005 om 22:45
26 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Martin,

Twee weken geleden heb ik die HC19 gekocht.

Bedankt voor de Tip. En die heb ik zeker opgevolgt om een goede Winkel uit te kiezen.

Ik ben heel erg blij met mijn Handycam.

Groetjes mevr.van Haastrecht

ws
door ws270300 - Aug 19, 2005 om 20:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de sony dcr hc17 en lees dat een en ander mogelijk is met firewire. Mijn pc heeft firewire aansluitingen. Op de hc17 zie ik echter geen aansluiting?! Snap het niet.