Br
door Brolga Oct 29, 2010 om 22:53
Elektronica & tv

Digitale tv en guide plus

Toen alles nog analoog ontvangst was zat mijn DVD recorder als volgt aangesloten op mijn decoder: een scardkabel van dvd naar decoder, een scardkabel van dvd naar de tv, de antenne zit in de decoder en een mannetje-vrouwtje kabel van de dvd naar de ingang voor de kabel in de tv. Alles werkte goed en ik ontving op mijn dvd ook Guide Plus (dit is een soort tv gids waarmee je in kan stellen om op te nemen. Maar sinds Caiway digitaal gegaan is ontvang ik geen Guide Plus meer en heb ook geen beeld meer via de dvd. De digitale ontvangst op tv werkt prima. Ik heb op advies van Caiway een extra decoder (die je ook voor de tv in de slaapkamer kan gebruiken) aangesloten op de dvd, maar dat hielp niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen. Ik vind het zonde om een apparaat van 400 euro aan te schaffen, terwijl ik een dvd recorder heb staan. Of kan een dvd recorder alleen maar analoog ontvangen en kan ik hem dus wegdoen? Alvast bedankt voor uw reactie. Groet Marijke.
Ik heb op bovenstaande verhaal antwoord gekregen van Genius (waarvoor bedankt) Ik kan bij Caiway of een andere provider een decoder kopen waarbij ik zelfs twee programma's tegelijk op kan nemen en een derde kijken. Maar je kan hiermee geen films branden, want dat is juist wat ik wil. Als ik een film mooi vind dat brand ik deze om later nog een keer te kijken. Daarom zoek ik een manier om mjin eigen dvd recorder zo aan te sluiten dat ik toch films kan branden.

3072 3 Rapporteer

genius
door genius - Oct 29, 2010 om 23:08
886 Antwoorden / 4 Vragen

Dubbelpost! Voor reactie's klik hier

@brolga,

Gaarne reageren op je eerste topic!

Dank!

G.

frisncal
door frisncal - Oct 29, 2010 om 23:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, geen analoog meer...
Je kan je digitale decoder op Eurosport laten staan en je DVD aan zodat Eurosport ook daar te zien is, dan zou je weer Guide+ info moeten kunnen ontvangen.
Eurosport is de 'host channel' van Guide+ signalen.

http://www.europe.guideplus.com/home.html

Maar of het goed werkt? Ik heb die van mij aan moeten passen zodat ie bij opname naar ext2 gaat en vanaf daar het digitale TV signaal opneemt.

Er is ook een DVD recorder van Samsung met een digitale tuner:
Wel duur en ook geen Guide+
Samsung BD-C2800

frisncal
door frisncal - Oct 29, 2010 om 23:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Kan mijn bericht niet aanpassen?
Maar ik wilde dit nog even melden:
Sluit je DVD recorder ook aan met een scart kabel op je digitale decoder, dan kan je ook opnemen vanaf je decoder, hoe het allemaal moet hangt van je DVD recorder af en je digitale ontvanger.
Succes